Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Någon som vet någon billigare ram än blackout 330/360 där gp4 är skyddad
Då jag är sugen på en i den storleken. Större än 250 och mera portabel än min Discovery.
Så kan jag nog vara intresserad av en likadan du ritar på [emoji2]
Nu har jag lite smått börjat fundera på om man ska ha armarna raka istället. det kommer ju orsaka att botten plattan flexxar mer men armarna kommer bli kortare och då kommer dom flexxa mindre. Som det är nu i designen är den redan ritad med en förstärknings bit som skruvas med 3 skruvar imallan de två skivorna som håller ihop botten plattan för att göra den styvare imellan armarna.
Såhär ser det ut nu med en inritad gopro 3/4 dummy
Funderar om man ska ha en 3d printad bur soim man sätter i distanserna mellan plattorna att hålla gopro eller om man skulle göra någon enklare konstruktion med plattor liknande hurm an monterar ccd kameran på en 250.
Alltså några spår så kan man sedan klämma fast gorpo med gummi snoddar.
Funderar också på att rita en gimbal. Har en micro gimbal kontroll liggandesj ag köpte för skojj skull i höstas. Dock vet jagi nte hur man kopplar in den för det är samma kontakter över allt på den och det står ej om det är gyro eller motor.
Hum flite test pratar om böjda armar. Dom säger att det gör att multin självstabiliserar.
Kanske den gör. Jag trodde enda anledningen till att ha det var för att minska luftdraget över sin gimbal på en större hellikopter för att den ska kunna arbeta bättre.
Finns det någon källa som säger att det dom säger är rätt eller inte? Jag har alldrig fått dew problemen dom pratar om när man svänger skarpt. Men jag kanske aldrig har svängt såpas extremt.
Såg också det med böjda armar. Som han beskriver det så låter det ju logiskt.
Men jag har ingen aning egentligen.
Tror att ju enklare men monterar gopron desto bättre blir det. Både Xhover och Blackout fäster ju sina GoPro med velcro bara. Så några spår för det eller gummiband som Discovery har funkar nog bra.
Som du har ritat nu så blir den ju ändå lite som in en bur [emoji2]
Sådär Arbetsbänken rensad. Bara att montera ihop CNC maskinen sedan får jag beställa hem G10 plattor och skära ut en prototyp i Glasfiber. Funkar den bra kör jag på det tycker jag den flexxar förmycket går jag över till kolfiber i armarna.
Kolfiber stoppar ju ändå radio signalerna från 5.8ghz
Den här ramen var rätt najs med bur för gopron som Blackout 330 fast i 280 form.
Tänkte kanske inspiration till en egen 280 ram eller nått då du ville ha bur till gopron
Menar ni att jag ska slänga in en massa extra snirklar i ramen så den ska se finare ut. Hålen har jag inte ritat än. Funderar på hur man ska göra. med batteriet. Rita en extra hylla så man kan ha det ovan fc eller bara hoppas det balanserar ut bra med Gopro kameran.
Verkade som den va publicerad av en svensk. Någon här på forumet kanske?
Intressant, konstigt att han är såpass okänd. Jag har iaf inte läst något om dom där ramarna innan eller sett nån reklam om dem.
Ursprungligen postat av eAk
Menar ni att jag ska slänga in en massa extra snirklar i ramen så den ska se finare ut. Hålen har jag inte ritat än. Funderar på hur man ska göra. med batteriet. Rita en extra hylla så man kan ha det ovan fc eller bara hoppas det balanserar ut bra med Gopro kameran.
Krumelurer klarar man sig nog utan men tänkte det kan vara intressant att se vad andra har för designlösningar
He he. Tja ska man slänga upp en annons på rc groups för den sedan kan det vara bra kanske.
Men kan fortfarande inte bestämma om det är en bra idé med en mitten platta flr batteri över fc.
Tänkte rita pdb med stöd att löda dom små pollulu regulatorerna och filter.
Så tänkte jag man skulle hitta någon bra billig plast man kanske kan fräsa ut vinklade klossar ur flr att montera Gopro i olika vinkel.
He he jag har kollat på massa ramar och funderar över den bästa kombinationen av alla andras idéer plus mina egna.
Ursprungligen postat av Copterdude
Intressant, konstigt att han är såpass okänd. Jag har iaf inte läst något om dom där ramarna innan eller sett nån reklam om dem.
Krumelurer klarar man sig nog utan men tänkte det kan vara intressant att se vad andra har för designlösningar
Sådär nu har jag ritat dit en massa hål Tanken är att man ska kunna montera immersion rc video sändare med bunt band och förlängnings kabel till antennen. Så att den får lite kylning också. Men alla hålern går ju alltid att ändra på. Nu tar jag bara bort så mycket material ur top plattan jag vågar. Men någon kanske har någon ide om någon pryl man vill ska ha ett eget ställe att monteras i där uppe också. Tänkte lägga till en extra liten våning för ccd kameran ovanför gopro.
Då denna är lite större än en 250 så kan det ju vara en ide att lämna monterings hål för gps. Jag har ju drivor med olika gps som jagk öpt igenom åren de flesta har ju samma monterings hål.
Kommentar