Utmaning - Malmöbor (eller turister/gäster)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Jag tror inte jag har batteri till t&r, tror nog den störs ner så fort tåget kommer med sina blixtrar och magnetism. Realistiskt skulle jag anta utmaningen om bron var avstängd, jag tror inte att jag som bilförare skulle uppskatta att få en kopter genomvindrutan när jag korsar sundet.

Ken den tuffe
    Senast redigerad av Kenneth E; 2014-02-14, 19:07.

Kommentar

• Stiffe
      • jan 2012
      • 991

Kenneth ! Kenneth ! Kenneth ! ha ha jag tycker det är ansvarsfullt av dig att låta bli

Kommentar

• neu
        • aug 2012
        • 1047

Har redan fler hubsan än jag behöver så som jag sa innan jag är inte intresserad av priset Vet redan när jag kan få läge att köra TT men stiffe lär hinna förre och kan nästan slå vad om att det kommer regna (Som det alltid gör när man ska göra något). Men men får väl göra ett försök annars så kan man ju alltid köra hela Pildammsparken nu när dom inte blockerar.

Kommentar

• Stiffe
          • jan 2012
          • 991

Enligt DHL så dyker min OSD upp i morgon och då kan det ev bli TT försök i helgen om det vill sig :th_o: med väder och så och det verkar bli ganska blåsigt tyvärr

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Träna eller filma idag, NEU inspirerade mig. Det blev det sistnämnda, målet var högt och det var j...igt kallt ute.

Filmbevis kommer inom kort, måste hem och redigera, denna gången kollade jag om det blev något.

Tror inte jag avsade mig priset, utan mer att det inte var viktigt i detta fallet
            Ken
            Senast redigerad av Kenneth E; 2014-02-14, 19:08.

Kommentar

• Stiffe
              • jan 2012
              • 991

Ursprungligen postat av Kenneth E
              Träna eller filma idag, NEU inspirerade mig. Det blev det sistnämnda, målet var högt och det var j...igt kallt ute.

Filmbevis kommer inom kort, måste hem och redigera, denna gången kollade jag om det blev något.

Tror inte jag avsade mig priset, utan mer att det inte var viktigt i detta fallet
              Ken
              Det var väldigt fint väder i förmiddags fram till 10 ca sen var det en stund även på eftermiddagen tyvärr var man fast på jobb :banghead: så jag förstår att de som hade möjlighet hade bra förutsättningar , ska bli kul se Kenneth

Kommentar

• Kenneth E
                • okt 2006
                • 3445

Nja, mitt på dagen jobbar man. Jag flög senare, 19:10 exakt fotade jag taket på TT.
                Ken

OSD filmen blev OK, men gopro på gimbal blev kass. Troligtvis orkade inte det kalla batteriet håll gimbalen.

Ursprungligen postat av Stiffe
                Det var väldigt fint väder i förmiddags fram till 10 ca sen var det en stund även på eftermiddagen tyvärr var man fast på jobb :banghead: så jag förstår att de som hade möjlighet hade bra förutsättningar , ska bli kul se Kenneth
                Bifogade filer
                Senast redigerad av Kenneth E; 2014-02-15, 08:30.

Kommentar

• Stiffe
                  • jan 2012
                  • 991

Trots lite dålig kvalite riktigt häftigt Tummen upp Kenneth mörkerkungen :applouse: var det OSD filmen ?

fast vi får nog dela in det i en dagsljusklass och en mörker , det är vissa fördelar att kunna flyga när inte vi andra kan + det är inte så mycket folk som påverkar när man kan flyga i skydd av mörkret

Kommentar

• Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

var det OSD filmen ? Japp!

fast vi får nog dela in det i en dagsljusklass och en mörker , det är vissa fördelar att kunna flyga när inte vi andra kan + det är inte så mycket folk som påverkar när man kan flyga i skydd av mörkret[/QUOTE]

Har din kamera 0.1 i känslighet klarar du också att flyga på kvällen, GoPron fungerade till och med. Skydd av mörkret är inte alltid lätt, blir du av med bilden gäller det att man har koll på grejorna.

Det är bara att försöka, annars är det bara det att man tror att det inte fungerar, men igentligen vet man inte. Sedan kan jag inte hjälpa att jag jobbar inlåst mellan 8-17 varje dag i veckan. Jag bor inte ens i Malmö, så du kan nog sticka dit på morgonen och snabbt efter jobbet.
                    Ken

Kommentar

• Stiffe
                      • jan 2012
                      • 991

Du har nog rätt Ken ska kanske prova mörkerflyg

Kommentar

• neu
                        • aug 2012
                        • 1047

Fick dålig video så blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Blev istället upp och sen ner så fort det bara gick.
                        Som bonus så bröt man ju inga regler. Hade spotter och flög LOS
                        Någon i Malmötrakten som körde FPV på 1.3ghz runt kl 11 i tisdags? Hade störningar som att någon körde video på samma frekvens.

Kommentar

• Kenneth E
                          • okt 2006
                          • 3445

Kanon, man fick en skymt av taket precis innan du svängde bort.. Bra fluget.
                          Vart hade du störningar, hela vägen eller bara uppe i tornet. Det är en byggarbetsplats med mycket radiostyrda grejor, kranar lastbilar walkytalk ...
                          Men var det bara där uppe kan det vara att du behövde rikta din antenn uppåt för att få kontakt.
                          Ken

Kommentar

• Stiffe
                            • jan 2012
                            • 991

Snyggt NEU , ärligt talat hade jag lagt ut störsändare på 1,3 bandet ha ha , då får vi se när jag har möjlighet klippa TT

Kommentar

• neu
                              • aug 2012
                              • 1047

Hade inte flimmer som när antennen var felriktad eller man flyger out of range men det blev värre när jag kom högre upp.
                              vet inte hur jag ska förklara störningarna men liknade störningarna jag hade när vi testade att flyga flera stycken på 1,3ghz det började nästan direkt efter att jag hade lyft från marken.

Ska se om jag kan dra ut till MRFS till helgen där jag vet att 1.3ghz bandet är dött och se om jag får samma störningar.

Tack haha skulle inte ha förvånat mig :p

Kommentar

• Luft
                                • aug 2013
                                • 240

Nice. Jag gillade trädtoppen du nästan klippte i början. Tur du inte klippte toppen på TT. Jag fattar inte varför jag sitter framför datorn och får en liten adrenalinkick av att titta på filmen.
                                Coolt!

Kommentar

Arbetssätt...