Hälp med "ny" 250

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr. Rosso
    • mar 2015
    • 145

När du öppnat OP och kortet är kopplat så finns det en ikon + en tab längst ned som heter configuration. I configuration har du en tab till höger som heter Attitude, här kan du ställa in hur kortet är vridet. Är kortet vridet 90 grader till höger ( pilen pekar höger och usb till vänster om Quaden) så tror jag du ska sätta -90 i yaw fältet. glöm inte spara. testa sedan i "flight data" tabben om quaden beter sig som 3d modellen.

Open pilot WIKI är grym (verkar dock ligga nere just nu), men här kan du lära dig allt om kortet

Kommentar

• INK
      • okt 2014
      • 86

Tack så mycket Rosso =)
      Nu slår den inte runt när den lyfter =D

Någon annan som har koll på vad det ska vara för inst när man ska rolla och ha sig?

Kommentar

• Mr. Rosso
        • mar 2015
        • 145

Ursprungligen postat av INK
        Tack så mycket Rosso =)
        Nu slår den inte runt när den lyfter =D

Någon annan som har koll på vad det ska vara för inst när man ska rolla och ha sig?
        Så lite så, i våras var jag helt färsk på det här jag med

Ska du rolla behöver du höja "rate mode response deg/s" samt "max rate limit deg/s" ( ställ max limit högre än rate mode response) under stabilization tabben. Detta värde förhindrar helt enkelt quaden från att snurra ett visst antal grader / sekund i vald axel. Du måste gå på advanced tabben samt klicka i "use advanced configuration". Har kan du också ändra pids, som du säkert hört talas om.

Mu behöver dessutom flyga i rate eller ratittude läge. Rattitude är schyst att börja öva med, då stabiliseras quaden i attitude läge för små utslag på radion, men ger du fullt utslag ( tror det är mer än 50%) så går den över till rate och låter quaden slå runt. du kan sedan slå av på roll/ pitch och låta attitude stabiliseringen "fånga upp" quaden igen för att plana ut.

Gör inte som jag första gången som hade för långt värde, blev en panikslagen megastor roll rakt ner i backen :P

Kommentar

• Turbotom
          • jul 2014
          • 125

Finns det inga färdiga "mappar" att hämta från nätet och ladda in i sin Quad? En kompis som undrar.

Kommentar

• INK
            • okt 2014
            • 86

Haha ja det är av misstagen man lär sig =)
            tack, ska pröva lite inställningar idag om det kan bli bra väder någongång

Kommentar

• Zallisen
              • jun 2013
              • 361

Turbotom, openpilot har "cloud configs" man kan läsa in från nätet i sitt program där man kan välja en maskin som liknar den man har. Jag har dock aldrig fått nåt vida bra resultat den vägen.
              Det är oftast väldigt specifika inställningar från maskin till maskin bara om nån liten komponent skiljer men det är även en smaksak vad man vill ha för beteende på maskinen i luften.

Kommentar

• INK
                • okt 2014
                • 86

Är ute nu och prövar lite inställningar och har börjat hitta rätt, men när jag drog på mig fpv googles så är bilden spegelvänd ?!
                Hittar ingen som helt inställning någonstans om detta.. Och kameran har ingen inställningsmöjlighet vad jag kan se förutom att man skruvar på linsen för att fixa skärpan..

Hur gör man?

Kommentar

• INK
                  • okt 2014
                  • 86

Ingen som har någon idé till att varför bilden är spegelvänd?

Kommentar

Arbetssätt...