Jag har haft ett helvete med min Aurora 9 idag, det verkar som att mina trim försvinner varje gång jag drar ur batteriet, och jag verkar inte få in varken trim eller gyro särskilt bra. Bara försökt i ungefär 15 min, men måste ladda mitt batteri igen hehe.
Gaui 330xs & gp hd fpv
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Alltså, jag har ju aldrig sett en radiostyrd helikopter förut, och jag byggde den på 3 timmar. Allt meck har ju varit på grund av att jag började med manuell gain på gyrot, och sedan köpte ny radio som jag inte förstod mig på.Ursprungligen postat av KennerdahlDet är rätt mycket meck med en sån där för att den ska flyga bra eller?
Att resetta mina ESC och kalibrera om dem var rätt enkelt då det fanns beskrivet på sista sidan i manualen.
Kan inte se några som helst problem med att vem som helst utan tidigare flygerfarenheter kan få den att flyga, antingen med hjälp av internet eller någon man kan fråga.Senast redigerad av dubba; 2011-01-05, 01:17.Kommentar
-
Jaha.. får väl köpa en sån där så jag kan bli lika proffsig som TommyzT på quad och gopro filma.. haha.. har du sett hans filmer? vilken ace han är..Nej jag skulle säga tvärtom, jag byggde den på 3 timmar, har meckat kanske 3 timmar, på andra batteriet gick den sådär och jag har ju aldrig ens sett en radiostyrd helikopter förut. Det mesta mecket var nog pga av att jag bytte från manuell gain till radio gain, fick manual till min Aurora 9 på tyska och tog en stund att ändra från Mode 1 till Mode 2.
Kan inte se några som helst problem med att vem som helst utan tidigare flygerfarenheter kan få den att flyga, antingen med hjälp av internet eller någon man kan fråga.
Kommentar
-
Japp, tricket är att ALLTID vara bakom den och ALLTID köra framåt. Ett tag till iallafall =)
@UndCon
Om din kompis har problem med att den vinglar så ska han dra ner lite på gainen. Om han kan ändra från radion så borde han ställa den på 40% (i cru mode) och sedan gå ner tills den inte vinglar längre.
Som du kan se vinglar den lite i filmen innan, men när jag gick ner till 35% från 40% gick den väldigt stabilt.
Värt att notera är även att jag i filmen kör med 125% dualrate på alla kanaler (50% rekommenderas) för jag kalibrerade medans inställningarna var gjorda på radion
Senast redigerad av dubba; 2011-01-05, 01:41.Kommentar
-
Nu händer det mer saker!
Har fått på min video TX, det enda som saknas där är ett litet batteri för att driva det. Jag har ett platt 3s300mah som jag tänkte sätta under den nedre centrumplattan.
Den går för övrigt väldigt fint nu, väldigt lätt att hovra kring samma ställe, ett helt batteri om man vill.
Med ett 3s3000mah batteri och utan kameran men med hela stativet kan jag flyga ca 20 min, vid 25min borde de vara helt tomma, typ.
Senast redigerad av dubba; 2011-01-05, 22:23.Kommentar
Kommentar