Ny på forumet. Första bygget: en 250quad fpv

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Limpan
    • feb 2015
    • 16

Ursprungligen postat av eAk
    Då sänker du din rate tills det känns bra. Så kan du ställa lite expo runt centrum på din pitch och roll ifall du vill ha den lite extra elak vid full pinne. Eller bara ställer rate så den käns bra för dig så kan du öka eftehand du blir bättre. Gör allt i cleanflight. Och ha radion utan rates.
    Tack för all hjälp.
    Vad är fördelen att ställa rates & expo i cleanflight? Det är ju sjukt mkt smidigare om man kan ställa detta i radion då man slipper koppla in/ur en USB-kabel osv. Borde det inte bli samma effekt som att ställa dualrate och expo i radion?

Kommentar

• eAk
      • apr 2014
      • 1023

Det känns rätt att göra så
      ställa grund rate på kontrollen sedan kan man väl öka på radion om man vill. man kan ju i cleanflight ändra pid och rate på kontrollen med sin radio

Kommentar

• Limpan
        • feb 2015
        • 16

Ah du tänker så.
        Jag har förresten hittat ett sätt att få plast med videosändaren innanför ramen, men det kräver att jag plockar bort två av de åtta "pinnarna" mellan övre och undre skiktet. Men den verkar faktiskt tillräckligt stabil ändå och kan vara värt det för att inte ha någon utskjutande videosändare som man riskerar bryta av.

Eventuellt kan man bara borra upp nya hål för pinnarna ett par mm längre ut. Borra i kolfiber, bör man använda hss-borr för de mån tro?

Kommentar

• eAk
          • apr 2014
          • 1023

Ursprungligen postat av Limpan
          Ah du tänker så.
          Jag har förresten hittat ett sätt att få plast med videosändaren innanför ramen, men det kräver att jag plockar bort två av de åtta "pinnarna" mellan övre och undre skiktet. Men den verkar faktiskt tillräckligt stabil ändå och kan vara värt det för att inte ha någon utskjutande videosändare som man riskerar bryta av.

Eventuellt kan man bara borra upp nya hål för pinnarna ett par mm längre ut. Borra i kolfiber, bör man använda hss-borr för de mån tro?
          det är ruskigt jobbigt att borra kolfiber om man inte har en stadig pelar borr. Det vill glida iväg annars. Eller så får man ovala hål och allt möjligt. high speed steel? Enda nackdelen med att skippa 2 distanser meölan plattorna är att den inte blir lika styv och krach tålig. Men du flyger väl rätt lungt ändå. Men krachar kanske mycket men dom är väl ändå rätt mjuka om du flyger lungt.
          annars om du tar bort dina servo kontakter och lödar fast kablarna istället får du dit din sändare och en kort förlängnings kabel för antennen.

Kommentar

• Limpan
            • feb 2015
            • 16

Sa fel, det är glasfiber inte kolfiber.
            Men jag väntar med att borra. Verkar vara stabilt nog ändå. Nu sitter iaf allt inom ramens gränser så att säga.
            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0161.jpg
Visningar: 1
Storlek: 41,5 KB
ID: 504365Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0162.jpg
Visningar: 1
Storlek: 41,3 KB
ID: 504366
            Tyvärr blåser det för mycket idag för en flygfärd. Kanske mojnar senare, vem vet.

Kommentar

• Limpan
              • feb 2015
              • 16

Varit ute o flygit en del nu.
              Kommit på att det här med FPV inte riktigt är min grej. Dessutom känner jag att det drar iväg i kostnad om man vill ha bättre kvalitet på bilden osv, så jag kommer sälja mitt FPV-kit.

Kommer nog dra på lite fler LEDs på den så man enklare ser vad som är bak o fram när jag kör LOS.

Fatshark Teleporter V3 till salu. Ska posta i sälj-tråden oxå.

Kommentar

Arbetssätt...