ove am rcff smff

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LasseCub

Jag tycker att Oves presentation av inkomstfördelningen är mycket spännade. Då det viktigaste är var enskilds medlems välstånd och att möjligheten nu redan öppnats att kunna sänka medlemsavgiften inom RCFF nästa år till enbart 50 lappen ser även jag som mycket positivt, Ser fram mot denna avgiftssänkning,
    Lasse Cub
    RCFF

Kommentar

• kenneth67
      • jun 2007
      • 2545

Ursprungligen postat av LasseCub
      Jag tycker att Oves presentation av inkomstfördelningen är mycket spännade. Då det viktigaste är var enskilds medlems välstånd och att möjligheten nu redan öppnats att kunna sänka medlemsavgiften inom RCFF nästa år till enbart 50 lappen ser även jag som mycket positivt, Ser fram mot denna avgiftssänkning,
      Lasse Cub
      RCFF
      om jag inte missminner mig handlade det hela om vad som går tillbaka till klubbarna!! å där var det väl inget tvivel om hur pengarna fördelades !?? å iofs så är det ju så att en förening ALLTID skall se till medlemmarnas väl! så även där får man väl säga att rcff ligger före smff!?? en organisiation som hellre ser till sitt eget bästa före sin medlemmars är väl egenteligen inget att ha ... och återigen så är smff och rcff 2 helt skillda förbund! som riktar sig till helt skillda grupper så jag förstår inte varför smff håller på med sina dumheter ! visst förlorar smff ett gäng medlemmar men det är ju medlemmar vars behov å rättigheter dom inte bryr sig i !

Kommentar

• Glawe
        • feb 2007
        • 2126

Om du hade läst protokollet från årets årsmöte så bestämde stämman att behålla avgiften på 100kr.

[edit]

Personligen skulle jag inte heller vilja sänka avgiften mer efterssom det kan komma enskilda klubbar som kan behöva stöd te.x vid flytt av ett fält som inte får ligga kvar, eller om en klubbstuga brinner ner. Det är ju just sådana saker som jag hoppas på att rcff kan hjälpa till med för pengarna som eventuellt lämnas kvar i en buffert.

[/edit]

Kommentar

• genland
          • maj 2006
          • 1228

Är det inte dags att lägga dessa ändlösa diskussioner
          om SMFF versus RCCff bakom oss.
          Låt SMFF med den eminente lassecub köra
          sitt race för "söndagsflygarna" , bredd eller vad man nu
          kallar det....
          (Konferenser som bekostas av medlemmarna är väl tydligen det enda
          man har på gång)

RCFF borde kanske istället lita på att stå på sina
          egna ben o gå vidare o satsa mera på
          att värva nya medlemmar, vi har ju verkligen som AM redan
          visat goda försäljningsargument för att ansluta sig till RCFF.

Varför skall vi "söndagsflygare" behöva motionera o
          övertyga denna koloss på lerfötter som SMFF verkar vara
          om att satsa på oss, när alternativet redan finns?

Nej jobba vidare med att befästa o utvidga RCFF istället.
          RCFF har ju ett säljande koncept redan , utveckla det!
          Mvh Kent

Kommentar

• AM
            Debattglad entusiast

• maj 2006
            • 3464

Vi blev påhoppade på ett oerhört grovt och kränkande sätt av SMFF som dels försökte sabotera vår försäkring (f.ö. en försäkring som RCFF förhandlat fram och som SMFF senare också tecknade), dels sabotera vår ansökan om medlemskap i Korpen, och inte minst försökt sabotera vårt årsmöte i Eslöv. Klubbar kontaktas och hotas med uteslutning och att inga SMFF-tävlingar skulle förläggas till en klubb som har RCFF-medlemmar. Så krasst sagt ägnar SMFF väldigt lite kraft på att arbeta för sina medlemmar. Energin läggs helt på att försöka motarbeta ett fritt modellflygsverige.

Vi ägnar oss inom RCFF åt att informera landets nöjesflygare/fritidsflygare och deras klubbar om varför RCFF är ett bättre förbund och alternativ till SMFF. Det skulle SMFF också försöka göra istället för den förföljelsekampanj som bedrivs mot RCFF.

SMFF är bra på att organisera landets tävlande modellflygare - det gör de med bravur. Men enligt min mening är SMFF usel på att serva fritidsflygarna. Det var just därför RCFF bildades. SMFF-medlemmar har år efter år försökt förändra SMFF inifrån genom motioner och arbete. Det har misslyckats beroende på att de olika tävlingsgrenarna (mer än 20 st) inom SMFF har betydligt större mandat än en stackars 20-del -"Nöjesflygare".

SMFF har ingen - och kommer aldrig att få - möjlighet att tillgodose bägge intressenter inom ett och samma förbund. Det är som sagt bevisat. Behoven är så vitt skillda.

Till dig Lasse Cub - du överträffar dig själv - igen!

