Köp hellre dessa än tmotors reglage.
Ålänningens FPV-250-quad!
Kollaps
X
-
Är de jag länkade till opassliga eller dåliga på nåt sätt? Tänkte på skillnaden. Vad gör de i din länk bättre? =) Bara nyfiken, ej kritisk. Tyckte 19 g/st för Tigers va lite tungt. Hade hellre köpt från nåt ställe man ändå beställer ifrån... men det verkar ej finnas i Sverige?www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
De stöder motorbroms och oneshot125 protokollet.
Motorbroms gör att multirotorn hanterar turbulens betydligt bättre, samt låter propellrarna sannare nå "rätt" varvhastighet. Detta gör under för hur pass inlåst den käns är man flyger.
Oneshot låter kontrollern skicka varvuppdateringat mycket snabbare till fartreglagen. Med vanliga cppm så hinner den inte skicka vartalet fort nog, utan den har redan räknat ut nästa innan förra skickats.
Bearhungs är väldigt nya, och har inte testats mycket.
Själv använder jag Kiss 18A esc, och älskar dess prestandard.
Men de är också väldigt dyra.
Har för mig att kajakmannen testat några andra reglage som också stöder motorbroms och oneshot.Kommentar
-
Jag har haft jätte mycket problem medm ina kiss 12A reglage men mina kiss18a har jag inte haft något problem med alls än.
Då har jag hunnit flyga runt 15-20 accar med dom nu inte en ända brand sålänge krachat flera gånger med dom.
Bearhug är witespys svar på kiss dom ser intressanta ut nu när blheli också har oneshot125.Kommentar
-
OK, Im lost... Kiss 12A = skräp. Det har jag förstått nu. Kiss 18A är OK (var finns de?)
Whitespy Bearhug är nya och ... är dom bra? Vet nån det redan?
Är det skillnad på vad jag har för styrkort?
Vad är väldigt dyrt?
Är dom lätta?
BEC?www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Kiss 18A, 19 euro styck + frakt.
Kan inte säga mycket om bearhug då de är väldigt nya, skall finnas en tråd någonstans på rcgroups. Men de verkar väga ungefär lika mycket som kiss reglagen.
Kolla med kajakmannen, han hade lyckats köra motorbroms och oneshot med senaste blheli mjukvaran till fartregage.
Senast redigerad av administrator; 2015-09-19, 13:23.Kommentar
-
Tyska.. uhm...
Nu snackar vi alltså om att dessa Kiss och Bearhug är bäst (kanske inte Bearhug än iofs).
Kiss 18A är bäst? Är de "bolt on" eller måste dom tweakas? Annan bra sida de finns på?
Det handlar om min första 250-quad (har nog flugit multis några, så flygvana finns nog).
Men ändå... fler förslag? =)
Jättemycket problem med Kiss 12A.... låter lite sopigt förstås.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
av 5 kiss 12A så har jag två som inte funkar. 1st doa 1st fick för sig att ge fullgas innan jag ens hunnit armera maskinen när jag stoppade i acc nr 2.
Har två nya nu men har inte vågar stoppa i dom än.
Kiss kräver också en del lödkunskaper då dom kommer helt utan kablar, rekommenderar dom inte till nån som inte gjort lödningar på kretskortsnivå innanKommentar
-
Löda är inget problem. Men Kiss verkar inte ha den kvalitet på grejer jag är ute efter... ? Inte van med att behöva köpa en bunt när man kan köpa rätt antal direkt. ;-) De är säkert bra, när de funkar. Men om vi sänker oss från vansinnesflygares krav till en som vill flyga helt okej och prova på 250-quad-fpv-"racing-cruising"? Finns det någon helt OK ESC för detta bruk? Tiger-motorerna jag hittat till och med i Sverige så drar 14A max i kontinuerlig last.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Intressant detta. =)
Finns det fler tillverkare att kika på än Blackout, Lumenier QAV, Emax Nighthawk, ZMR, Bee och XBird?
Och en till fråga... vilka propellermärken ska man ha? 5x3 antar jag är det vanligaste som behövs?
Märken på ackar som är bra? Är det 3S 1300mAh som gäller? Hur många C?
Och hur är det med videolänk... 5.8GHz eller annat? Styrka?
Jag har pysslat med FatShark och ImmersionRC mest.
Behövs LC-filter? Hur funkar de? Sätts de mellan antenn och videosändare?
Fortfarande inte valt kolfiber, kolfiberdragerad glasfiber eller glasfiber...www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Jag hittade en ram som såg bra ut för ett tag sedan tror ready made rc sållde den.
den fanns i flera varianter. hopvikbar, kolfiber, glasfiber, blandning. tror den hette minion eller något. armarna är par så inte som qav där hela botten plattan är en bit utan att du har en bit för varje par armar som du skruvar i botten plattan.
Jag sitter och pratar med något företag nu om att köpa en CNC fräs. Den klarar kolfiber glasfiber och kretskort(det är ju så veligt att hålla på med massa kemikalier hemma när man ska göra dom varför inte skaffa en fräs som kan fräsa bort kopparn istället
). Då kanske det blir en eAk built att köpa också.
Kommentar
-
Finns en fräsare här också... som klarar glasfiber, alu osv. Kanske får prova det sen. =)
Det börjar mer o mer luta mot att jag köper nåt, så man får flyga. Det finns många olika ramar, motorer och ESCs att välja mellan så man blir snurrig.
Vet ju inte ens om jag vill ha glasfiber-, kolfiberdragerad- eller kolfiber-ram.
Vill ju inte beställa grejer från lika många ställen som man ska ha delar.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Näe, den är lite overkill. =)
Flyger ni på 2S, 3S eller 4S? 1300-2200?
Jag ska ju inte ha en GoPro utan en Mobius.
Dessutom hellre mindre och lättare än fetsmackad, så det lutar mot 1806 2300KV och lämpliga ESC, 5x3 samt CC3D/Naze32 på nån jädra ram.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
Kommentar