haveri av fartreglage/esc?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kenneth.eriksson.94
    • sep 2015
    • 288

Har du en spänningsomvandlare till fpv utrustningen, de kan störa extremt mycket, lika så kameran kan störa en del utrustning.

Kommentar

• PSJ
      • apr 2014
      • 41

Aha, kameran? Ska prova att döda den. Jag har ju nazaz egna, pmu heter den tror jag men den borde inte störa sin egen gps. Har inte läst att den ska placeras på något speciellt vis.

Kommentar

• PSJ
        • apr 2014
        • 41

Dags för operation skärma kamera haha. Det verkar vara boven i gps-dramat, vi får se när jag kan göra ett fullskaligt test.

Kommentar

• PSJ
          • apr 2014
          • 41

Okej, hinner inte prova just nu då något annat tog upp min tid som tex det nedan. Utan att överdriva skulle SNSB, NASA, Foliehattarnas riksförbund och "gald" blivit sjuukt stolt över mitt arbete med att skärma kameran.

För att det är så tråkigt med text så skickar jag några bilder istället

Ska jag vara lite självkritisk så ser det... sjukt illa ut hahaha.

Kommentar

• PSJ
            • apr 2014
            • 41

Har hunnit prova nu och mitt helhjärtade ghettomodförsök gav inga resultat. förslag på åtgärd?
            Jag kan ju köra på GoPro som kamera även för FPV men gillar inte lagget i den.

Kommentar

• Ålänning
              • maj 2007
              • 6807

Tvinnat varenda kabel och undvikit jordslingor?
              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Hoppsan_84
                • nov 2014
                • 149

Ursprungligen postat av Ålänning
                Tvinnat varenda kabel och undvikit jordslingor?
                Jordslingor?

Kommentar

• PSJ
                  • apr 2014
                  • 41

Instämmer med hoppsan, jordslingor?

Kommentar

• Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

snyggt, men vart är jordkabeln?

Ursprungligen postat av PSJ
                    Okej, hinner inte prova just nu då något annat tog upp min tid som tex det nedan. Utan att överdriva skulle SNSB, NASA, Foliehattarnas riksförbund och "gald" blivit sjuukt stolt över mitt arbete med att skärma kameran.

För att det är så tråkigt med text så skickar jag några bilder istället

Ska jag vara lite självkritisk så ser det... sjukt illa ut hahaha.
                    DS-24 operatör.
                    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Ålänning
                      • maj 2007
                      • 6807

Jord (minus/ground/svarta kablarna/osv) ska alltid dras så som tex rötter är på träd. Alltså inte två jordkablar som går ihop någonstans på TVÅ ställen, då blir det en jordslinga, något som tar upp störningar. En tumregel sedan decennier tillbaks för att undvika störningar. Räcker med EN jord till varje grej.

Samma som om man rullar ihop kablar i en cirkel, det ska man inte heller göra, de ska dras av och an längs med varann om man nu har överlopps kablage. Också en tumregel.

Är föresten FPV och GPS-grejer åtskilda med egna ackar? Inget gemensamt?

Kommentar

• PSJ
                        • apr 2014
                        • 41

Känner mig lite dum nu. Borde ha stenkoll på detta men faktum är att jag förlitat mig helt på Naza och quadens inbyggda power dist. (där minus/jord ingår).
                        När jag lagt till komponenter som tex gimbal och fpv har jag utan eftertanke kopplat på dom för att uppnå funktion.

Jag använder samma batteri. Till FC och motorer får de ström via xt60 kontakt och fpv samt gimbal matas via balansuttaget.

Egentligen är allt väldigt bra jordat ur den synpunkten då allt går till samma minus utan nämnvärda omvägar.
                        Inser att foliet runt kameran behöver jordas också men det måste ju fungera att bara ta till närmsta minus?

Vet att det är en del som har separata batterier för fc och fpv. Kanske är något att överväga? Vill gärna slippa den extra vikten. Hur stort batteri kan man tänka sig att dessa drar?

Kommentar

• Kenneth E
                          • okt 2006
                          • 3445

Har du inte testat att köra de på separata batterier?!
                          Då tycker jag du skall gör det, eftersom vTX knappt drar ström kan du använda dig av i stort sätt vilket 3-cells batteri som helst. Kolla om det först hjälper med separata batterier innan du går vidare.
                          DS-24 operatör.
                          Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                          Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                          FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• PSJ
                            • apr 2014
                            • 41

Har några saker att testa nu.
                            -Jorda skärmen på kameran
                            -Tvinna kablarna till kameran
                            -Testa externt batteri för FPV och Gimbal

Tack så galet mycket för alla kommentarer!

Kommentar

• streber76
                              • aug 2014
                              • 234

Jo det där var så fult att barn börjar gråta när dom ser det Så har jag fattat det rätt att din GPS störs ut när kameran är på - men att du får satelliter om du bara kopplar ur sladden till den?

Det ser ut att vara en äldre kamera utan möjlighet att ställa in med osd - det kan vara värt att byta ut mot en HS177 eller vad dom nu heter - kör en sån på en 370mm hexa med vector dator o GPS på där kameran är ca 10cm från GPS och det fungerar jag kör även på samma batteri och min 5.8 600mw sändare sitter väldigt nära GPS.

Annars kan du testa att jorda din foliehatt o se om det gör någon skillnad - funkar det så kan montera folien på insidan av kameraskalet men se upp för kortslutningar. Jag har en alu folie tejp som skulle kanske passa till det där o skickar dig en bit om du vill ha.

Kommentar

• Ålänning
                                • maj 2007
                                • 6807

Skilda batterier och helt åtskilda "kretsar" utan galvanisk kontakt är nog bäst. Stör det då, då har du nåt att börja arbeta på. =)

Kommentar

Arbetssätt...