Eachine E010S mikroFPVquad

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Swordlake
    • jul 2015
    • 28

Ursprungligen postat av morrow
    Hej.
    Hoppas ni inte tycker jag kapar den här tråden men jag är inne på att köpa just den här maskinen för att komma igång med lite flygande. Jag har tänkt mig följande setup för att komma igång, tankar och funderingar kring detta?
    Tänkte jag skulle beställa från Aliexpress då man för en ganska liten summa kan komma igång.

Först Quaden: https://www.aliexpress.com/store/pro...608.0.0.amXAdG

Kontroll: Hade tänkt mig en Flysky då dom verkar billiga men ok rätt eller fel? Men vilken av dessa paket ska man skaffa.

FVP Google: Har lite olika jag funderar på. Passar alla eller vad ska man titta på här? Vad tror ni om nedan alternativ?
    Eachine VR-007 Pro: https://www.aliexpress.com/store/pro...612.0.0.1pwmEN
    eller är det värt att lägga mer på dessa.
    Eachine VR D2 Pro: https://www.aliexpress.com/item/Each...8-5d86a288385b

Åsikter och tipps uppskattas.

Mvh Markus
    Tips om det inte skiljer för mycket i pris så har Elefun.se dom för runt 770:- Och förmodligen mycket snabbare leverans. (2-3 dagar fick jag min på)

Jag hitta mina VRD2 på Black friday för 500:- på banggood, är väldigt nöjd med dom och man kan sätta i ett minneskort för att spela in film när man flyger.

Kommentar

• morrow
      • apr 2017
      • 31

Tackar för tips och info.
      Ja jag har förstått att det är lika bra att ladda upp med batterier från början så där blir det ett gäng extra.
      Såg era kommenterar angående storlek på batterierna så får fundera på det.
      Kul med möjligheten att kunna spela in film via google, får ta mig en funderare där.

Låter ändå som jag är på rätt spår vad gäller utrustning, får se vart jag hittar bäst pris och leveranstid.

Jag får återkomma när jag fått grejorna och provat dom.

Kommentar

• JonasH
        • nov 2016
        • 472

Tackar för tips och info.
        Ja jag har förstått att det är lika bra att ladda upp med batterier från början så där blir det ett gäng extra.
        Såg era kommenterar angående storlek på batterierna så får fundera på det.
        Kul med möjligheten att kunna spela in film via google, får ta mig en funderare där.

Låter ändå som jag är på rätt spår vad gäller utrustning, får se vart jag hittar bäst pris och leveranstid.

Jag får återkomma när jag fått grejorna och provat dom.
        Angående batterier så tycker jag att den flyger bättre med 150mAh 45C än det större som jag tipsade om. Det verkar som det större batteriet inte klarar av att leverera tillräckligt med kraft. Förmodligen för att det bara är på 30C. Och att det är tyngre.
        Så jag hade köpt 150mAh 45C om jag skulle köpa fler. Köp inte batterier med lägre C-rating i alla fall.

Kommentar

• JonasH
          • nov 2016
          • 472

Tänkte uppdatera tråden med lite nya erfarenheter.

Det som jag gillar mest är att den är så stabil och det är lätt att hålla den helt still i luften om man vill. Och kameran är riktigt bra! Hade varit kul att sätta upp en bana i en gympahall någon gång och ha små race. Får höra med klubben till nästa inomhussäsong

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0963.jpg
Visningar: 1
Storlek: 162,4 KB
ID: 508772
          Jag har precis bytt till nya motorer och den går lite bättre nu med dem. De slits ut ganska fort men så har jag flugit kanske 4 ackar/kväll i snitt den senaste månaden. Och de är inte så dyra. Jag har även bytt ut kameran en gång då det blev lite för många krascher i början.

Namn: IMG_0962.jpg
Storlek: 250,5 KB
ID: 508773
          Jag byggde även ihop en liten serieladdsladd så nu är det enkelt och går snabbt att ladda

Namn: IMG_0964.jpg
Storlek: 151,1 KB
ID: 508774
          Jag har 4st 150mAh 45C batterier samt 4st 260mAh 30C batterier. Den flyger bättre med de små batterierna men får längre flygtid med de större. Knappt 3 minuter med de små och 4 minuter med de större.

Här kommer en liten film igen.

mvh Jonas

Kommentar

• morrow
            • apr 2017
            • 31

Nu var det beställt. Hittade 3.7V 240mAh 45C batterier i 5 pack med laddare. hoppas dom presterar bra, jag lär ju först och främst behöva få flygtid så dom kanske ger någon minut extra + att det var ju bra C värde.

Kommentar

• Drakenhielm
              • sep 2014
              • 11

Går det fortfarande att beställa batterier via banggood? Beställde några förra året men nu står det att alla batterier är slutsålda (deras sätt att säga att de inte kan skicka batterier till Sverige?).

Kommentar

• morrow
                • apr 2017
                • 31

Jag beställde via aliexpress. Där har Eachine en egen "affär".
                Verkar vara samma layout på Banggoods som det är på aliexpress så undra om inte Banggood hör till Aliexpress på något vis.
                Här kommer länken. https://www.aliexpress.com/snapshot/...Id=32800608947

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                  • 734

När det gäller laddare för en cells som kan jag verkligen rekommendera denna

Kommentar

• JonasH
                    • nov 2016
                    • 472

Ursprungligen postat av Drakenhielm
                    Går det fortfarande att beställa batterier via banggood? Beställde några förra året men nu står det att alla batterier är slutsålda (deras sätt att säga att de inte kan skicka batterier till Sverige?).
                    Jag ändrar min "skicka till adress" till USA tillfälligt (du ser alternativet nästan högst upp på deras sida) och kan då beställa batterier. Man verkar enbart kunna använda den långsammaste fraktmetoden dock. Väljer du annan så får du ett mail från dem som säger att de inte skickar ordern med det fraktsättet. Så det tar lååång tid att få sin beställning tyvärr men det funkar.

