Så sugen man blir. Min Disco Pro befinner sig fortfarande i Hongkong pga tyfonen som härjade där igår. Vad är det för något du har på kablarna? Det där svarta? Var hittar man sådant? Hur funkar för övrigt gimbalen? Har läst att en del har problem med att kalibrera den och att den rycker och har sig.
Disco Pro
Kollaps
X
-
Wiremesh kallas det skulle gissa på 6mm svart...Så sugen man blir. Min Disco Pro befinner sig fortfarande i Hongkong pga tyfonen som härjade där igår. Vad är det för något du har på kablarna? Det där svarta? Var hittar man sådant? Hur funkar för övrigt gimbalen? Har läst att en del har problem med att kalibrera den och att den rycker och har sig.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...esh_Guard.html//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar
-
Vilken dimension har du? Ser ut som du har TBS-fartreglagen också? Man vill ju få igenom kontakterna igenom den, gärna utan att löda om dem
.
Kommentar
-
det är inte så svårt att pilla ur stiften ur kontakten då kan du välja en strumpa som passar bra och få dit en lagom grov krympslang som håller fast strumpan.Kommentar
-
Ja jag läste att många hade problem med dem. Var hittar man sådana lättillgängligt? Har Clas Ohlson & Kjell & Co i närheten, dock inget biltema. Beställa skruv över internet orkar jag inte, frakten lär ju gå på mer än skruvarna
. Så vad är problemet med de avsedda skruvarna? Är det sådana där "stiftskruvar" utan huvud? Är det skruvarna/gängorna i sig som är dåliga, eller är det själva hålet för nyckeln som lätt förstörs?
När vi ändå diskuterar skruv, var bör man använda Loctite och var bör man inte använda det? Vissa anser att man inte ska använda det någonstans, andra säger att man inte ska använda det på gimbalen, och andra säger att det är bara på gimbal och motorfästen man ska ha det på osv. Jag blir inte klok på det. Rimligt är väl att man använder det där det är mycket vibrationer, som på motorer, och kanske inte där det kan tänkas behövas skruvas lite då och då (själva framen)?Kommentar
-
Det är huvudlösa insex 0,9mm och med min budgetmejsel från Kjell & company så kändes det inte som nån höjdare. Jag beställde skruvarna från hobby king euro men det borde finnas lite överallt.
Angående loctite så verkar det finnas miljarders med åsikter. Jag använde lite på gimbalen men många verkar anse att det är enda stället som man inte ska ha det på, så det går antagligen fint att helt strunta i det och hålla koll på skruvarna.
Dom medföljande skruvarna är fortfarande ingen hit tycker jag. Åtminstone i min batch #1 så var dom väldigt grunda, så dji's är bättreKommentar
-
-
Tack.
Jovisst går det att flyga långsamt.
Nu dom första testerna ville jag pressa den lite för att se hur gimbalen uppför sig i fart.
Flög en liten sväng på gården igår dock inte så mycket smygflygning där häller men ska tänka på det till nästa gång.
Senast redigerad av administrator; 2013-09-26, 07:47.Kommentar

Kommentar