Underhåll av motor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAB
    • dec 2007
    • 634

Hej jag vet att recinen sliter o sotar ner mer men det blir i regel bara så mycket så att det blir plats för en oljefilm mellan kolv o foder.Den dagen våra modellmotorer blir vattenkylda,har oljesump,insprutning,katalysator och inte är hobbyprylar då kan jag tänka mej att jämföra med en bilmotor,Lite recinolja i bränslet skulle vara räddningen för nybörjare,vissa har svårt med inställningarna o går det för varmt så klarar inte ren syntet värmen.Det besvärliga oljekladdet som blir på modellen har ju transporterat ut värme från motorn.Jag har svårt att förstå varför man ska snåla på olja,besväras man av kladdet kan man ju ha en avgasförlängare o leda bort en del avgaser.Obs detta är mina åsikter andra får ha sina,jag brukar snappa upp lite här o där och gör det som känns bäst.
    Mvh Lasse
    Sur gubbjävel!
    LasseB

Kommentar

• jaka
      • maj 2007
      • 1484

Hej!
      Jag håller med dig! Jag kör inte syntetolja för att det kladdar mindre eller att det skulle vara direkt överlägset bättre än ricinolja. Fördelen är väl egentligen bara att motorerna inte blir så sotiga innuti.

Kommentar

Arbetssätt...