Det kraschas mycket med 250?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Steflo112
    • jan 2013
    • 347

Här behövde jag inte ens rädda situationen genom att skrika "Landed it", men det var en bra idé.
    Lyckades att landa flera gånger idag. Det får man vara nöjd med.
    Någon undrade varför det kraschades mycket med 250. Här är ett svar. Det är så dj-la kul att flyga lågt mellan träd och att inte krascha, det händer inte. Jag drog den duktigt i backen när glasögonen la av. Batteriet hade varnat men jag fortsatte ändå. Ca 5 minuter varning fick man innan bilden släcktes.

Kommentar

• kenj
      • sep 2009
      • 124

Ungefär så landade jag för en timme sedan :-)
      iofs var det med en gaui 350 med alldeles för stora motorer på, enda felet jag upptäckt (än) var en proppellerspets som försvann.
      KJ

Ursprungligen postat av cj
      Jag landar alltid..

https://youtu.be/YDid6aA6KiM

Kommentar

• SamuelLindberg
        • maj 2015
        • 38

Varje dag som går då jag inte kraschar min 250-quad, så undrar jag; har jag verkligen flygit idag? Troligtvis inte.

Kommentar

• Boar
          • jan 2015
          • 128

När det gäller mini quads, särskilt dom med typ några graders up trim på kameran, så är varje stopp på marken som inte resulterar i skador en landing

Kommentar

• streber76
            • aug 2014
            • 234

I landed it

Grymt mycket gick sönder med tanke på att det inte var så snabbt. Jag har smällt mycket hårdare. Här om dagen skulle jag göra en sån där långsam framåt flip över en ledning o på nått konstigt sätt tappade jag all bärkraft efter den... hörde bara ett whoomp när den slog i backen.... inte ens en propp gick sönder.

Kommentar

• Steflo112
              • jan 2013
              • 347

Ursprungligen postat av streber76
              I landed it

Grymt mycket gick sönder med tanke på att det inte var så snabbt. Jag har smällt mycket hårdare. Här om dagen skulle jag göra en sån där långsam framåt flip över en ledning o på nått konstigt sätt tappade jag all bärkraft efter den... hörde bara ett whoomp när den slog i backen.... inte ens en propp gick sönder.
              Wow, en quadkrossar-bana. Det var ju bara en tidsfråga innan Du skulle dra den i en gigantisk sten. Jag hade gjort likadant men mycket tidigare.

Kommentar

• streber76
                • aug 2014
                • 234

Ursprungligen postat av Steflo112
                Wow, en quadkrossar-bana. Det var ju bara en tidsfråga innan Du skulle dra den i en gigantisk sten. Jag hade gjort likadant men mycket tidigare.
                Haha... jo att man kommer smälla ett sånt där paintball hinder vet man redan när man stoppar in första batteriet... frågan är bara när

Jag försöker utvecklas o därför krashar jag... är svag på koordinerade höger svängar o fegar ur när jag ser individuella grässtrån..som syns på filmen ... då är det givetvis det jag tränar på. Det e sjukt kul o spännande att flyga utanför det man tycker känns bekvämt, även om jag är en sopa jämfört med många andra här.

Just nu förbannar jag vädret...

Kommentar

• eAk
                  • apr 2014
                  • 1023

Va gick den sönder på paintball banan. Isåfall kan du slänga den ramen. För mina brukar hålla för 100kmh rakt in i träd stammar.

Kommentar

• streber76
                    • aug 2014
                    • 234

Ursprungligen postat av eAk
                    Va gick den sönder på paintball banan. Isåfall kan du slänga den ramen. För mina brukar hålla för 100kmh rakt in i träd stammar.
                    Ramen klarade sig bra. Nu kör jag på en emax kolfiberram som inte är världens bästa men den brukar överleva. Knäckte en arm en gång när jag råkade disarma den i luften högt upp o föll olyckligt på en sten.

Det som gick sönder var mobius lins, sony 600tvl kameran o flip32.

Kommentar

• eAk
                      • apr 2014
                      • 1023

Ursprungligen postat av streber76
                      Ramen klarade sig bra. Nu kör jag på en emax kolfiberram som inte är världens bästa men den brukar överleva. Knäckte en arm en gång när jag råkade disarma den i luften högt upp o föll olyckligt på en sten.

Det som gick sönder var mobius lins, sony 600tvl kameran o flip32.
                      Ajj då. Bara att montera de nya bättre. Lins lär väl inte vara raket firskning att byta om inte fästet gått sönder också.

Kommentar

• SamuelLindberg
                        • maj 2015
                        • 38

Det finns vissa fördelar med att våga landa hårt. En krasch resulterar ofta i att den börjar lukta gott. Som en nyklippt gräsmatta! Det har jag märkt på min.

Kommentar

Arbetssätt...