Mvh
            Ove
            Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• Per P
              • jun 2007
              • 1286

Så jävla fjantigt av SMFF......
              Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                • 5250

Om man nu får tycka så måste jag säga att jag är stolt RCFF när tom styrelse medlemmar från andra förbund är med i RCFF... Vi har ju bevisligen nått som de andra saknar?
                //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Larsa
                  • maj 2006
                  • 135

Ursprungligen postat av drhanke
                  Om man nu får tycka så måste jag säga att jag är stolt RCFF när tom styrelse medlemmar från andra förbund är med i RCFF... Vi har ju bevisligen nått som de andra saknar?
                  Japp.. Jag tänkte säga "Sunt förnuft" men det hoppas jag för allas skull att personer i andra föreningar och förbund också har..

/Larsa

Kommentar

• starfighter
                    • jun 2006
                    • 59

Hej Ove
                    som medlem i RCFF under detta året har jag inte fått ut något av RCFF än.
                    Men det kanske kommer nu när jag söndags flyger.
                    Jag kanske har missat något och detta är till alla som kommer att hugga på min fråga.
                    Har jag missat något som jag skulle få av RCFF ??

mvh
                    Kenny

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
                      • 2015

Ursprungligen postat av starfighter
                      mvh
                      Kenny
                      Nu är jag inte Ove - och det är man väl inte ledsen över ;-)

Jag har i alla fall fått en hemsida med massor av trevliga inlägg om modellflyg. Livligheten på SMFF:s forum är väl inte något att skryta om men de har andra saker som gör att jag är medlem där.

Sedan så har RCFF Bokis med company och Wesse - helt klart full utdelning på insatsen tycker jag.

Kommentar

• Poteta
                        • jun 2006
                        • 603

Hej Ove
                        Jag kanske har missat något och detta är till alla som kommer att hugga på min fråga.

mvh
                        Kenny
                        Vad förväntar du dig att du ska få?
                        Om du ber om hjälp med något är jag övertygad om att du skulle bli hjälpt. Jag förstår inte din fråga riktigt, saknar du något som du trodde du skulle få?

Själv har jag fått en del pengar över, som jag slipper betala till SMFF. Man kan inte påstå att jag har fått något av SMFF under alla år jag var medlem där. Just det ja, en tidning med en massa stavfel och friflyg fick jag ju. Synd bara att jag inte är intresserad av friflyg.

Kommentar

• kenneth67
                          • jun 2007
                          • 2545

Hej Ove

mvh
                          Kenny
                          Skäl till att vara med i RCFF

- Billigare medlemskap - som står i paritet med vad vi får av förbundet

- En bra webbsida som förenar hela förbundet och dess medlemmar

- Bra sammankomster, trevliga evenemang, exempelvis gruppresor till utställningar och arrangemang, etc

- Bistånd i lokala tvisteärenden typ bullerklagomål, arrenden etc.

- Försäkringar som skyddar person och egendom

- Hjälp med information att söka bidrag från kommun och landsting

- Hjälp med information och service i klubbarna - ekonomiska tips

å detta till en bråkdel av vad det kostar i smff.. OBS kopierat från denna sida !

Kommentar

• Larsa
                            • maj 2006
                            • 135

Som representant för RCFF så lägger jag mig i denna flora av intressanta inlägg.

Försäkring, hjälp i sakfrågor, trevligt forum, flygträffar och säkert något mer som jag inte kommer ihåg. Detta är vad RCFF hitils åstakommit.

Därutöver så erbjuds ekonomisk hjälp till anslutna klubbar om så efterfrågas.

Vad vill ni ha? Kanske det är läge att berätta vad ni förväntar er av oss.

RCFF's styrelse och talesmän besitter en tämligen stor erfarenhet och kunskap inom många olika områden.
                            Fråga gärna efter hjälp, vi gör vad vi kan för er. Det är ju därför ni har betalat medlemsavgift till RCFF, eller hur?

Men, jag tror jag kan tala för alla när jag säger att .. Vi är inga tankeläsare.

Mvh
                            Larsa

Kommentar

• Hughes

• maj 2011
                              • 41

Hej!

Enligt Transportstyrelsen är Svenskt modellflyg organiserat av 2 likvärdiga förbund nu!

Som Modellflygare är jag medlem i bägge förbunden och har även en bra hemförsäkring.
                              Livrem och Hängslen som Gunnar Sträng sa på sin tid.

Vi är alla modellflygare som delar en fin hobby så varför bråka om detaljerna?
                              Vi delar alla samma hobby!

/ Patrik

Kommentar

• senmathal
                                • sep 2008
                                • 1810

Ursprungligen postat av Hughes
                                Hej!

Vi är alla modellflygare som delar en fin hobby så varför bråka om detaljerna?
                                Vi delar alla samma hobby!

/ Patrik
                                Så varför dra upp ett på dagen sex år gammalt bråk som sitt första inlägg på forumet?

/Mats

Kommentar

Arbetssätt...