Andra hobbys

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Harry S
    • maj 2006
    • 274

..Vet precis hur Du menar Kenneth67, gillar välljud och gärna att det går att dra på liite mer än vad som är tillåtet i en lägenhet.. Om det sedan kan prestera detta och samtidigt spela rent av bara tusan så är man näääära himmelen, rätta mig om jag har fel.

Mina grejer är av medioker sort men med betoning av välljud: Audiovector K3 Signature som frontar med matchande center KC Signature, tidigare nämnda LTS 2v-v1 som surround och Velodyne CHT10 som subwoofer, Marantz 5002 som bio receiver, Marantz DV6600 DVD, Music Angel XD-SE KT88 rör förstärkare. Till detta kommer en heeel hög med kablage av mer eller mindre ädel art..

Kommentar

• Harry S
      • maj 2006
      • 274

Glömde vinylaren: Systemdeck IIX med Rega RB300 arm och Ortofon OM10 puppa.

Kommentar

• lassebetong
        • mar 2007
        • 1255

Ja Vintertid (om det nu någonsin blir vinter här mer) försöker jag segla isjakt eller åka snowboard, försöker även klättra lite is.

Sommaren försöker jag hinna med en och annan golfrunda och om brorsan får tummen ur så seglar vi även tornado någon gång.
        Det händer att man plockar fram klätterutrustningen sommartid också.

/lasse
        Senast redigerad av lassebetong; 2008-12-09, 05:51.
        //Lasse

Kommentar

• kenneth67
          • jun 2007
          • 2545

Ursprungligen postat av Harry S
          ..Vet precis hur Du menar Kenneth67, gillar välljud och gärna att det går att dra på liite mer än vad som är tillåtet i en lägenhet.. Om det sedan kan prestera detta och samtidigt spela rent av bara tusan så är man näääära himmelen, rätta mig om jag har fel.

när det släpper ifrån sig sång så ljuv som en kanariefågels ljuva kvittrande med en volym som får änglarna att trilla från himmelen .. ja då .....
          har man en bad ass stereo

Kommentar

• Harry S
            • maj 2006
            • 274

Hehehe...Thats right Kenneth67...

Kommentar

• bokis
              • maj 2006
              • 5041

...Curling..Tog upp hobbyn idag kl 16.00 och avslutade densamma 17.50..
              // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
              (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Zkeeter
                • mar 2008
                • 283

Bowling på serienivå, Vi brukar lyckas att ta oss till kval varje år.. men sedan...:banghead:
                Verkar tyvärr som jag måste välja hobby pga arbetslöshet, så flyget får nog gå före dom andra..:sarcastic:

Kommentar

• Magoozi
                  • jul 2007
                  • 242

Audiofiler!!! Vad lyssnas det på på era hifi utrustningar?

Kommentar

• Tobbe O
                    • maj 2006
                    • 1431

Snöskoter måste man ju köra när man bor där jag bor :1headbang:

Kommentar

• LAB
                      • dec 2007
                      • 634

Jag leker också med Märklin,älskar ju små kopior på verkliga maskiner,sen dräper vi någon Älg på hösten.Har-jakt är roligare men dåligt med bra hundar o intresse häromkring.Sen står ju motorcycklen Yamaha Bulldog i källaren,pga tappat sug så ska den egentligen säljas men tror inte det är läge i dessa tider:banghead:

Kommentar

• Daniel L
                        • nov 2006
                        • 1250

Andra hobbyn ja,först så spelade jag bowling i ca 4år men det blev lite tjatigt.
                        Så nu är det paramotor (ni vet de där skärmarna med en motor) som gäller, humm men det kanske inte räknas som en andra hobby fortfarande flyg ju.

Ja för mig är det flyg för hela slanten utbildar ju mig till flygtekniker också.
                        glöm inte bilder och filmer:thumbup:

MVH
                        Daniel L

Kommentar

• kenneth67
                          • jun 2007
                          • 2545

Ursprungligen postat av Tobbe O
                          Snöskoter måste man ju köra när man bor där jag bor :1headbang:
                          hmm ja där blir jag väldigt avundsjuk på dig tobbe !! kan bara i detsamma konstatera att om det funnits snö garanti även här mer än 3 dagar i taget så skull de stått en skoter här med .. för det är skit kul !!

Kommentar

• kenneth67
                            • jun 2007
                            • 2545

Ursprungligen postat av Magoozi
                            Audiofiler!!! Vad lyssnas det på på era hifi utrustningar?
                            här går det mesta !! från mozart till döds metall
                            för det mesta dock blues rock typ steve ray vaughn jeff healy mfl samt även den goa äldre hård rocken . från 80-90

Kommentar

• Harry S
                              • maj 2006
                              • 274

Lyssnar nog på allt ifrån klassiskt till där den melodiska hårdrocken slutar, dvs. fram till det att dom börjar skrota instrumenten vilket i mitt fall innebär "Metal". En vill ju inte förstöra högtalarna..

Även DVD koncerter ligger högt på listan: James Taylor, Fleetwood Mac, Queen, Tina Turner m.fl.

Vinyl favoriter är nog The Ventures och James Last..

Kommentar

• Per P
                                • jun 2007
                                • 1286

Bilstereo o bilar var mycket under några år. Tänkte börja tävla i billjud men mina öron sa ifrån när jag höll på o spela in stereon... 4st 12" basar med 44mm slaglängd i en Volvo 850-sedan blev lite mycket. Särskilt som basarna spelades fullt ut utan att det slog igenom. Gick f-n inte o sitta i bilen när man drog på fullt. Sålde det mesta efter en månad för jag vill inte skada hörseln!
                                Sen vart det en fallfärdig Beachbuggy som jag totalrenoverade. Den har jag dock kvar o den gör jag mig aldrig av med....
                                Putsa bilarna invändigt o utvändigt är rätt kul o görs ganska ofta. Modellflyg har alltid varit där också så fort det varit fint väder
                                Precis som första trådskaparen så har jag intresse för akvarier också. Har dock bara ett o är inte nån expert. Ett Juwel 180L med en hel del växter o många småfiskar.
                                Fotografering är också kul, men är ju en hel vetenskap o lära sig någorlunda!
                                Senast redigerad av Per P; 2008-12-07, 11:22.
                                Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

Arbetssätt...