Ännu en trikopter
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Invägningen stannade på 850g utan acc.
Med 3s 3000MAh accar kan jag hålla den i luften i ca 8 minuter.Kommentar
-
Escen som har strulat valde att säga upp sig i helgen, höger motor stannade på 15-20 meters höjd...
Tricoptrar glidflyger inget vidare -.-
Nåja, det mesta klarade sig, bara yawmekanismen & ramen som gick sönder...
Konstruktion av trivopter v3 har startat...Kommentar
-
Du har snart kört om mig i antalet versioner ;-)
Jag är fortfarande inte nöjd med yawtilten, fortfarande för avancerad men repareras på ca 4,5 minut!
/ZKommentar
-
-
Det tror vi inte på förrän vi fått se bilder
Min tål väldigt mycket med en massiv 8mm aluminiumstång som bärande del.
Mekaniskt stopp har jag också så att inte servot kan ta skada av för mycket utslag.
Jag har landat rakt på den konstruktionen - men det var bara att flyga vidare...Kommentar
-
-
Svävar ut lite från ämnet kanske men jag tyck det var en kul händelse och kanske tom ett världsrekord...
Fick kontakt med ett företag som har en laserfräsmaskin. För en bullpåse skulle de fräsa ut en tricopterram åt mig.
Mixtrade ihop en ritning och lämnade in densamma. Efter ett par veckor var den klar men firman beklagade sig att deras fräs var inte gjord för så små grejjor. Jag är ingen expert på laserfräsar men tyckte det lät skumt....
"Någon" hade använt fel skala och det som var 5cm på ritningen blev 5mm!! Ett borrhål på 5mm blev 0,5mm.
Världens minsta tricopterram var född!!
Dessvärre fick jag inte den....den var så liten så att bitarna föll in i maskinens innanmäte och försvann....
/ZKommentar
-
Kommentar

Kommentar