"Halkade bakåt" och uppochned

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glattnos
    • dec 2015
    • 188

Henke.a: Teoretiskt borde det väll vara bäst att ha tyngdpunkten exakt i propeller-höjd. Men testade du att justera om PID?
    Det är ju väldigt logiskt att en quad får en ändrad stabilitet om vikt och/eller tyngdpunkt ändras om man inte justerar om PID

Kommentar

• Henke.a
      • maj 2013
      • 201

Ursprungligen postat av Glattnos
      Henke.a: Teoretiskt borde det väll vara bäst att ha tyngdpunkten exakt i propeller-höjd. Men testade du att justera om PID?
      Det är ju väldigt logiskt att en quad får en ändrad stabilitet om vikt och/eller tyngdpunkt ändras om man inte justerar om PID
      Självklart så justerade jag pid och det är klart att man kan få en välflygande quad med hög tyngdpunkt men jag upplevde min som hal oavsett vad jag gjorde och fick bort detta igenom att sänka tyngdpunkten. Det perfekta förhållandet vore ju som du säger att få det i mitten på alla axlar men ganska svårt i praktiken. På hexan så visste jag att jag skulle ha x vikt under och ställde pid där efter [emoji1303]
      Skywalker 1900
      Bixler 2

Quads i lite olika storlekar

Kommentar

• Killenheladagen
        • sep 2015
        • 1394

Hej! Min TP i höjden kan man leka med när allt fungerar, så 27m är avståndet?
        Tack för det, tar en vän och en fotbollsplan, det lär ju ändra testet om den ligger på backen så försöker få med nån som kan ha den över skallen iaf, och om jag jag fixar 27m 360° (i rangetestmode)är allt fine and dandy? Dvs jag bör då ha samma räckvidd och kontakt som mina andra 2.4?
        Kuriosa; Är det någon som vet hur många mw spektrum -TX går ned till i rangetest?

Aldrig haft problem med radio nånsin innan, då kör jag ju futaba vanligen...känna alltid lika bra att plocka ned den från väggen när man hållt i spektrumen.

Tack då grabbar, då blir det rangetest och sedermera fpvflygning om jag är nöjd med det!
        Mvh Gustaf

(Tack för alla tips kring testet)

Kommentar

Arbetssätt...