Gaui 500XT Quad bygge hjälp

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • remsan
    • jul 2012
    • 595

Trodde att det ska gå snabbt... men neee....
    Kopplade loss sladdarna från MC och Futaba's receiver. Därefter kopplade jag in en sladd från MC till Futaba's receiver (port 8) batteri ingång (för att få ström till receiver). Kopplade Esc1 till Futaba's receiver throttle (port 3). Transmitter på, throttle på 100%, sedan koppla batteriet. Då hörs 3 korta beep sedan en lång beep. Tänkte att det gick bra. Tog ner throttle till 0%, då gick den motorn igång. Hm... gjorde sen likadant med de andra... Alla startade sen i throttle 0%. Därefter kopplade jag alltihopa igen och.. inga förbättringar . Vid "arming" startar 2 motorer, de andra 2 startar vid "mera" throttle.

Kommentar

• SteffeB
      • jun 2011
      • 888

Vad har du för fartreglage?

Kommentar

• remsan
        • jul 2012
        • 595

GUEC GE-183 18A. Har försökt leta efter nån manual men har inte hittad för 18A.

Det jag misstänker är att i normal läge min throttle command är REV i Naza. Men när man inte använder det (dvs i kalibrerings läge) då blir Throttle command tvärtom för kalibrering. Ska kolla i Futaba om jag kan ändra läge på den för kalibrering enbart.

Edited: Ändrade Throttle i Futaba till REV. Gjorde igen, funkade klockrent!!!!
        Tackar alla. Nu ska jag sätta upp det, installera kameran, ladda batteriet, flyga och filma .
        Senast redigerad av remsan; 2012-08-11, 05:06.

Kommentar

• remsan
          • jul 2012
          • 595

Alla motorer startar fint nu. Drog igång det, filmade och kollade efter filmen. Dessvärre syns i bilden YCopter's gimballen. Får se hur man löser detta. Jag filmade med GoPro Hero2 med medium öppning (127 istället för 170 grader). Vibrationerna verkade inte störa så mycket. Under kameran la jag en 2mm mjuk självtejpande isolering. Men jag har mycket kvar att lära mig styra den fint och mjukt i luften. Tack alla en gg till för all hjälp man fick.

Kommentar

• SteffeB
            • jun 2011
            • 888

Bra jobbat!

Kommentar

• Stiffe
              • jan 2012
              • 991

Nice nu börjar det likna något , du är ju ganska högt uppe

Kommentar

• remsan
                • jul 2012
                • 595

Tackar!
                Försökte idag filma lite, men det blev inte riktigt som man har tänkt sig. Det blåste en hel del på, så man hade ganska svårt att hovra som det ska. Sedan försökte jag att testa Fail Safe, men när jag såg att han närmar sig el ledningarna tog jag över spakarna igen.

Har lagt filmen på youtube. De har en funktion, "förbättra din video". De tar bort lite skakningar såg jag. Såg en annan användare att han körde Mercalli på sin video (http://www.prodad.com/home/products/...667,l-us.xhtml).
                Kör ni själva några stabiliserings program eller är det bara hård tränning det gäller?

Här är dagens insats

Kommentar

• simonarvestrand
                  • jan 2012
                  • 3850

Undvik antiskak grejen på youtube , dom gånger jag testat så har man typ blivit yr i huvudet av resultatet.
                  prio 1 . Få en så skakfri maskin som möjligt , balansera proppar och motorer.

2 . Virtualdub med pluginnen deshaker är gratis och otroligt bra. undcon tror jag det är som har en mycket bra beskrivning
                  hur du skall använda det. finns i någon tråd här på forat

Kommentar

• Stiffe
                    • jan 2012
                    • 991

Ser ju bra ut :-) Vet inte om du flugit något Rc innan ? du är rätt våglig när du hissar upp den på den höjden du gör och ändå har full koll med din ringa rutin ??

Kommentar

• remsan
                      • jul 2012
                      • 595

Tackar!
                      Har inte flugit RC innan. Kör lite Phoenix simulatorn på kvällarna, annars var det mest Counter Strike som formade mina fingrar och reflexer .

Ska hoppa över antiskaknings grejen på youtube framöver o kolla på andra alternativ. Såg också att det blev lite mystiska effekter i filmen.

Kommentar

• remsan
                        • jul 2012
                        • 595

Körde igår en 7:40 min flygning. Motor nr 4 var varmare än de andra.
                        I morse, gick upp för att flyga lite. Drar igång, men motor 4 lät förjävligt. Det skramlade.
                        Öppnar locket, o det var inte roligt det man såg (bifogad bild). Dags att beställa nytt... Nu börjar man få abstinens.. :(.

Klicka på bilden för större version

Namn: 2012-08-14_Tiger_Motor_lite.jpg
Visningar: 2
Storlek: 39,8 KB
ID: 490298

Kommentar

• remsan
                          • jul 2012
                          • 595

Lyckades skruva isär den, la tillbaka axeln, använde lite Loctite för gänglåsning denna gång, redo för ikväll .

Kommentar

• Koldioxid
                            • aug 2012
                            • 2

jag hade samma problem som dig.
                            Lusläste tråden och fick min första flygning. Helt suveränt.

Men jag får fan inte ihop gimbalen.... Fick du med någon beskrivning?
                            Jag fick inte det.

Kommentar

• remsan
                              • jul 2012
                              • 595

Gimbalen heter Ycopter.
                              Där finns manualen till hur man bygger den.

http://www.ycopter.com/YC170_Aerial_2Axis_Gimbal_Kit_For_Muticopters/p860134_6286722.aspx

Jag fick förlänga en kabel för att nå till DJI Naza.

Det jag inte riktigt förstår är varför pitchup säljer denna Gimbal med 4295 kr (http://pitchup.se/index.php?page=det...cat=67&group=9) när man kan köpa från YCopter's hemsida för bara 138$ (dryggt 950kr).
                              Senast redigerad av remsan; 2012-08-15, 06:46.

Kommentar

• Stiffe
                                • jan 2012
                                • 991

Det är visserligen utan servo och frakten tillkommer men det är en hyfsad vinst iaf

Kommentar

Arbetssätt...