Någon som vet någon billigare ram än blackout 330/360 där gp4 är skyddad

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Copterdude
    • maj 2012
    • 1269

Vore inte fel med en billig lekram i den storleken faktiskt. Det är väl där klonerna kommer in. Massproducera en populär design för låg kostnad. Skulle inte ha något emot att äga en klon att ha som lekram utöver orginalet.
    Vi får väl se när kineserna börja kopiera Blackout 330n som dom gjort med dom mindre 250 modellerna hehe.

Kommentar

• eAk
      • apr 2014
      • 1023

Efter att ha funderat mer så har jag kommit fram till att jag kan ju printa mall med 3d printern för mina borr hål så kommer dom ju bli så nära perfekt jag kan komma.
      Jag har ju en multi slip (dremel fast annat märke)
      Så kan skära ut kolfiber skivorna med den. Få en ca 290 storlek för 7" proppar (bör ge mig den prestandan jag vill ha på 4s med sådana där 2208 1800kv motorer. Eller vad tror ni?)
      Jag behöver bara få den till att gå lika bra som den gör utan gopro kamera med 6x3 proppar. Sedan kan man ju faktiskt enkelt bara kapa ut längre armar om man vill köra 8" men ju längre armar destu större flex och det vill man inte ha(ger jello och problem att få bra PID).

Nu är frågan bara vart köper man dom bästa kolfiber skivorna till bäst pris?
      Innan har jag handlat av kullager grossisten. Varit nöjd med deras skivor. Men det finns ju garanterat fler säljare och någon kanske har bättre pris. Jag såg 12k kolfiber på ett klipp verkade vara mycket styvare än 3k

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7943

Akta dig för kolfiberdammet bara om du skall skära med en Dremel. Fast det kanske du redan har utrustning för att undvika.
        Roger

Kommentar

• Steflo112
          • jan 2013
          • 347

Vet inte om denna har kommit upp som förslag.
          Havoc 340. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2316341
          Här har Du en cool, lite annorlunda ram i 340-size som skyddar din GoPro.
          Blev sugen själv men hur många kvaddar kan man egentligen ha i sitt stall?

Kommentar

• kristoferahlqvist
            • dec 2013
            • 22

Jag har ritat en ram i g10 med f330 armar. De är inte direkt tåliga men de kostar bara någon dollar st så de är billiga att byta.

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0323~3.jpg
Visningar: 1
Storlek: 77,9 KB
ID: 504075

Kommentar

• eAk
              • apr 2014
              • 1023

Frågan är då vem säljer G10 i sverige/tyskland?

Ursprungligen postat av kristoferahlqvist
              Jag har ritat en ram i g10 med f330 armar. De är inte direkt tåliga men de kostar bara någon dollar st så de är billiga att byta.

[ATTACH=CONFIG]50232[/ATTACH]
              Ursprungligen postat av [URL="http://www.rcflyg.se/forum/member.php/11-McRegor"
              McRegor[/URL]]
              Akta dig för kolfiberdammet bara om du skall skära med en Dremel. Fast det kanske du redan har utrustning för att undvika.
              Roger

Jag har en ggasmask som jag brukar använda när jag målar lexan karosser. Men kolfiber brukar jag annars stå utomhus och kapa. Så har aldrig använt något speciellt skydd då. Men det kan ju vara smart att börja då mina lungor precis börjar må bättre efter ett halvårs asfalts fräsande.

Kommentar

• kristoferahlqvist
                • dec 2013
                • 22

Autopartner och hab

Kommentar

• eAk
                  • apr 2014
                  • 1023

Om jag då köper
                  12K 3mm till armar och understa platan.

och

en sådan eller den mindre plattan som dom dock ej har på lager men hab har men tar 100kr mer för :/

Så har jag ju en riktigt styv dirty del.
                  Sedan behöver ju inte clean delen vara så styv. Man kanske kommer undan med 1.5mm G10?
                  men det skiljer bara några kronor mellan dom och jag vet inte vad skillnaden i vikt är.

Kommentar

• eAk
                    • apr 2014
                    • 1023

Namn: 350quad VIP.jpg
Storlek: 85,1 KB
ID: 504088 Klicka på bilden för större version

Namn: 350quad VIP002.jpg
Storlek: 40,2 KB
ID: 504089
                    Har börjat rita på den iallafall. Ser ut att bli 350 storlek på den om man ska ha 7" Vill ju ändå ha 1cm tillgodo mellan ramen och propparna tänker jag.
                    Senast redigerad av eAk; 2015-01-30, 12:35.

Kommentar

• Copterdude
                      • maj 2012
                      • 1269

Trevligt med eget bygge. En grej jag kan tipsa om ifall du inte redan har gjort det är att rita in synfältet för gopron och se ifall propparna kommer i bilden. Vet inte hur många graders FOV Hero4 har men borde stå nånstans.

Kommentar

• eAk
                        • apr 2014
                        • 1023

Ursprungligen postat av Copterdude
                        Trevligt med eget bygge. En grej jag kan tipsa om ifall du inte redan har gjort det är att rita in synfältet för gopron och se ifall propparna kommer i bilden. Vet inte hur många graders FOV Hero4 har men borde stå nånstans.
                        Jag har suttit och funderar över vart det ligger faktiskt. Men den lär vara fri sikt på medium nu iallafall med tanke på de andra multi jag kört Gopro på innan. Men jag ska ta och kolla upp det. Ifall man råkar göra flera rader, ar och vill lämna flera monterings alternativ.

Kommentar

• eAk
                          • apr 2014
                          • 1023

Finns det någon som har sin gopro på Wide?
                          Jag väljer alltid medium själv.

Edit: eh just det ja tror inte man kan välja medium i 4k
                          Så jag får rätta till det. Men inte så sugen på att flytta motorerna längre bak då den redan är mycket kortare mellan motorerna i den ledden.

Namn: 350quad VIP003.jpg
Storlek: 94,9 KB
ID: 504090
                          Jag har ritat ut FOV för gopro 4 den ligger på 100grader och gopro 3+ ligger på 104grader.
                          gopro 4 15mm fullframe equvalent i wide läge och 22mm fullframe equvalent i medium läge.
                          gopro 3+ 14mm respektive 21mm
                          Senast redigerad av eAk; 2015-01-30, 19:06.

Kommentar

• Copterdude
                            • maj 2012
                            • 1269

Går det att förlänga kroppen så gopron hamnar längre fram så även wideläget går in ?
                            Blackouten har rätt lång kropp. Men om du bara ska använda medium spelar det iof ingen roll. Det som är bra när man bygger eget man kan designa efter eget behov

Kommentar

• eAk
                              • apr 2014
                              • 1023

Jo det går. Vill helst inte då den blir extra skyddad av armarna desto längre in imellan den sitter. Fast det handlar ju om mm som det är nu så man kan väl leva med att förlänga 5 mm eller vad som krävs. Men jag tänkte ifall jag köper en figursåg för 2000kr så kan jag likagärna göra så att den funkar med alla lägen om man lägger upp en säljes på rc groups eller något. Om man har tur kan man ju få igen pengarna på sågen. Har funderat på figursåg eller CNC i många år nu. Detta är ju ett bra projekt att införskaffa en figursåg till.

Kommentar

• eAk
                                • apr 2014
                                • 1023

Japp då vart en StepCraft 600 CNC fräs beställd.

Så då är det bara att vänta på att grejjerna kommer hem och fräsa ut min ram
                                Då fräsen kostade 14tusen ink frakt så kommer jag nog behöva hitta folk som vill ha saker utfrästa.

Kommentar

Arbetssätt...