Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Det var i grevens tid till helgen, men skam den som ger sig.
Det har varit ett roligt projekt att bygga upp något från idé till verklighet.
Nästa steg är att hitta 8 bra motorer till 13" proppar för att fullborda det hela, behöver nya batterier, propellrar, reglage och motorer 8 stycken av var, något förslag?
Det viktiga är att de är ström snåla, jag har inget emot att installera 6S celler bara fokus ligger på ström snålt, jag klarar mig med 1 kg i drag per motor.
Har tittat på dem, men är inte motoraxeln för klen. Hört på forum att dessa behöver bytas efter minsta markkänning pågrund av att den endast är 3.17 mm.
Hm har ingen koll vad det är för diameter på axeln som håller ihop den,men det är inte den man sätter proppen på iallafall,det är en alumedbringare som skruvas fast med fyra skruvar å centrerar perfekt http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Outrunner.html
Hittade under en flik "mjukvaru versionen" till kontrollern och det visade sig att det var version 1, testade att updatera mjukvaran, det hjälpte med manualen att komma igång så det blev rätt från början, men sedan stämde inte manualen efter att kontrollern strömsattes, men det gick bra i allafall.
Förut var den vinglig i starten innan man fick höjd på MK:n. Nu låg den hel rakt och stilla hela vägen upp till hovningshöjd. Helt klart stor förbättring trots all storm med virvlar i trädgården.
Då verkar allt bra hittills då med ZERO då.
min egen setup är
Atg 700 hexa
Turnigys multistar 690kv
dji esc 30A
Hk 13x4 kolfiber
2x5000mah 4s
videolänk 5,7ghz
tiltbar kamerafäste med Sony nex5
acce 3s till videolänken
just nu naza med gps
styr gör jag med spektrum med telemetri
vikt lite över fyra kilo med allt
Har för mej att den tar ca 23-25A vid hovring
angående motorerna tycker jag dom är helt ok,kasen är låst med en insex å axeln med en låsning i botten,både motorer och proppar har funkat över förväntan,har fotat mycket och upplever inte några vibrations problem,endast några tejpbitar behövdes för att få balans.Jag har även provat APC och dom funkade bra dom med men känns mera stum i styrsvaret med dessa stenhårda kolfiber
Hoppas du har en samsung smartphone eller platta, mjukvaran är gjord för detta även om man kan använda datorn. Jag skulle säga: för att programmera och ställa in kontrollern använd datorn, så fort du skall flyga använd telefonen.
Valde mellan denna och DJI W,men tycker Zero har mycket mera att erbjuda för en lägre peng,men vi får se.
Tycker att min APM fungerar lika bra om inte bättre än NAZAN nu,NAZAN hänger kvar lite bättre tycker jag,bra när man fotar.
Men Apmen är snabbare hem i RTL och precisionen där den landar är likvärdig med NAZAN nu
Det var nog inget rättvist väder idag för en jämförelse. Jag stod i trädgården och kunde knappt stå still själv, men den kändes lugnare men jag låter det vara osagt.
Oavsett, helt stabil från marken till 3 meters höjd inte som tidigare att den ville kasta vid starten.
Nu väntar jag på bra väder för att kunna fortsätta med inställningarna så jag kan göra den dära första waypointen.
Kommentar