Varför flyger du bara när Bromma har stängt, och när stänger de egentligen? Trodde alltid att de flög på Bromma
Copterdudes Avada 240
Kollaps
X
-
Dom blir inte så glada när man flyger i deras luftrum därav jag jag känner att jag kanske ska ta paus då man knappt får flyga nånstans runt/i Stockholm 99% av tiden. Man tröttnar då :/
Var iaf tvungen att testa några HQ5x4x3 som damp ner i lådan.. Inte kört så mycket acro på länge men lite blev det. Ganska roliga proppar. Fick till bättre PIDs också. Förstår varför "acrokungarna" gillar dessa proppar. Känns väldigt smidig med dem.
Kommentar
-
Tack, tycker det är svårt att improvisera dock som vissa kan, blir mer låst i mönster och flyger en bana men kul att försöka med lite nya saker iaf
Har också provat lite olika och trebladiga var bättre än jag förväntade mig. Läste att yaw skulle bli "sämre" men märkte inget av det. Kanske om man har tung kopter/stort batteri som är tyngre att vrida runt.
Jämfört med 5x4.5BN så fick jag längre flygtid och smidigare kopter. BN har lite mer råkraft men det passar bättre om man kör 1800mah batteri vad jag sett från videos då det krävs rätt bra med pulver att dra runt dem/maxa ordentligt.
Gemfan har jag inte testat tillräckligt men blev inte helt nöjd av det jag lilla jag flugit. Dock var det ganska blåsigt då så kan egentligen inte dra nån bra slutsats ännu.
Fick även ett par 6x4.5x3 till storebror 290. Får se när jag testar det..
Håller tummarna för bra väder i helgen så man kanske kan dra till nått kul ställe..Senast redigerad av Copterdude; 2015-09-29, 15:50.Kommentar
-
Håller med. Jag tänker att jag ska börja öva lite mer metodiskt , skriva ner vad jag vill öva på för "moves" samt planera flygningarna lite innan. Får se hur det går :PKommentar
-
Det var nog inga problem förrän på senare tid det blivit bekymmer då dom stänger ner flygplatsen om nån ringer och säger dom ser en "drönare" i zonen.Kommentar
-
Jorå, finns ställen men tror bästa är att åka ut mot Munsöhållet. Blå Lagunen kanske ?
Har inte flugit där men det var mest för att jag tänkte att sanden kanske kommer in i motorerna och fastnar men har man en större landningsmatta så är det nog inge problem om man inte krashar förstås hehe.
Senast redigerad av Copterdude; 2015-10-01, 16:00.Kommentar
Kommentar