Support tråd för RCExplorer - KK styrkort för multirotorplattformar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tokaz
    • mar 2009
    • 194

Har kommit på vad felet är nu. Min yaw rör sig inte som i den här filmen http://www.youtube.com/watch?v=oPbb8lveDXs men kör jag lite försiktigt på gasen så styr den helt rätt som den ska men yawgyrot är felreverserat.Så snyrrar jag tailen bakifrån och till höger så pushar motorn på åt samma håll. Men hur fasiken reverserar jag yawgyrot o inte bara servot?Är de någon skillnad på Daddes kort de kort jag köpt? http://www.kkmulticopter.kr/index.html?modea=manual hittar inte någonstans nått om sändar inställningar i dx7
    Senast redigerad av Tokaz; 2011-01-19, 23:59.

Kommentar

• dadde
      • mar 2009
      • 122

Tokaz: Dra ner roll potten till noll och starta sedan upp kortet. Dra sedan sidoroderspaken till höger och vänster. Led'en på kortet börjar blinka. Koppla bort spänningen och vrid tillbaks potten. Klart.

Kommentar

• Tokaz
        • mar 2009
        • 194

Ursprungligen postat av dadde
        Tokaz: Dra ner roll potten till noll och starta sedan upp kortet. Dra sedan sidoroderspaken till höger och vänster. Led'en på kortet börjar blinka. Koppla bort spänningen och vrid tillbaks potten. Klart.
        Tyvärr så funkade de inte heller Dadde. Läste de här precis.. de kanske är nått http://www.rcgroups.com/forums/showt...43569&page=578 om den nu behöver uppgraderas så har jag inte en blekaste om hur man gör iaf. Den säljes nu för 650kr ink frakt eller om den nu behöver uppgraderas så kan jag gärna betala för att få den fixad. Mvh Fredde

Kommentar

• zoomzky
          • nov 2010
          • 163

Ursprungligen postat av Tokaz
          Tyvärr så funkade de inte heller Dadde. Läste de här precis.. de kanske är nått http://www.rcgroups.com/forums/showt...43569&page=578 om den nu behöver uppgraderas så har jag inte en blekaste om hur man gör iaf. Den säljes nu för 650kr ink frakt eller om den nu behöver uppgraderas så kan jag gärna betala för att få den fixad. Mvh Fredde
          Hej!

Jag kör en äldre version av mjukvaran och fick reversera mitt yawgyro på senaste bygget.
          Följde instruktionen nedan....

Lyckas du få led:n att blinka? Kan du programmera ESC:arna?

Reversing gyros:

1: Set roll gain pot to zero.
          2: Turn on flight controller.
          3: LED flashes rapidly 10 times.
          4: Move the stick for the gyro you want to reverse.
          5: LED will blink continually.
          6: Turn off flight controller.

/Z

Kommentar

• Tokaz
            • mar 2009
            • 194

Jo den blinkar till direkt när jag kopplar in accen. Sen lyser den till när jag drar roderspaken vänster eller höger i ändläge. Tillbaka i mitten igen slocknar den. Startar man sen upp den så har man bara reverserat servot. Reverserar man sen i sändaren är de tillbaka som normalt igen att den svänger rätt men gyrot kompenserar åt fel håll så den börjar spinna runt som in i. Skulle inte haft så bråttom o beställa ett kort utan väntat på ett av Dadde ist Men de blir ett av honom oxo en hexa kanske till sommarn vore skoj Flög en tur med okton idag o prövade PH o höjdkontrollen. Sjukt ballt o bara se den stå på ett o samma ställe 30m upp utan att behöva hålla i radion mvh Fredde

Kommentar

• Tokaz
              • mar 2009
              • 194

De är väl roderspaken jag ska röra om jag ska reversera gyrot va? eller är det höger spaken??Fredde

Kommentar

• mic
                • dec 2010
                • 38

Ska precis lägga en order på lite delar tillmin tricopter hos hobbycity, som vanligt så är ju turnigy plush ESC:n restade, någon som vet om det funkar med basic varianten ihop med ett kk-kort?
                Har läst att Hobbykings SS ESC inte gör det och vill inte beställa fel i onödan.

