Nice flygning. och den är hel ! grattis
TBS Discovery med CC3D
Kollaps
X
-
-
Blir så avis. kan inte flyga nått. tror iofs att min tri går att flyga med men ingen kamera på den nu och jag har ingen som jag vill flytta , har ju gjort färdiginstallation på quaden så den vill jag inte riva.Kommentar
-
känner igen problematiken med escar som verkar glappa. jag hade problemet själv vilket resulterade i att en motor stannade när jag gjorde lite skruvande på pid, så kag kontaktade tbs angående det. de föreslog att jag skulle löda om bullet kontakterna och brygga med lod emot FETarna och problemet då verkade löst. - dock kom felet tillbaks och efter en massa felsökning så märkte jag att om jag böjde i min esc så låste sig motorn, dvs det var inte bara bullet-kontakterna som var dåligt fastlöda.Kommentar
-
Flytväst?
Hej Sickan och alla andra!
Schyssta filmer, och vilken speed.
- Är det riktig fart eller är fartkontrollen uppdragen i editeringsprogrammet? *Nyfiken*
Apropå flyga över vatten, är det fler än jag som drömmer om en "flytväst" till plattformen?
- Något som blåser upp sig vid kontakt med vatten!
Förstår att mycket av elektroniken skulle må dåligt, men bättre än att allt sjunker iaf.
Har dykt efter mycket som människor har tappat i sjön/havet, men aldrig en RC modell...
Trevlig lördag
/Lasse, från ett soligt BodenKommentar
-
Ingen justering i efterhand
"I feel, the need for speed!"
Har tittat på dessa inför ett sommarprojektApropå flyga över vatten, är det fler än jag som drömmer om en "flytväst" till plattformen?
- Något som blåser upp sig vid kontakt med vatten!
Förstår att mycket av elektroniken skulle må dåligt, men bättre än att allt sjunker iaf.
Har dykt efter mycket som människor har tappat i sjön/havet, men aldrig en RC modell...
Trevlig lördag på dig också!
--
SKommentar
-
Hej igen!
Okey, man kan riktigt känna speeeeeden.
Flytprylen kom upp i en annan tråd minns jag, då sökte jag efter svensk leverantör och fann den här: http://www.coolstuff.se/Waterbuoy
Minns att det inte fanns någon angiven vikt, så man undrar fortfarande vad flytprylen väger?
Länk: http://www.water-buoy.com/technical-data.php
Nä, nu laddar vi inför förlängningen i hockeyn! :thumbup:
Heja Luleå
/LasseKommentar
-
Att det var fler problem än bullets visste jag inte. De har inte haft det lätt med sina ESCar.
--
S
känner igen problematiken med escar som verkar glappa. jag hade problemet själv vilket resulterade i att en motor stannade när jag gjorde lite skruvande på pid, så kag kontaktade tbs angående det. de föreslog att jag skulle löda om bullet kontakterna och brygga med lod emot FETarna och problemet då verkade löst. - dock kom felet tillbaks och efter en massa felsökning så märkte jag att om jag böjde i min esc så låste sig motorn, dvs det var inte bara bullet-kontakterna som var dåligt fastlöda.
Sent from my iPad using Tapatalk HDKommentar
-
Hej Sickan!
- Det finns "bara" ett lag, Luleå! :scared:
Nu bär det iväg ut i skogen för att kika på Skid SM som går här i Boden.
Ska försöka ta lite bilder från marken, 30 och 50 km fristil för damer och herrar.
Trevlig söndag
/LasseKommentar

Kommentar