Försöker hitta allt eller i alla fall nåt på samma ställe, men ramar, motorer, escs, proppar osv så är ju utspritt över hela världen. =) Ok... då blir det 3S så länge man kör slät quad och med liten fast FPV-kamera med videosändare, sen 4S som nästa steg (har ju gimbal redan med gyron o servon samt gopro). Man vill ju helst ha allt från samma ställe så man lätt kan beställa nån ram, motor, esc, prop osv utan att behöva beställa nån ny variant.
HK-Quad-kit?
Kollaps
X
-
-
DJI FlameWheel F450-ram är på väg.
Motorer blir nog MS 2212 (vet ej skillnad mot MT eller vad det nu finns), men det är väl en början i alla fall.
ESC blir PowerHD eller Mystery 20A.
Kommer börja med 3S-ack.
Blir liten kamera för FPV med videosändare först.
Sen säkert gopron som redan finns + gimbal som redan finns. Men då måste man väl använda 4S...
Propellrar... står att MS2212 ska ha 10x4.7". Men är det för 3S eller 4S? Skillnad?
APC eller Xoar? 8" ? 9"?www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Nu börjar jag känna mig tjatig.. men jag ska köpa grejer juh! :-D
Är Tiger MS2212 980kV http://www.autopartner.se/tiger-moto...990-c-706.aspx något att ha tillsammans med 20A ESC (Mystery eller PowerHD) om man ska lyfta FPV + GoPro + Gimbal?
I vilket skede måste man gå över från 3S till 4S?www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Skillnaden mellan MT och MS är att MT-serien ska hålla lite högre kvalitet. MS-motorerna har dessutom integrerad propelleradapter istället för en lös sådan. MS2212 är dock ändå en riktigt bra motor, och jag brukar välja den framför MT2212. För större/dyrare byggen väljer jag MT-motorer.
Som jag skrev tidigare så är 2212-motorer på gränsen för en quad med gimbal, gopro och fpv-prylar. Mystery/PowerHD 20A räcker dock långt.Kommentar
-
När blir en motor för kraftfull? Är det någon som har erfarenhet av att tagit i för mycket?
Om man väljer en 2216 istället, visst borde man vara safe på både med eller utan "last" då? Kamera mm alltså.
Enligt T-Motors specifikationer är MS tydligen definitionen på "standard"-serien. Medans då MT är nästa steg i hiarkin får man gissa!? Såg även att MS rekommenderar 2-3S batterier medans MT rekommenderar 3-4S. Sen väger MT pyttelite mindre också osv osv. Men det har nog med den integrerade propadaptern får man gissa!?Kommentar
-
Vi är två som ska ha varsin, har ramarna bara just nu (samt lite till). =)
Aha... då är det ju så här då:
1. FPV-flyga-runt-F450:
- DJI F450
- Tiger MS2212
- Endera 20A ESC
- KK2
- Liten kamera
- Videosändare
- 3S 2200 som jag har massor av
- VILKA APC-propellrar? Har hittat 8x3.8, 9x4.7, 10x3.8, 10x4.7 <---------------- ?
Är detta ett OK paket för att komma igång?
2. GoPro-Gimbal-(FPV)-paket:
- DJI F450
- Tiger VILKA motorer? <--------------------- ?
- Endera 20A ESC
- KK2
- Gimbal (har)
- GoPro (har)
- (Videosändare)
- Måste alltså ha 4S eller går det med 3S? Hur stora 4S? <----------------------?
- VILKA APC-propellrar? Har hittat 8x3.8, 9x4.7, 10x3.8, 10x4.7 <---------------------?
Är detta ett OK paket? Vill ha nåt som kan flyga som går att tweaka.
Eller är det dumt satsa på en F450 med gimbal och gopro? Bättre gå på en 550 direkt?www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
-
980kV stämmer. Inom vilket spann vill man ha detta kV? Högre = mer varv?www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
kör du 3cell så krävs lite högre kv för att få ett varv som funkar bra, enligt mig 11-1200kv och då med 10" propp men det är lite olika vad man gillar.
funkar säkert bra med 980,Kommentar
-
Det kommer med DJI 2212 920kV-motorer med i DJI F450-kitet.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Knepigt detta... svårt hitta T-Motor MS2212 980kV och detsamma gäller MT2212 980kV. Ska ha 8 st.
Nåt förslag på annan motor? Är det så att det är motorn man väljer oilka beroende på totalvikten samt flygstil?
Resten är same same? Skall iofs börja flyga med 2200 3S, det borde väl gå? Krav på höga C? 20C? 30 40?www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Det blev ingen HK-ram utan istället blev det två DJI F450 med olika setup. Så lite fail. :-D
DJI FlameWheel F450 med MT2212 och PowerHD 20A samt KK2 (med 0,01 Lux Sony och FPV):
DJI FlameWheel F450 med DJI-2212 och DJI 30A samt KK2 (blir stum gopro på den):
Kommer nog fixa nåt till på dem, har en gimbal och lite annat. Men en ska nog säljas sen och så blir det hexa.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
Kommentar