Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Testar lite med övre delen. Min fundering är bara ifall det räcker med 6 distanser. Det finns hål för två till men de hamnar mitt på naze kortets sidor vilket gör att de inte får plats. Har jag monterat fel?
EDIT: Såg precis att LKTR orginalet har monterat naze kortet på undersidan.
Vrid kortet så USB är åt höger eller vänster så kommer du åt den.
Justera sedan "felet" i CLI med align yaw kommandot. 90 eller 270 grader beroende på vilken dida du väljer att ha usb
så var äntligen sista kamelen hit kommen ...
o... Hepp...så var den provflugen i lampans sken 01.32 :dance3:
Distinkt o väldigt smooth take off utan fladder o ryckningar..:thumbup:
monterade så till sist fpv sändaren,så nu blir det åka av om vädret tillåter under söndagen..
länge sedan jag var så förväntansfull för ett nytt styrkort..hehehe..:crazy_pilot:
så var äntligen sista kamelen hit kommen ...
o... Hepp...så var den provflugen i lampans sken 01.32 :dance3:
Distinkt o väldigt smooth take off utan fladder o ryckningar..:thumbup:
monterade så till sist fpv sändaren,så nu blir det åka av om vädret tillåter under söndagen..[ATTACH=CONFIG]45965[/ATTACH]
länge sedan jag var så förväntansfull för ett nytt styrkort..hehehe..:crazy_pilot:
//Patrik.
Vad använder du som distanser? Blir nyfiken eftersom du får in mobiusen.
Tackar Marcus.. som sagt,var undcons bild som gav mersmak för färgcombot..
Stefanli:Svarvade till egna i aluminium.4.5mm Diam ooch m2 gänga i båda ändar..
joo copterdude,får nog flytta om lite grann.var ute på förmiddagen o gjorde riktig maiden,var svårt och komma åt knapparna på mobiusen oxo.ska nog byta plats på mobiusen o VTXen.
Lade den på vågen som gav 469gr fullt flygfärdig.och då har jag 1400mah nano-tec 3s
har inte dykt ner i finlirs programmering för nazen än..tyckte den var seg på yaw,fick använda väldans mycket sidoroder för att komma runt.. hur ökar man det i baseflight?.
Jag pratade med Markus på telefonen och vi jämförde en del mått. Det visar tydligt att det är svårt att skriva ut ritningen i en OK storlek. Min är lite större och jag får lätt rum med ESC-ar och batterier.
Lite bilder:
På vågen...500 gram med en massa extra FPV kablage som skall justeras
En 5V FPVkamera med nattlins...kommer bytas mot en GoPro-lins eller liknande.
Fräste till mina plattor igår så nu är även jag på g.
Dock märkte även vi olika utskriftsstorlekar mina va 1-3cm längre . Valde att gå på dom mindre mallarna
Så upptäckte man att jag bara beställt två motorer av fyra :(
Bara lägga en order till... Tog med den nya sorten åxo som var länkad tidigare i tråden
Bara vänta igen då...
Beställning på g på ett set plattor av mackez CNC frästa. Kommer bli sweet när väl alla saker dimper ned i lådan men ser ut att dröja ett tag nu :\
Liten parentes kanske, men var precis ute och testade acro naze32 på min blackout. Jösses. Natt och dag jämfört med CC3D. Grymt bra kort acro naze. Hann bara testa LOS. Får se ifall det blir fpv imorgon.
Flög en sväng igår kväll... hamnade bakom dungen och rätt som det var såg jag bara moln och sedan gräs.
Telemetrin på min frsky han inte börja pipa innan den var i backen.
Alla plastdistanser gick av, även 10mm distanserna i bottenplattan! Alla proppar var hela, all elektronik ok.
Damn plast att vara känslig..
Nepp, nu blir det 10g extra med stål och alu igen, det höll iaf.
Kommentar