Oktokopter med NAZA
Kollaps
X
-
Tack, den är programmerad som en quad och motorerna är kopplade parvis med en y-kabel.
Så egentligen är det ju en quad fast med dubbla motorer som sitter bredvid varandra.
Dom motorer som är ihopkopplade med Y-kabel snurrar åt samma håll.Kommentar
-
Klockrent,
Har precis fått hem alla delar nu så ska börja bygga min, tänkte först börja med ett KK kort men kör med Nazan nu istället..
Vad är det för centerplatta du har, jag ska ha en Flydiuno Cheeseplate tänkte jag men får se lite hur infästningen blir. Din verkar smidig om du lätt kan ta loss armarna
Vad har du för setup på motorer, proppar och esc? Har du mätt något hur länge den kan va i luften och lyftkraft med vilken acc?Kommentar
-
Centerplattan har jag gjort själv, i glasfiber. Armarna är 12mm fyrkantrör aluminium. RCtimer ESC 30A är flaschade Med Simon k.Klockrent,
Har precis fått hem alla delar nu så ska börja bygga min, tänkte först börja med ett KK kort men kör med Nazan nu istället..
Vad är det för centerplatta du har, jag ska ha en Flydiuno Cheeseplate tänkte jag men får se lite hur infästningen blir. Din verkar smidig om du lätt kan ta loss armarna
Vad har du för setup på motorer, proppar och esc? Har du mätt något hur länge den kan va i luften och lyftkraft med vilken acc?
Jag har RC timer motorer BL 2830/14 750kv. 1st Lipo 4000mah 3S. Säker tid i luften mest hovring 8 min. Har testa att lyfta 2,2 Kg totalvikt, det var max, över det blev den lite svår.Kommentar
-
Mina armar (alltså dom på multin:stupido2
är 30cm, mätt från centrum på plattan. Kör med 10x4,7 proppar.
Arbeta med glasfiber?, det bästa svaren får du nog om du söker på nätet, googla!
Jag tycker inte det är svårt, men har ju hållit på av och till i 30 år.Kommentar
-
A jo det var dom armarna jag menade
Då skulle man kunna säga att du inte är vidare objektiv i frågan om att hantera glasfiber, eller rättar sagt förblindad..
Ska googla lite och se, har en polare som har billackering så dom kanske har lite erfarenhet...
Tack för all input!Kommentar
-
Hallå, nu har jag skruvat ihop åbäket! .)
Blev ganska, 90 cm mellan motoraxlar, du har du några tips på hur man får den att bli lite stabilare, det jag har hunnit testa nu så är den väldigt snabb i rörelserna i luften. Alltså när den själv försöker kompensera så blir det att det tippar väldigt kraftigt i de olika riktiningarna, även samma på minsta lilla spakutslag. Första var gainarna ganska högt ställda men jag sänkte dom kraftigt nu men ändå är den lika snabb?
Frågan är hur bra det går att få den? Tänker om det är att armarna är "för långa", den kör jag med 11" proppar så de kanske gör att den inte blir lika mjuk?
Vägde den nu och hamnade på 2100g komplett med en 5000mha acc..
Alla tips är välkomnaKommentar
Kommentar