Vad för utrustning till en Octocopter?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Provade ny mjukvara med obegransade waypoints och avstand idag, vagade trotsa vinden trots allt.

Satte waypoint 850 meter bort och valde 36 meters hojd. jag hade Wifi contact hela vagen och bild (1.2GHz) samt Dragonlink och allt fungera bra trots vinden. Flygningen tog 6 minuter totalt, fran och tillbaka (4.8meter per sekund).

Tyvarr tappade jag under runda 2 min transmitter antenn for 1.2ghz , 3-bladig leaf, nagon som har en over, ta garna kontakt med mig omedelbart.

Kenneth 0768-232021

Kommentar

• Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

Stress och FPV hör inte ihop!

Skulle ställa in min nya Gimbal när jag råkar vända batteriet åt fel håll och puff ett rökmoln och kortet åt skogen. Vilket innebär att nästa FPV träff blir med den vanliga fasta kamerahållaren.

Kommentar

• simonarvestrand
        • jan 2012
        • 3850

trist att det strular.
        skaffa kontakter som inte går att vända.

Kommentar

• Kenneth E
          • okt 2006
          • 3445

Precis, det var det som var planen, hade lagt fram kontakter och allt, men jag skulle bara justera en gång till när kontakten snurrade runt i handen.

Jag blir bara så trött på mig själv.
          Kenneth

Kommentar

• Stiffe
            • jan 2012
            • 991

Ursprungligen postat av Kenneth E
            Stress och FPV hör inte ihop!

Skulle ställa in min nya Gimbal när jag råkar vända batteriet åt fel håll och puff ett rökmoln och kortet åt skogen. Vilket innebär att nästa FPV träff blir med den vanliga fasta kamerahållaren.
            Var det ett Alexmoskort kan vi ha en egen klubb - alexmoskort kortslutnings klubben :banghead:

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

Det är tydligen i så fall en Stor klubb, har jag läst.

Kommentar

• Kenneth E
                • okt 2006
                • 3445

Då har jag installerat DOSD i Oktokoptern, nu slipper jag markstationens dator eller surfplatta. Ganska meningslöst då jag alltid flyger med Googles. Satt och lödade till 3 på natten i lördags kväll. Testade idag och ingen rök allt fungerade.
                Film från test av volt och strömmätaren samt om GPS initierade. Fortfarande från standard menyn, text och design skall ändras så det passar mig vid senare tillfälle.

Ken

Kommentar

• kenneth.eriksson.94
                  • sep 2015
                  • 288

Det var nog ett tag sedan denna användes. Blev något bättre efter propeller bytet, kamera i, batterier laddade och vips så var den i luften och kan användas till uppdraget i morgon.

Kommentar

Arbetssätt...