Support tråd för RCExplorer - KK styrkort för multirotorplattformar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kajakmannen
    • jun 2006
    • 1471

Hej Simon. Låter konstigt. Jag kör med samma kort (gissar jag) och min tricopter är det stabilaste jag flugit. Måste endera vara fel på ditt kort eller något annat konstigt fel.

Om du vill kan vi ge det en chans till vid tillfälle.

MVH / Kajaken

Kommentar

• jugg
      • mar 2008
      • 494

har hört viskas om en uppdaterng till programvaran..

Någon som har en beskrivning på hur man gör, och var man hämtar filen och utrustning som behövs för att göra uppdateringen.

Kommentar

• kajakmannen
        • jun 2006
        • 1471

Här kan ni nog hitta nya programvaran

http://www.kkmulticopter.com/

MVH / Kajaken

Kommentar

• berthrsd
          • feb 2011
          • 413

Den senaste (1.6) finns inte där ännu, åtminstone inte under "Firmware". Titta istället in på http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1458663

Ursprungligen postat av kajakmannen
          Här kan ni nog hitta nya programvaran

http://www.kkmulticopter.com/

MVH / Kajaken

Kommentar

• rfnoise
            • sep 2010
            • 329

Tjena!

Kolla mitt inlägg för några dagar sedan; http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/29628-AVR-ISP-programerare?p=255722&viewfull=1#post255722

/Calle

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
              • 1937

Jag har inte det senaste kortet utan det som syns i början av tråden. Jag kan nog testa att byta ESC då jag använder Super Simple ESC från HK. Ska få kortet uppdaterat och testat hos en kompis som även har Plush ESC.

Kommentar

• kajakmannen
                • jun 2006
                • 1471

Byte till TUrnigy Plush är nog ett bra lyfft. Körde Supersimple reglagen i början men ingen bra upplevelse.

MVH / Kajaken

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                  • 5250

SS reglagen suger, bytte också till Plush vart en helt ny maskin
                  //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• rfnoise
                    • sep 2010
                    • 329

Ursprungligen postat av Boopidoo
                    Jag har inte det senaste kortet utan det som syns i början av tråden. Jag kan nog testa att byta ESC då jag använder Super Simple ESC från HK. Ska få kortet uppdaterat och testat hos en kompis som även har Plush ESC.
                    Hej,

Vet inte om det var mitt inlägg som du syftade på men det är "samma" kort och följer originalet som KaptenKuk designade så det ska inte vara några konstigheter. Rätta mig gärna om jag har fel.

Mvh,
                    Calle

Kommentar

• rfnoise
                      • sep 2010
                      • 329

Nope jag är inte nöjd. Tror jag ger upp avseende det här kortet. Anledningen till att jag köpte det var för att trikoptern skulle bli stabilare och lättare att ställa in än när jag använde HK401-gyron men resultatet är exakt det omvända. Jag har nog försökt ställa in KK-kortet minst 10ggr längre tid än för gyrona och den flyger inte ens en tiondel så stabilt vilket gör mig rätt så missnöjd. Efter otaligt skruvande på pottarna så får jag inte trikoptern att sluta oscillera. Exempelvis så oscillerar ALLTID rudder motorn oavsett inställning.

För att jag inte ska tappa intresset för trikopter totalt får jag nog ta och köpa något annat. Tror inte att det är fel på trikoptern då den flög rätt bra med enbart gyron. Men om någon annan vill testa så säljer jag mitt kort billigt.
                      Tja igen, kolla med David om han kan hjälpa dig och skicka det till honom som är expert och maker? Jag hade noll erfarenhet (även om jag följt utvecklingen av korten under ett år) och fick min tricopter att flyga direkt och behövde bara några klick trim. Flög superstabilt direkt. Har inte ens balanserat motor och props.

/Calle

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                        • 1937

Kortet är skickat till en polare som har trikopter med plush esc.

Kommentar

• rfnoise
                          • sep 2010
                          • 329

Kortet är skickat till en polare som har trikopter med plush esc.
                          Ok, ja SS ESCarna klarar inte den höga uppdateringsfrekvensen oftast utan att uppdateras.

Hoppas att det ordnar sig, otroligt kul när den väl flyger!

/Calle

Kommentar

• berthrsd
                            • feb 2011
                            • 413

Vad sitter det för processor på kortet? Ska precis uppdatera Boopidoos kort... Normalt sett så kan man säkert läsa på processorn, men han har varit duktig och monterat in den i en snygg låda

Kommentar

• berthrsd
                              • feb 2011
                              • 413

Svarar på min egen fråga... Sitter en Atmega48-processor på kortet. Var visst inte så svårt att ta ur det ur lådan...

Ursprungligen postat av berthrsd
                              Vad sitter det för processor på kortet? Ska precis uppdatera Boopidoos kort... Normalt sett så kan man säkert läsa på processorn, men han har varit duktig och monterat in den i en snygg låda

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                                • 1937

Tackar så mycket för hjälpen. Ser fram emot att testa kortet igen!

Kommentar

Arbetssätt...