FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simonarvestrand
    • jan 2012
    • 3850

Ursprungligen postat av kajakmannen
    Vad är oneshot?
    Det är det nya
    Funkar väl bara med kizz escar änsålänge men det är lite annan styrning mot escarna som ska vara riktigt bra.

Kommentar

• Xermalk
      • jul 2013
      • 672

Kommentar

• eAk
        • apr 2014
        • 1023

Ja det fungerar ju uppenbarligen då jag kör högre pid nu än innan. Har inte gjort någon tuning alls men hade dom på 1.4 innan och nu står dom på 2.0 tänkte jag kan likagärna höjja lite när jag ändå rensat alla settings på kontyrollen med cleanflight flashningen. Dock har jag lite problem med I för den gör långsamma oscilationer. Men med cleanflight kan man ju ställa värden med radion som på alla andra flygkontroller. Så ska Fixxa flight modes och sådant när jag får nya radion och mottagaren. Ska byta från hitec till taranis. Beställt en till min lillebror och en till mig själv så att vi har samma.

Kommentar

• Xermalk
          • jul 2013
          • 672

Då har man julpyntat trin. Hobbykings led strippar, drivna rakt på 4s acken.

Klicka på bilden för större version

Namn: 20141215_154042.jpg
Visningar: 1
Storlek: 54,2 KB
ID: 503622

Kommentar

• Landin81
            • maj 2014
            • 389

Vad kör ni för PID´s på era KK 2.1.5 mini på era zmr?

Self level mode har jag fått gå ner till 42/20.

Sen vrider sig quaden en del när man ger full throttle, vet inte riktigt vad det är för skumt.

Kommentar

• cmeijer
              • maj 2009
              • 101

Vad tror ni om att sammanstråla på inomhusträffen i Degerfors 5 jan. Kl 9-24.
              Vi kunde kanske köra lite racing och så lära av varandra och ha himla kul.
              detta brukar vara en toppen träff i en riktigt stor hall.

Kommentar

• the_storm
                • apr 2013
                • 355

Provade att sätta på en Sony as15 actionkamera på min zmr250 idag.. Kameran väger omkring 160 gram med vattentäta höljet på... funkade ganska bra! Men tappade kontrollen i en bråkdels sekund (varför vet jag inte), så jag avbröt och landade..

Senast redigerad av administrator; 2014-12-19, 13:04.

Kommentar

• Copterdude
                  • maj 2012
                  • 1269

Najs, den går väldigt stabilt.

Förresten ett tips till er med CC3D. Höll på ett bra tag att försöka komma på varför min discovery buzzer inte funkade på OP 14.10 men fick svaret här i. http://forums.openpilot.org/topic/53749-1410-buzzer/

Ursprungligen postat av the_storm
                  Provade att sätta på en Sony as15 actionkamera på min zmr250 idag.. Kameran väger omkring 160 gram med vattentäta höljet på... funkade ganska bra! Men tappade kontrollen i en bråkdels sekund (varför vet jag inte), så jag avbröt och landade..

Senast redigerad av administrator; 2014-12-19, 13:05.

Kommentar

• Thullen
                    • aug 2014
                    • 68

Idag vart det premiär för FPV för min del!
                    Fy satan va kul det här är! nu är det bara till å hårdträna så man vågar maxa ur det lilla som finns med de budgetgrejer jag valt hehe.
                    känns som jag om inte allt för länge kommer vilja uppgradera drivlinan lite :P

har en del vibrationer på 60%+ gaspådrag som syns i videon som jag ska försöka få bort, troligtvis propparna som inte är helt ok.

lite hopklipp från de första två flygningarna

Namn: IMG_6558.jpg
Visningar: 2
Storlek: 102,6 KB
ID: 503655

Namn: IMG_6559.jpg
Visningar: 2
Storlek: 103,5 KB
ID: 503656

Kommentar

• Thullen
                      • aug 2014
                      • 68

tips: Tested gästas av Charpu som gör "lite" lumenier-reklam och förklarar de ingående komponenterna i en racequad

