FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xermalk
    • jul 2013
    • 672

Vill man ha riktigt stor bild är det för nuvarande bara hemabygge som gäller. Dvs en 4-5" 800*480 skärm + fresnel lins.

Fungerar riktigt bra, men är varken smidiga eller snygga.

Kommentar

• lassebetong
      • mar 2007
      • 1255

Ursprungligen postat av simonarvestrand
      Vad är det för bekymmer du tänkte på ? vet att det snackats extremt mycket och vissa saker har dom haft strul med men mycket har varit snack av folk som inte vet vad fpv är.
      Har provkört mina dom hd en del idag och ångrar inte en sekund att jag skaffade dom, om inte jag har helt fel så är även lasse betong som är med i samma klubb som mig väldigt nöjd med sina.
      Är helnöjd med mina HD och varken du Totte och Blomster har ju haft några problem med suddig bild.
      Visst kan ett hörn vara lite lätt suddigt innan man startar, men så fort jag flyger försvinner den känslan.
      Använder iofs ingen osd till något som jag fpvar, så har ingen referens till osd och suddig text.
      Men när jag flyger har jag aldrig haft problem med suddig bild.
      //Lasse

Kommentar

• Doomboy
        • nov 2014
        • 10

Ursprungligen postat av eAk
        På mina predator vi har jag inga som helst bekymmer att se min OSD text och dom var inte dyra. Dock hade jag velat ha dubbelt så stor bild.
        Jag har ett par Teleporter V3. HAde noll koll när jag köpte dem. De är fan 320x240 per öga. Ser knappt något med dem

Kommentar

• simonarvestrand
          • jan 2012
          • 3850

väldigt förvånad att dom släppte teleporter, så låg upplösning är inte lämpligt alls.

Kommentar

• eAk
            • apr 2014
            • 1023

ingern aning om upplösningen på predator v2 men 640x480 skulle jag tro

Ursprungligen postat av Doomboy
            Jag har ett par Teleporter V3. HAde noll koll när jag köpte dem. De är fan 320x240 per öga. Ser knappt något med dem

Kommentar

• kajakmannen
              • jun 2006
              • 1471

Hann med en flygtur med BEE245:an idag

Kommentar

• Base
                • okt 2014
                • 15

Ursprungligen postat av kajakmannen
                Hann med en flygtur med BEE245:an idag

Grymt sugen på en BEE ram, verkar vara en riktigt bra plattform.

Kommentar

• kajakmannen
                  • jun 2006
                  • 1471

Bara slå till grym kvalitet för pengarna. Har kört min ganska hård och den tål mycket. Jämför man kolfiberkvaliten på BEE245 jämtemot andra kolfiberarmar i 250 storlek så ser man väldigt stor skillnad till BEE245ans fördel. Du hittar ramen på http://www.birdseye.nu och kan rekommendera DYS black edition som dom även säljer. Dom har riktigt bra prestanda för pengarna samt har 5mm propaxel istället för 4mm som version 1 hade.

Kommentar

• Base
                    • okt 2014
                    • 15

Black Edition går den att köra på 4s?

Kommentar

• kajakmannen
                      • jun 2006
                      • 1471

Hmm skall kolla men tror det.

Kommentar

• kajakmannen
                        • jun 2006
                        • 1471

Den klarar 4s utan problem med 5x3 proppar och antagligen med 5x4 också. Har ett svagt minne av att någon testat dom på 6x4.5 med 4s men då börjar det bli varmt samt ställa högre krav på acc och ESC.

Kommentar

• LeoR
                          • nov 2012
                          • 50

Stämmer bra det, 5x3/4 funkar toppen på 4s medans 6" funkar men det ligger på gränsen.
                          Kör 4s på mina black och det är riktigt bra drag i dem.

Kommentar

• Base
                            • okt 2014
                            • 15

Trevligt, då blir det nog ett sånt kit. Måste ju ha nått att pilla med i vinter

Kommentar

• kajakmannen
                              • jun 2006
                              • 1471

Låter bra Base. Jag tror inte du kommer att bli missnöjd.

Kommentar

• Xermalk
                                • jul 2013
                                • 672

Såja, då har jag aktiverat comp_pwm på min tris esc's. Samt flashat&ställt in cleanflight.

Nu väntar jag bara på hyfsat flygväder. Någon som testat hur cleanflights autotune fungerar?

Kommentar

Arbetssätt...