Fotoplattform till Nex 5N vad tror ni om min setup?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7943

PPM är ju relevant när det gäller bl a 35 MHz-bandet. Där hade vi PPM och PCM-mottagare. Sen att HF-moduler använder sändarens PPM-läge som interface har nog inget med saken att göra. Jag tolkar frågan som relaterad till annat än 2,4 GHz-teknik - alltså gamla 35, 40 eller 72 MHz-anläggningar. Men rätta mig gärna om jag har fel...
    Hälsningar
    Roger

Kommentar

• Impulze
      • sep 2006
      • 1347

Mikrokopter och andra system använder sig av PPM-signalen från mottagaren, och det är det jag tror han syftar på.
      Man kopplar bara en signalkabel från mottagaren till kontrollkortet som får hela pulståget.

//Matte

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7943

Ursprungligen postat av Impulze
        Mikrokopter och andra system använder sig av PPM-signalen från mottagaren, och det är det jag tror han syftar på.
        Man kopplar bara en signalkabel från mottagaren till kontrollkortet som får hela pulståget.
        //Matte
        Du har säkert rätt men frågan och svaret var lite tvetydiga.
        //Roger

Kommentar

• Defuncta
          • maj 2012
          • 563

Ursprungligen postat av McRegor
          PPM är ju relevant när det gäller bl a 35 MHz-bandet. Där hade vi PPM och PCM-mottagare. Sen att HF-moduler använder sändarens PPM-läge som interface har nog inget med saken att göra. Jag tolkar frågan som relaterad till annat än 2,4 GHz-teknik - alltså gamla 35, 40 eller 72 MHz-anläggningar. Men rätta mig gärna om jag har fel...
          Hälsningar
          Roger
          okay så ppm används inte om man har 2,4ghz modul eller har jag förstått fel?

Kommentar

• SteffeB
            • jun 2011
            • 888

Det verkar som att man ska kunna ställa in eller byta mjukvara för att köra ppm om jag inte fattat helt fel.
            Ingen fara med Naza och frsky med andra ord.

Kommentar

• akromatic
              • jul 2012
              • 25

Skulle varmt vilja rekommendera en Vulcan multiframe Hexa från uavshop.co.uk. Väldigt stabil ram som du kan konfigurera hur du vill och "växa" med...

Kommentar

• Defuncta
                • maj 2012
                • 563

Ursprungligen postat av akromatic
                Skulle varmt vilja rekommendera en Vulcan multiframe Hexa från uavshop.co.uk. Väldigt stabil ram som du kan konfigurera hur du vill och "växa" med...
                Tack för tipset, men har snöat in mig på en F550 med tiger motorer

Ska man flyga med 3c eller 4c med tiger motorerna, villket blir bäst?
                Är de någon som kan gissa vad man får ut för flygtid med f550, t motorer, nex5 samt 8ah 3c?

Med vänlig hälsning, defuncta

Kommentar

• Sickan
                  • jul 2012
                  • 1080

Sv: Fotoplattform till Nex 5N vad tror ni om min setup?

Ursprungligen postat av Defuncta
                  Tack för tipset, men har snöat in mig på en F550 med tiger motorer

Ska man flyga med 3c eller 4c med tiger motorerna, villket blir bäst?
                  Är de någon som kan gissa vad man får ut för flygtid med f550, t motorer, nex5 samt 8ah 3c?

Menar du 3s eller 4s?

Jag gillar 4s och mindre proppar. Fungerar bättre, tycker jag, när det blåser. Vilket det alltid gör i Skåne

Jag har inte en 550 men jag flög T-motors 2216 på min F450.

--
                  S

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Kommentar

• Defuncta
                    • maj 2012
                    • 563

Ursprungligen postat av Sickan
                    Menar du 3s eller 4s?

Jag gillar 4s och mindre proppar. Fungerar bättre, tycker jag, när det blåser. Vilket det alltid gör i Skåne

Jag har inte en 550 men jag flög T-motors 2216 på min F450.

--
                    S

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
                    ja precis 3s 4s såklart ... Okay, ja blåser gör de jämt i halland också:/... I hur många m/s flyger du som mest med din f450

Kommentar

• Sickan
                      • jul 2012
                      • 1080

Fotoplattform till Nex 5N vad tror ni om min setup?

Jag har den inte kvar (monterad) och flög inte så länge med den innan jag bytte chassi.

Skulle gissa att det var mellan 3 och 6 meter som det ändå var ok att flyga, även när den vara lite byig. Idag blåser den 10,5 här och då skulle jag inte gett mig ut

--
                      S

Kommentar

Arbetssätt...