Sugen på 4s quad
Kollaps
X
-
Tack för input! Nu har jag lite mer kött på benen! Att byta propps är ju lite så där skoj! Lika bra att ha en 4s och min 3s som den är och flyga med rätt batterier.
Är ni många som flyger med 6" props på 3s? Tror jag har 2400kv emax på min 3s
EDIT: Videos mm kom inte upp i min telefon när jag läste första gången, såg lovande ut med KISS ESC´erna där, dock drog ju motorn mer än vad Esc´erna egentligen klarar.
Härlig film copterdude!! Nu blev man ju inte mindre sugen!Senast redigerad av Landin81; 2015-05-08, 03:48.Kommentar
-
Kommentar
-
Jag avråder från kisS. bränt ett 18a och minst sex 12a. Dys sn20a verkar lovande boris skrev han föugit 40acjar utan problem. Jag har bara föugit 6 ackar än. Så kan inte säga vad jag själv tycker om tillförlitligheten.Tack för input! Nu har jag lite mer kött på benen! Att byta propps är ju lite så där skoj! Lika bra att ha en 4s och min 3s som den är och flyga med rätt batterier.
Är ni många som flyger med 6" props på 3s? Tror jag har 2400kv emax på min 3s
EDIT: Videos mm kom inte upp i min telefon när jag läste första gången, såg lovande ut med KISS ESC´erna där, dock drog ju motorn mer än vad Esc´erna egentligen klarar.
Härlig film copterdude!! Nu blev man ju inte mindre sugen!Kommentar
-
Jag har flugit kanske 10-15 ackar med mina SN20 på 4S och jag är mycket nöjd. Har även krashat dem ett par gånger och inga problem än så länge. Så köp dem plus en kompatibel "programeringssticka" så du kan ändra inställningar och uppgradera mjukvaran.Kommentar
-
jag köpte med blheli bootloader på mina. bara att ta en ftdi eller liknande usb till seriell 1 1-3k motstånd och en diod löda ihop med en servo kontakt. så kan man använda den.Kommentar
-
Ok, ja det blir väl billigare om man redan har lite sådana prylar liggandes
Jag använde en sådan här.
Dronematters har även SN20 i sortimentet. Dock inte lager just nu.
Den verkar likadan som Afros.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=47724Kommentar
-
SN20 reglagen funkar bättre med BLHELI av vad jag läst i tråden på rcgroups. Iaf om man ska köra bromsning,oneshot och 4S på 2300Kv. Möjligt att dom fixar detta i nyare versioner av SimonK.
Jag kör Cobra 2204 2300Kv SN20 HQ5x4.5 1300mah 4s 45-90C på min 220mm Blackout och det funkar bra.
3S har jag inte provat. Beror på om du har plats för 6" eller inte. Annars kör på 5x4.5, lär ha kraft så det räcker ändå
Kommentar
-
Vad får du ut för ungefärlig flygtid med den kombinationen?
SN20 reglagen funkar bättre med BLHELI av vad jag läst i tråden på rcgroups. Iaf om man ska köra bromsning,oneshot och 4S på 2300Kv. Möjligt att dom fixar detta i nyare versioner av SimonK.
Jag kör Cobra 2204 2300Kv SN20 HQ5x4.5 1300mah 4s 45-90C på min 220mm Blackout och det funkar bra.
3S har jag inte provat. Beror på om du har plats för 6" eller inte. Annars kör på 5x4.5, lär ha kraft så det räcker ändå
Kommentar
-
Hur lång flygtid får du på den uppsättningen? Jag sitter fast med 9st 3s skräpbatterier från banggood men funderar på att beställa lite andra. Kommer få hem ett nanotech 4S 1000mAh 45-90C samt 3st SLS Xtron 3s batterier på 40C, olika mAh.
Ska bli kul att jämföra batterierna och flygtider.Kommentar

Kommentar