PID tuning problem

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Killenheladagen
    • sep 2015
    • 1394

Ursprungligen postat av shadow_dude
    Tack för svaren, ska testa de nya inställningarna imorrn
    Prova dem: Det ÄR betaflight 3.0 du kör som Firmware på kortet? (Alltså ej konfiguratorappen; den skall heta betaflight configurator och det är på första sidan där i vänstertabben du laddar in ny FW online och flashar din flightcontroller, om du ej redan har gjort det så Flasha 3.0; se till att det är ditt typ av kort du väljer där )

Jag tippar att du kommer ha en mycket trevligare flygupplevelse då, prova detta och återkom : har du nån inspelade kamera på quaden så lägg upp det så kan vi hjälpa dig mer; en video säger mer än tusen bilder(jag myntade precis det där
    På flygvideon; om du kan så försök flyg hastigt och gör tvära vändningar där du går genom din egen proppwash då det avslöjar dålig tune, efterfrågar också några 3 sekunders fullgaspunchouts i början på accen samt att du centrerar ett objekt och flyger runt det så fort du kan - eller flyg som du vill och är bekväm med det är bara förslag som visar svagheter i din tune

Mvh G

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Kommentar

• Killenheladagen
      • sep 2015
      • 1394

Hur gick det? Hoppas du ej körde med mrsteeles KISS-PIDS utan körde stock betaflight fw3!!!!

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Kommentar

Arbetssätt...