Disco Pro

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PÖ
    • maj 2007
    • 499

Trappy postade det här på fpvlab. Hoppas att det är mer än säljsnack :-)

hehe, to be honest we're a bit shy on the pics so far simply because this is going to come with a couple of things that will make all the competitors reading this thread go "ahhhhhh". and we don't enjoy their "ahhhhh" moments. so, the DISCOVERY will actually come with more features than advertised, these you'll get to see at the "unboxing day"

Kommentar

• ulken
      • aug 2012
      • 95

Så är det någon som hunnit få och bygga sin pro än? Jag ligger ganska långt bak i kön på batch 2, så jag får väl realistiskt räkna med att tidigast få grejorna i mitten av september, eller möjligen slutet...

Kommentar

• PÖ
        • maj 2007
        • 499

Jag hann med batch 1, så jag har haft min ett tag nu. Det har inte blivit så mycket flugit och jag har lite intrimning kvar att göra men det är en väldigt trevlig liten sak.
        Kul att det är fler här som har beställt :-)

Kommentar

• ulken
          • aug 2012
          • 95

Hur är det med gimbalen? En del på fpvlab verkar gnälla över att den hackar osv. Vet inte om de är ovanligt kräsna, gör fel, eller om det är något kvalitetsproblem från TBS håll? Hur som helst tycker jag de exempelfilmer jag sett inte är mycket att klaga på, det ser betydligt bättre ut än utan gimbal.

Vad använder du för övrigt för komponenter/radio osv till den? Kör du med TBS-motorer/ESCar?

Kommentar

• PÖ
            • maj 2007
            • 499

Det är inte perfekt men det låter som att det kan bli lite ändringar enligt trappy. Tråden på fpvlab är väldigt intressant just nu.
            Min utrustning är:
            Radio: open9x med frsky
            Naza gps
            Sunnysky 2212-980kv (Säkert för små enligt många men dom blir aldrig mer än ljummen :-))
            Graupner 9x5
            Hobbyking f30a med simonk
            Fatshark attitude med 250mw sändare och spironet antenner
            Pz0420 kamera + Gopro 2

Kommentar

• ulken
              • aug 2012
              • 95

Trevligt, låter ungefär vad jag kommer ha när min är klar, fast jag tänkte köra med TBS-motor/ESC-kitet. Vad kör du för acc och hur lång flygtid får du ungefär?

Kommentar

• Johan_vv
                • jun 2012
                • 42

För er med 3d-skrivare så finns ju denna att tanka ned och printa. Har själv gjort det och den funkar fint! http://www.thingiverse.com/thing:136138

Kommentar

• PÖ
                  • maj 2007
                  • 499

Jag får 10min med ett välanvänt zippy compact 4s4000mAh. Med discoveryn fick jag 13min tror jag, så det är en märkbar skillnad. Det skulle definitivt gå att stoppa dit ett större batteri, för jag får ha det ganska långt bak för rätt cg.

Kommentar

• ulken
                    • aug 2012
                    • 95

Tänkte köpa ett par sådana själv, men kan inte bestämma om man ska ha 4500, eller kanske rent av 5000 mAh. Skiljer inte så mycket i vikt på 4500 och 5000 som det gör på 4000 och 4500.

Kommentar

• PÖ
                      • maj 2007
                      • 499

Det tänkte jag också på, 5000mAh verkar vettigare än 4500mAh men nu när jag beställde ett till så fanns det bara 4000mAh i lager så det fick bli ett sånt

Kommentar

• ulken
                        • aug 2012
                        • 95

Sitter nu och kikar på alternativ till TBS "egna" 900kv-motorer. Såg i tråden på fpvlab att någon kör med Tiger MN3110 780kv på sin disco pro, fast då med 10"-propellrar. Själv är jag sugen på att köra med 9"-propellrar för att minimera risken att de syns i gopron, och för att de funkar bättre när det är lite blåsigt (antar jag?). Tror ni det skulle funka med 9" på MN3110? TBS egna motorer är tydligen Tiger MT2216. Försökte Googla för att hitta skillnader och hittade då denna bilden:
                        Klicka på bilden för större version

Namn: a5887965-193-MN3110-15.jpg
Visningar: 1
Storlek: 28,5 KB
ID: 498039

Varifrån bilden kommer ifrån vet jag inte riktigt, men det verkar vara att MT2216 ska utgå och att man kan ersätta den med MN3110 istället. Är det inte lite märkligt att ersätta 900kv med 780kv rakt av? *förvirrad*

Kommentar

• HangerS
                          • feb 2013
                          • 235

order #9870 i batch två.
                          All kringutrustning ligger och väntar på att få monteras..

Det verkar väll som batch 2 ska börjas skickas om en vecka.
                          Efter det skulle det bara ta 3-4 dagar att nå #9870 enl trappy.

Tur att man kan ha kul med vanliga discon sålänge annars hade väntan varit olidlig

Kommentar

• ulken
                            • aug 2012
                            • 95

Och sedan några veckor i tullen . Själv ligger jag på plats 11000-nånting. Hur gjorde ni förresten med värdet? Man kan ju själv ändra hur mycket det ska vara. Är det ett litet paket med värde under motsvarande 500:- slinker det nog igenom snabbare?

Kommentar

• PÖ
                              • maj 2007
                              • 499

Paket med ett värde under 300 blir det ingen extra avgift på. Jag skrev $40 och fick min pro på en vecka efter att den skickades. Risken är väl att man kanske inte får någon ersättning om det skulle försvinna i postgången

Kommentar

• ulken
                                • aug 2012
                                • 95

Ursprungligen postat av
                                Paket med ett värde under 300 blir det ingen extra avgift på. Jag skrev $40 och fick min pro på en vecka efter att den skickades. Risken är väl att man kanske inte får någon ersättning om det skulle försvinna i postgången
                                Ja det är man ju lite orolig för. Å andra sidan har jag nog beställt 20-30 paket från Hongkong/Kina och alla har kommit fram förr eller senare. Beställde du bara framen eller andra delar samtidigt? Är det ett tungt paket med lite motorer och sånt i kanske de inte tror på ett så lågt värde, men är det bara några "kretskort" och lite skruv (om de nu skulle besvära sig med att öppna) så kan de mycket väl tycka det är rimligt . Vilken frakttyp valde du? Jag har valt EMS, för UPS var snuskigt dyr.

Kommentar

Arbetssätt...