RCExplorer Tri V3

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • neu
    • aug 2012
    • 1047

Idag skickades min. Fick även hem vtx och regulator from rmrc som helt klar är bäst.

Klicka på bilden för större version

Namn: 20141002_161806[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 88,7 KB
ID: 503090
    http://fpvlab.com/forums/showthread....rder-Challenge!

Kommentar

• kronblom
      • maj 2012
      • 319

Jag upptäckte försent att tri-kittet hade kommit så nu är allt slutsålt. Kanske lika bra det, jag har en del andra projekt på hög som ännu inte är klara.

Kommentar

• Stisse
        • maj 2012
        • 38

paket öppning

Idag kom min Tri, nu måste jag bara invänta resten av delarna.

Allt var fint packat och alla delar ser riktigt fin ut

Namn: 2014-10-06 - 1.jpg
Storlek: 58,1 KB
ID: 503113Klicka på bilden för större version

Namn: 2014-10-06 - 2.jpg
Storlek: 81,7 KB
ID: 503114Klicka på bilden för större version

Namn: 2014-10-06 - 3.jpg
Storlek: 74,8 KB
ID: 503115

Namn: 2014-10-06 - 4.jpg
Storlek: 146,9 KB
ID: 503116Klicka på bilden för större version

Namn: 2014-10-06 - 5.jpg
Storlek: 70,0 KB
ID: 503117

Kommentar

• neu
          • aug 2012
          • 1047

Fick hem en del grejer idag. Nu väntar jag bara på sega hobbyking ska få sitt paket levererat.
          Mycket bra paketerat och med ett fint troll på lådan

Namn: 20141006_175238.jpg
Storlek: 93,9 KB
ID: 503118

Kommentar

• Landin81
            • maj 2014
            • 389

Har länge varit sugen på Davids Tri, kanske får bli en om ett tag.
            Hade nog kört ett Naze32 med GPS för RTH på den. Dock inte funfly versionen de säljer på hobbyking, den har inte kompass och den jag fick hem funkade inte speciellt bra, kör på fullversionen istället.

Ang T-motorer, var på väg att köpa t-motorer till min 250 quad men ångrade mig, läst många som har problem med just mini motorerna folk köper till sina quaddar, kanske bara ett dåligt parti, men blev ändå lite skrämd av allt man läste. De större motorerna har jag dock bara hört positivt och bra om.

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

Min är nu skickad får den säkert imorgon, jag har den gamla i glasfiber som jag gjort med fasta armar, denna skall jag ha liggande i bilen.

Kommentar

• Zkronk
                • aug 2014
                • 44

Min kom också idag, har under kvällen gjort i ordning alla tre armarna och till slut också lyckats "binda" ezUHF-mottagaren, det var olika firmware-versioner i sändare och mottagare när jag köpte dem, tydligen :argue:

Kommentar

• Kenneth E
                  • okt 2006
                  • 3445

Snyggt förpackad och ser väldigt proffsigt ut. Skall bli skoj att montera ihop fast lite senare.

Kommentar

• Zkronk
                    • aug 2014
                    • 44

Ja, det var riktigt hög klass både på packningen och delarna i sig.
                    Jag som håller på en del med 3D-printning var riktigt imponerad av utskriftskvalitén på de utskrivna delarna, kan tänka mig att David har haft en hel del bitar att skriva ut men ändå velat köra med hastighet och lagerhöjd som ger fantastiskt resultat.

Jag fick min färdigbyggd nu i kväll (utan FPV-utrustning) och lite lätt provflugen i vardagsrummet, i morgon blir det att testa lite utomhus om vädret tillåter

Kommentar

• Zkronk
                      • aug 2014
                      • 44

Igår var det regn här hela dagen, men nu på morgonen var det uppehåll och jag kunde ge mig ut på en provtur.
                      Tyvärr är antagligen kablarna som förser höger fram-motor med ström klämda, så vickade man på armen gick det att få den att snurra med rätt kraft, men plötsligt tappar den nästan all ork.

Fick upp den i luften en liten stund innan den ramlade ner igen, och av den lilla flygturen måste jag säga att den flög helt fantastiskt. Jag ska undersöka strömförsörjningen till motorn i eftermiddag, misstänker att det har hänt något mellan basplattorna. Jag kör med bullet connectors som David gör i byggvideon men jag märkte att det blev väldigt stelt och bökigt där inne för mig, så antagligen kommer jag att löda ihop kablarna istället.

Kommentar

• UndCon
                        • apr 2009
                        • 2886

Jag har bara dåliga erfarenheter av "bullets" och har haft flera krasher pga motorbortfall som kommer helt plötsligt. Sedan jag började löda alla motorer har detta fenomen helt försvunnit.

Under alla år har bara 1 motor gått sönder och behövts bytas ut - och det var efter just en sådan krash...

Kommentar

• Zkronk
                          • aug 2014
                          • 44

Nu har jag äntligen löst det problemet, det var inget kabelbrott utan det visade sig att mina Afro ESC'er behöver ha jordkabeln i servokontakten kvar, jag hade tagit bort dessa för att minimera antalet jordslingor eftersom ESC'n ändå har gemensam jord med Naze32 genom batteriet.

Höll den i luften ca. 14 minuter nu innan batterivarningen började pipa Dock betedde sig den bakre propellern lite märkligt ibland, den ökade farten typ 0,5s ibland så tricoptern guppade till, sen några sekunder senare samma sak igen. Dock är det inte omöjligt att centrumhålet på den propellern är exakt i centrum då jag har fått lov att borra upp dem.

Annars är det väl bara att börja experimentera med PID-inställningarna...

Kommentar

• UndCon
                            • apr 2009
                            • 2886

Aha - gemensam jord är alltid bra

Kommentar

• kajakmannen
                              • jun 2006
                              • 1471

Hur går det för er med era RCExplorer Tricoptrar.
                              Jag har en förserietricopter som Dadde byggt och som jag nu gett lite kärlek i form av nya komponenter som jag fått av Dadde från nya designen. Sjukt fin konstruktion och de nya armarna är grymt styva och lätta samt har mycket utrymme för kablarna inuti armarna.

Jag kommer att testa Naze32 på min. Hade KK2 förut men gillar inte KK2. Skall bli kul att se hur den presterar med Nazen

Kommentar

• neu
                                • aug 2012
                                • 1047

Väntar fortfarandes på förbannade hk :(

Kommentar

Arbetssätt...