Kommentar

• Drakenhielm
                      • sep 2014
                      • 11

Ursprungligen postat av JonasH
                      Jag ändrar min "skicka till adress" till USA tillfälligt (du ser alternativet nästan högst upp på deras sida) och kan då beställa batterier. Man verkar enbart kunna använda den långsammaste fraktmetoden dock. Väljer du annan så får du ett mail från dem som säger att de inte skickar ordern med det fraktsättet. Så det tar lååång tid att få sin beställning tyvärr men det funkar.
                      Tack, får ta och testa det.

Kommentar

• morrow
                        • apr 2017
                        • 31

Oj såg att min länk var till min order så man inte såg produkten här kommer den igen.

Här kommer en länk till Eachine egna affär på aliexpress

Just dom hade ingen snabb frakt men det kan man säkert hitta om man tittar runt lite på andra ställen på aliexpress.
                        Har tidigare handlat hemlarm på aliexpress och då fick man hem grejorna väldigt fort om man la till lite fraktkostnad.

Kommentar

• morrow
                          • apr 2017
                          • 31

Tjena, I torsdags fick jag min lilla leksak. Den flyger fint. Tyvärr så verkar kineserna missat att skicka med de extra 5 batterierna som jag beställde så det blir mycket laddande/väntande. Om dom inte dyker upp i ett eget paket. Tur att det finns något som heter youtube så man kunde leta rätt på hur man skulle binda radion och ställa in den, för instruktionsböcker är inte konernas starka sida. Men nu börjar man fatta hur det funkar. Har ni ställt in något på datorn eller flyger ni med grundinställningarna? Verkar vara någon typ av angel mode från början vilket är tacksamt för en amatör som mig.
                          Flyga med googles är lite knepigt men det är bara att öva. Kör lite varannan gång nu.

Kommentar

• JonasH
                            • nov 2016
                            • 472

Tjena, I torsdags fick jag min lilla leksak. Den flyger fint. Tyvärr så verkar kineserna missat att skicka med de extra 5 batterierna som jag beställde så det blir mycket laddande/väntande. Om dom inte dyker upp i ett eget paket. Tur att det finns något som heter youtube så man kunde leta rätt på hur man skulle binda radion och ställa in den, för instruktionsböcker är inte konernas starka sida. Men nu börjar man fatta hur det funkar. Har ni ställt in något på datorn eller flyger ni med grundinställningarna? Verkar vara någon typ av angel mode från början vilket är tacksamt för en amatör som mig.
                            Flyga med googles är lite knepigt men det är bara att öva. Kör lite varannan gång nu.
                            Jobbigt att vänta på paket:( Batterier verkar ta väldigt lång tid från Kina nu. Har ngt med att de kan vara farliga att skicka med flyg tror jag.

Jag har inte ändrat något i inställningarna mer än att jag har lagt till så att jag kan flyga i horizon mode och acro (rate mode tror jag det heter i Cleanflight).

I horizon mode blir den mycket mera känslig och du kan göra flips och rolls med den.
                            I acro så rätar den inte ut sig när du flyger, den kopplar ur stabiliseringen. Acro passar bäst ute.

Kör med angle mode tills du känner dig trygg med det och börja sedan att flyga i horizon. Vindstilla dagar/kvällar kan du testa acro utomhus

Happy flying

Kommentar

• morrow
                              • apr 2017
                              • 31

Tjena
                              Nu har jag flygit lite mer, börjar få ganska bra koll på grejorna men känner att jag måste börja flyga lite i Acro mode. Inför ankomsten av Wizarden. Horizon mode är ju riktigt kul så det är det jag flyger mest på. En sak som jag har märkt är att när man har varit uppe på lite högre höjd och vill ner på lägre höjd och lättar på gasen så blir quaden väldigt vinglig och skagig. Sedan så kanske man skulle vilja ha en lite kraftigare sändare då man får dålig bild när man är på andra sidan huset. Men jag är impand över vad man kan få för roliga grejer för så lite pengar.

Jag fattade dock inte vad som var acro när jag var inne i cleanfligt, kunde inte välja rate mode heller. Men får koppla upp mig igenoch kolla.

Fick även batterierna som inte dök upp första gången, men dom damp ner i lådan nu. dock så glappar laddaren så den får jag öppna och se om jag kan hitta felet.

Annars så passar jag på att köra lite simulator oxå så man vågar flyga Wizarden när den kommer. Passade på att skaffa 3st 4S batterier som du tipsade om så nu börjar jag vara redo.

Kommentar

• SniffSwe
                                • maj 2016
                                • 513

I Cleanflight är väll rate-mode aktivt när inget annat är aktivt. Default så att säga Sen är väll rate och acro i princip samma, eller?
                                Att det vinglar i Horizon mode när du drar av på gasen för att sjunka i höjd ser jag som normalt. Den sjunker förmodligen igenom sin egen luft-ström(är väll det som kallas propwash) och i det läget behöver inte quaden vara stabil.
                                Om du får dålig signal bakom huset så är det antennerna som bör ses över(modell och kvalitet) då du är tillräckligt nära för att effekten inte ska vara ett problem, såvida ditt hus inte är typ 500m långt

Kommentar

Arbetssätt...