Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Då blev det ingen för max 500:-
Fast den verkar onekligen väldigt intressant!?
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Jag är övertygad om att det är ett bättre köp för modellflyg-ändamål än andra mera standardbetonade grejor på Ebay.
Hoppas bara APs lagersaldo stämde så att du får din GPS inom nån dag.
Roger
Tänk bara på att det är en "gammeldax" GPS utan pejling från radionätet, och första gången på ett nytt ställe kan ta 10 minuter innan positionslås. Min GPS i systemkameran behöver positionneringsfiler för att kunna hitta GPS-satelliter rätt snabbt. Sen sparar den senaste position, och om man återvänder till ungefär samma plats nästa gång GPS:en används går det snabbt att få lås. Det är helt enkelt så man gjorde innan android och IOS kom med nätverksstödd positioneringsstart. Och det är lätt att glömma.
I kväll testade jag loggern en aning, dels på fältet, dels hemma runt huset.
Jag kunde inte använda den fullt ut på fältet, då den tilltänkta kärran bara hade en 4-kanalsmottagare, och alla uttag var upptagna. Provade dock att den låste på satelliter, det tog ca 30-35 sek första gången, kall GPS.
Hemma däremot kopplade jag in den via en Y-kabel till batteri/ESC (vet inte om detta funkar tillfullo) men fick i alla fall en hyfsad loggning när jag gick runt huset.
Värden verkar sticka iväg åt alla möjliga håll, vi får se om det blir bättre under en riktig flygning.....
Väntade du tills minst 5 satelliter var låsta till gps'n? Brukar vara standard med 5 sats för bra läges positionering. Frågan är också hur ofta den uppdatera, en gång i sekunden? De jag testat som fungerar bäst uppdaterar 10ggr per sekund.
Vetifan hur många satelliter den fångar upp. Det finns ingen indikation på detta. Bara ATT den är låst. Indikerar att den är låst via blinkningar på en lysdiod.
Basic-inställningen verkar i alla fall en logg/waypoint var 0,5 sek.
Kommentar