FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Copterdude
    • maj 2012
    • 1269

Hann med ett snabbt test av Openpilot 14.10 innan mörkret kom helt.
    Jag är helt frälst nu !
    Allt blev bättre än när jag körde Nazen. Kan va jag som hade dåliga PIDs på Nazen men skillnaden är brutal.
    Tur jag sparade mina CC3D som suttit i en låda snart ett år. För ett år sen gick det knappt att flyga ordentligt med CC3D på denna quad så nått magiskt har dom gjort

Inga flippar, testade några innan men måste nog sänka factor inställningen. Alldeles för kraftig !
    Det var mörkare än på videon i verkligheten. Flög i Acro Plus mode.

Kommentar

• kajakmannen
      • jun 2006
      • 1471

Ser ut att gå bra copterdude lite nervig på pidarna men den går stabilt som bara den. Har du någon bild på kärran?

Kommentar

• Xermalk
        • jul 2013
        • 672

Acro Plus läget har fått en massa beröm, och verkar att vara i klass/bättre än naze32 acro enligt de som testat.

Kommentar

• simonarvestrand
          • jan 2012
          • 3850

Vad är acro+ för en som varit ifrån op ett tag?

Kommentar

• Xermalk
            • jul 2013
            • 672

Specialläge där man i princip flyger helt manual vid max utslag. Lite som TPA fast på roll/pitch.

"Acro+ behaves as rate when stick is centered, but at full stick deflection, the craft is fully manual and at full actuator engagement. This means the most powerful rotation force the machine is physically capable of. That would likely tear most frames apart in mid-air!!!!"

Kommentar

• Copterdude
              • maj 2012
              • 1269

Ursprungligen postat av kajakmannen
              Ser ut att gå bra copterdude lite nervig på pidarna men den går stabilt som bara den. Har du någon bild på kärran?
              Tack, blev imponerad själv att det funka så bra direkt.

Här är en bild och specs. Lite ihopplock från prylar jag redan hade så därför det är 20A esc osv.

Frame: RD230 with extended arms (fpv-reconn.com)
              Flight Controller: RMRC CC3D FW 14.10
              Motor: Blackout MN1806 2300Kv
              ESC: ZTW A-series 20A ESC Flashed with SimonK version 2013-05-15 firmware.
              Battery: Nanotech 4s 1300mah 35-70C
              Prop: Gemfan 5x3
              FPV: Immersion 5.8Ghz 600mw and Fatshark Attitude V1 goggles
              Radio: Frsky Taranis 2.4Ghz
              Camera: Gopro Hero 3+ Black
              FPV camera: Sony CCD Effio-V 800TVL Ultra WDR Camera 2.8mm

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7738.jpg
Visningar: 1
Storlek: 110,0 KB
ID: 503581

Kommentar

• simonarvestrand
                • jan 2012
                • 3850

Ursprungligen postat av Xermalk
                Specialläge där man i princip flyger helt manual vid max utslag. Lite som TPA fast på roll/pitch.

"Acro+ behaves as rate when stick is centered, but at full stick deflection, the craft is fully manual and at full actuator engagement. This means the most powerful rotation force the machine is physically capable of. That would likely tear most frames apart in mid-air!!!!"

ok då är jag med, hette nog nått helt annat när vi testade det under revotestningen.

Kommentar

• Ted_B
                  • dec 2013
                  • 335

Hur mycket skiljer det i inställningarna för två quadar i samma storlek och med ganska lika spec, kanske bara lite olika fabrikat på delarna, bör man hamna ganska nära varandra med värdena?
                  Gör det stor skillnad på värdena om man kör 3s istället för 4s?

Det jag är ute efter är väl om du skulle kunna dela med dig av värdena till en nybörjare som också kör CC3D
                  Jag har bara ställt in den efter wizarden i programmet och vet inte alls om den är bra eller dåligt inställd, vet inte heller på vilket sätt jag ska märka om det är några, och vilka, värden som behöver ändras.

Jag kör med det här paketet: http://www.autopartner.se/helikopter...quad-g10-combo

Jag har inte hunnit klart men har åtminstone börjat läsa igenom hela den här tråden för att försöka få lite bättre uppfattning om allt det här

Kommentar

• Xermalk
                    • jul 2013
                    • 672

Vad flyger alla med för ackar?
                    Jag är klart missnöjd med prestanda samt kapaciteten på mina 1600/2200 mAh zippy flightmax och zippy compact ackar.