Kommentar

• GREVEN
                        • okt 2011
                        • 139

Tog ut lillen på FPV sväng i oskulden är tagen :icon_pidu: men hade lite vind o fick o fick jobba imot en hel del...
                        måste kalibrera om Naze32

Sådå till snabb frågan.. har ingen möjlighet o se Youtube där jag är nu..
                        behöver snabb förklaring
                        Gyro calibration är väll 360 alla 3 riktningar
                        Acc calibration level måste göra då den driver..
                        Mag calibration ??
                        Acc trim
                        va gör vad
                        Senast redigerad av GREVEN; 2014-12-22, 20:04.

Kommentar

• Jorgen
                          • feb 2013
                          • 777

Det verkar som om den sista cleanflight configurator updateringen igår trasslar för vissa.

Då jag fick problem så tänkte jag lägga in några länkar till rätt versioner av programmen som behövs.

Man bör gå in och göra en "dump" i terminalen och spara denna, det kommer att behövas när man uppdaterat firmware.

http://www.hw-group.com/products/hercules/index_en.html används för att skicka ett R till terminalen för att tvinga in den i boot loader läge om man inte vill skruva isär allt för att komma åt att korstluta boot padsen. Av någon anledning så kunde jag inte få det att fungera med putty. 115200 8N1 (no parity)

https://afrodevices.googlecode.com/files/stm32-stm8_flash_loader_demo.zip
                          V2.4 vet jag att fungerar. 2.7 verkade inte vilja fungera med en hex fil. 115200 8E1 (even parity)

Firmwaren hittar ni här.
                          Clean-code version of the baseflight flight controller firmware - cleanflight/cleanflight

Firmware uppdatering är helt smärtfritt annars, det verkar bara ha blivit lite fel i Cleanflight confgurator som normalt sett sköter det.

Jag hoppas att ingen behöver det här.

Jörgen

Kommentar

• eAk
                            • apr 2014
                            • 1023

Troligtvis dålig pid
                            Ursprungligen postat av Thullen
                            Idag vart det premiär för FPV för min del!
                            Fy satan va kul det här är! nu är det bara till å hårdträna så man vågar maxa ur det lilla som finns med de budgetgrejer jag valt hehe.
                            känns som jag om inte allt för länge kommer vilja uppgradera drivlinan lite :P

har en del vibrationer på 60%+ gaspådrag som syns i videon som jag ska försöka få bort, troligtvis propparna som inte är helt ok.

lite hopklipp från de första två flygningarna

[ATTACH=CONFIG]49522[/ATTACH]
                            [ATTACH=CONFIG]49523[/ATTACH]

Kommentar

• Steflo112
                              • jan 2013
                              • 347

Ursprungligen postat av eAk
                              Troligtvis dålig pid
                              Definitivt, prova att använda TPA på Nazen. Börja med 0,3, funkar inte det öka 0,1 tills oscilleringarna slutar. Kommer du upp till 0,7-0,8. Gå tillbaka till 0,3 och minska P istället. Min Blackout oscillerade mycket mer än din i början men med hjälp av TPA så flyger den helt grymt nu. Lycka till

Kommentar

• Thullen
                                • aug 2014
                                • 68

Ursprungligen postat av Steflo112
                                Definitivt, prova att använda TPA på Nazen. Börja med 0,3, funkar inte det öka 0,1 tills oscilleringarna slutar. Kommer du upp till 0,7-0,8. Gå tillbaka till 0,3 och minska P istället. Min Blackout oscillerade mycket mer än din i början men med hjälp av TPA så flyger den helt grymt nu. Lycka till
                                satt precis och läste på om TPA och det är helt klart det jag måste labba med.
                                Tack för tipsen

Kommentar

Arbetssätt...