FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
Kollaps
X
-
-
Jadå, skulle nog bara formulerat mig lite annorlunda
För övrig, vad föredrar alla. 2.1mm lins eller 2.8?
Just nu flyger jag själv med en cc1333 med 2.1 lins. Bakflyttad så att jag kan se de två främre stolparna i kanterna. Blir lite mer av en cockpit känsla, och jag tycker att det är lättare att bestämma avstånd så.
Går dock i tankarna på att införskaffa en effio-v 800tvl utan ir filter, samt en irblockad 2.8mm lins.Kommentar
-
smaksak tycker jag. 2,1 är helt klart att föredra när man flyger i tight skog men jag trivs ändå bättre med 2,8 men då
får man planera flygningen lite mer och bestämma sig i tid.Kommentar
-
FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
2.8 lins kör jag på mina multis, underlättar en hel del för mej personligen.
2.1 kör jag på planen, känns mer naturligt.
Har också så jag ser lite av maskinen i bild, det hjälper med bedömingen för mej.
Det är stört omöjligt att flyga fpv med ett plan utan att se en del av nosen för min del.Kommentar
-
jag kör med diy eco goggles med 5" 800*480 skärm, ingen aning om vad synvinkel är. Men större än alla fatsharks ialf.
Köpte även nyligen ett par begagnade fatshark rcv920 base som har 640x480 / 46 fov.
De har betydligt sämre bild än i mina diy goggles, men är samtidigt mycket smidigare att ta med.Kommentar
-
-
Snyggt Kajaken.
Fortsätter du så här så vill man snart se dig raca mot Metall Danny. (Teamåkare för Blackout som kör helt galet i skog)
mvh //StefanKommentar
-
Tackar Stefan
ja det börjar bli fason på flygningen
FÅr ta upp frågan med Metalldanny nästa gång jag snackar med honom
haha
Kommentar
-
Gör det. Bjud hit han och BorisB som också är från Holland och som båda är helt sjukt grymma fpv-flygare. Jag är på men då får jag träna 24/7 fram till dess. (Och det kommer inte räcka ändå för att ge dom en f(l)ight)Kommentar

Kommentar