Kommentar

• Dithes
                      • aug 2014
                      • 134

nano tech 1300mah 45-90c

Kommentar

• Copterdude
                        • maj 2012
                        • 1269

Ja det kan funka.
                        Här är dom jag kör med. När du kör vehicle setup laddar du in Blackout Mini H från cloud.
                        Efter det ändrar du inställningarna enligt bilden nedan. Obs. Du måste välja PID bank 1 sen i flightmodes också.
                        Jag hitta dessa PIDs på OP forumet. Dom är gjorda för 3S och Mini H ram så du kan prova.
                        Kör 12% expo på roll/pitch och 0% på yaw. Factor 0.5 (standard) på Acro plus.

Inställningarna är gjorde för Acroläget så hur det funkar i andra lägen vet jag inte.
                        Attitude response är väldigt låg så den kanske du får höja om du ska flyga med det läget annars segt. iaf var den det för mig när jag prova.

Är ganska grön på OP så nån annan kanske kan ge råd annars. Inte använt programmet på ett år typ

Klicka på bilden för större version

Namn: MiniH 2.12 CC3D pids (1).jpg
Visningar: 1
Storlek: 96,8 KB
ID: 503582

Ursprungligen postat av Ted_B
                        Hur mycket skiljer det i inställningarna för två quadar i samma storlek och med ganska lika spec, kanske bara lite olika fabrikat på delarna, bör man hamna ganska nära varandra med värdena?
                        Gör det stor skillnad på värdena om man kör 3s istället för 4s?

Det jag är ute efter är väl om du skulle kunna dela med dig av värdena till en nybörjare som också kör CC3D
                        Jag har bara ställt in den efter wizarden i programmet och vet inte alls om den är bra eller dåligt inställd, vet inte heller på vilket sätt jag ska märka om det är några, och vilka, värden som behöver ändras.

Jag kör med det här paketet: http://www.autopartner.se/helikopter...quad-g10-combo

Jag har inte hunnit klart men har åtminstone börjat läsa igenom hela den här tråden för att försöka få lite bättre uppfattning om allt det här
                        Senast redigerad av Copterdude; 2014-12-08, 19:32.

Kommentar

• Dreamer
                          • feb 2012
                          • 31

Ju mer jag läser den här tråden desto mer rädd blir jag för hela inställningsbiten när det gäller naze32. Kunskaper om PID-justering räcker inte längre, nu behöver man fixa TPA och looptime också! Tur att det är vinter så att jag hinner läsa på ordentligt. Eller så kanske autotune fixar allt...

Mitt paket från Dronematters kom idag. Riktigt imponerad att det bara tog en vecka från Singapore!

Kommentar

• McRegor
                            • maj 2006
                            • 7943

Kanske dags att avsluta denna enorma tråd och starta en ny - 110 sidor med ca: 2200 inlägg är rätt mycket...
                            Kanske inte heller fel att ha olika trådar för olika maskiner/ramar för vill man leta info om t ex en specifik ram i denna tråd är det nästan omöjligt. Bara en tanke från en okunnig men intresserad...
                            Roger

Kommentar

• Xermalk
                              • jul 2013
                              • 672

Men då blir man ju ensam i sin tråd :(. Så vitt jag vet så flyger ingen annan i Sverige en Armattan mini "Morphling" ram. Tråden för den blir också något svårplacerad, den går att bygga som tri, y4 , y6 , quad, vtail , X8 samt V8.

Skulel inte skada med någon form av uppdelning, alternativt nystart/indexering av tråden.

Kommentar

• neu
                                • aug 2012
                                • 1047

Ursprungligen postat av McRegor
                                Kanske dags att avsluta denna enorma tråd och starta en ny - 110 sidor med ca: 2200 inlägg är rätt mycket...
                                Kanske inte heller fel att ha olika trådar för olika maskiner/ramar för vill man leta info om t ex en specifik ram i denna tråd är det nästan omöjligt. Bara en tanke från en okunnig men intresserad...
                                Roger
                                Slutade läsa tråden för länge sen av just den anledningen. Tittar förbi då och då men orkar inte läsa allt för 99% har inget med varken LKTR eller FPV250 att göra. Bättre med lite olika trådar så man kan ha koll. Skulle någon vilja bygga en LKTR nu så lär dom aldrig hitta alla länkar till det som behövs.

Kommentar

Arbetssätt...