Kommentar

• dadde
                  • mar 2009
                  • 122

Plush 12A finns i lager. http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...2161&aff=61689
                  Min setup drar 10A på fullgas /motor 800kV motorer med 1047 proppar.

Vad har du planerat för setup?

Kommentar

• mic
                    • dec 2010
                    • 38

Jag har tänkt använda denna motor:

Men min bror kör med mystery 20A ESC som tydligen ska fungera utan problem med KK kortet så jag funderar på att köpa detta istället.

Kommentar

• warriorswede
                      • jul 2009
                      • 82

Nån som kör KK-kort tillsammans med Futaba 6EX i heli mode? Jag har kört i acro(flygplan)-mode tills idag men tycker att det bli för stora hopp mellan lägena för trottel så jag beslutade mig för att byta till heli-mode idag. Det gick väl sådär, den flyger men vill hela tiden falla åt vänster, fullt trim åt höger hjälper inte, jag måste hålla emot för att den skall hovra fint. Den är oxå väldigt trög i rollen åt höger...

Jag skulle vara mycket tacksam om någon kunde dela med sig av hur jag bör programmera radion

Kommentar

• warriorswede
                        • jul 2009
                        • 82

Ingen?

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                          • 5250

Några tankar...
                          -Provat skruva på roll gyrot?
                          -Det kan vara lite olika saker, motorerna skiljer i KV, fartreglagen är inte likadana.
                          -Det ska gå hur bra som helst att flyga den i vanligt flygläge, är den hispig på gasen så lägg expo 10-15% eller ställ om EPA till mindre efter du har kalibrerat thotteln.
                          -Tyngpunkten kan vara känslig, kolla att den inte är klart mycket tyngre på ena sidan.
                          -Sitter kortet rätt och på tyngpunkten, dvs bäst resultat har jag märkt är när gyrona sitter exakt samt mitt på tyngpunkten.
                          -Är bommarna 120grader separerade
                          -Har du vibrationer?

Lite punkter att kolla igenom...
                          //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Jode
                            • sep 2008
                            • 290

6EX har ingen expo på trottelkanalen. Öppna radion och ta bort eller byt "ratchet"-plåten.
                            Har den också och stör mig på de "stora hacken", dubbelt mot tex. Spektrum.
                            Jag köpte en Turnigy 9X för ett par hundra i stället. Inga hack på trotteln, har i stället spänt
                            friktionsplåten ganska hårt så att man styra yaw utan att råka ändra trottel.

Kommentar

• warriorswede
                              • jul 2009
                              • 82

Tricoptern flög finfint innan jag gick över till heli mode, vilket jag alltså gjorde för att kunna programmera trottelresponsen vilket i heli mode är möjligt, jag tror att det är pitchkurvan som blir trottel i KK kortet?

Alltså tror jag inte att detta har med tricoptern att göra. Det är för övrigt en T modell inte Y. TP är centrerad och jag har obefintligt med vibrationer.

Det finns alltså ingen som kör KK-tricopter med en 6EX i heli mode?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                                • 1937

Ursprungligen postat av dadde
                                Alla fortfarande nöjda med sina kort?

Jag håller på att tillverka en ny batch. Bör vara klar om 2 veckor eller så.
                                Nope jag är inte nöjd. Tror jag ger upp avseende det här kortet. Anledningen till att jag köpte det var för att trikoptern skulle bli stabilare och lättare att ställa in än när jag använde HK401-gyron men resultatet är exakt det omvända. Jag har nog försökt ställa in KK-kortet minst 10ggr längre tid än för gyrona och den flyger inte ens en tiondel så stabilt vilket gör mig rätt så missnöjd. Efter otaligt skruvande på pottarna så får jag inte trikoptern att sluta oscillera. Exempelvis så oscillerar ALLTID rudder motorn oavsett inställning.

För att jag inte ska tappa intresset för trikopter totalt får jag nog ta och köpa något annat. Tror inte att det är fel på trikoptern då den flög rätt bra med enbart gyron. Men om någon annan vill testa så säljer jag mitt kort billigt.

Kommentar

Arbetssätt...