Huvudtråd för årsmöte 2017

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pgrts
    • jun 2006
    • 2015

Vem bryr sig mest om RCFF? Det måste väl vara de som har flest inlägg i denna tråden.
    Ville och AM på delad första plats
    Mjölner
    Sniffswe
    McRegor

Alltså nominerar jag dessa personer till den nya styrelsen.

Kommentar

• JonasH
      • nov 2016
      • 472

Ursprungligen postat av pgrts
      Vem bryr sig mest om RCFF? Det måste väl vara de som har flest inlägg i denna tråden.
      Mjölner
      Sniffswe
      McRegor

Utmärkt idé och håller med.

Kommentar

• 487

Mjölner
        Sniffswe
        McRegor

Ursprungligen postat av JonasH
        Utmärkt idé och håller med.
        Hej!
        Har tidigare aviserat att jag varken har någon ambition eller intresse att sitta i RCFF styrelse, och det har inte ändrats. Att jag engagerar mig i frågor som rör RCFF är för att jag tycker att hela RCFF-konceptet är för bra att raseras.
        Så, det enda jag är intresserad av och hoppas på är att RCFF kommer på fötter igen genom att en ny engagerad styrelse bildas, men i den kommer jag inte att ingå.

/Ville
        Senast redigerad av Ville; 2017-05-06, 19:25. Anledning: ny info!
        /Ville
        - Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -

Kommentar

• senmathal
          • sep 2008
          • 1811

Ursprungligen postat av Ville
          Är benägen att hålla med men har som sagt ingen aning om revisor-praxis? Har aldrig upplevt något liknande.
          Föreligger inga ekonomiska oegentligheter så borde det kanske räcka med skarp kritik från revisorerna? Att kritik saknas i de dokument som finns tillgängliga är märkligt, precis som Mjoelner påpekat i tidigare inlägg? Är frågande huruvida man ska rikta kritik mot en målsättning, tänker på 50% tillbaka?
          Har också beslutsvånda kring ansvarsfrihet, helt klart!
          Ska man se något positivt i den här soppan så är det väl att det blir en lärpenning...

/Ville
          Har man inte för avsikt att driva någon form av talan mot styrelsen förstår jag inte vitsen med att inte bevilja ansvarsfrihet. Tydligen ska styrelsen tvärtemot vad jag uppfattat avsättas om den inte beviljas ansvarsfrihet. Sedan kanske det inte alltid görs så. Däremot tycks det inte vara något som hindrar att avsätta medlemmar ur styrelsen väljs in i den nya styrelsen.

/Mats

Kommentar

• 487

Mjölner
            Sniffswe
            McRegor

Patrik, tror du skulle passa bra tillsammans med dem du räknar upp, förutom mig. Mats alias "senmathal" tror jag också vore en bra kandidat.

/Ville
            /Ville
            - Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7943

Sorry grabbar - tackar för förtroendet men dels är jag med i SMFF och dels är jag mycket engagerad i min lokala klubb så jag avstår.
              Roger

Kommentar

• AM
                Debattglad entusiast
                • maj 2006
                • 3464

Ja, det blir mer och mer uppenbart hur svårt det är att få någon att ställa upp i en styrelse.
                Det är också därför jag tjatat om att vi inte ska ta på oss mer arbete än vi klarar av.
                RCFF's enkelhet och mål kräver inte heller någon större arbetsinsats.
                Har man större ambitioner får man också vara beredd att ta på sig de arbetsuppgifter.

Självklart ska årsmötena skötas helt enligt stadgarna.
                Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• Mjoelner
                  • okt 2006
                  • 253

Mjölner
                  Sniffswe
                  McRegor

Patrik, det hör väl till normalt hyfs att man faktiskt frågar personer om dom kan tänka sig ställa upp innan man nominerar dom?

Sen har jag svårt att ta denna nominering som seriös utan jag uppfattar den mer som kritik mot att jag mfl överhuvudtaget vågat ifrågasätta något och öppnat käften.

Kommentar

• Mjoelner
                    • okt 2006
                    • 253

Efter att ha pratat med Kenneth idag så kan jag föreslå Kenneth Eriksson till styrelsen.

Kommentar

• pgrts
                      • jun 2006
                      • 2015

Att hitta folk som vill ställa upp i styrelse är ju inte helt enkelt.
                      Jag vet inte hur en valberedning kan tänkas verka men jag har svårt att tro att de kan ringa runt till alla medlemmar från norr till söder så att kolla på forum vilka som bryr sig är kanske en modell.
                      Och förlåt - det är nog provocerande att kasta ur sig ett gäng namn men frågar man inte så får man inga svar.

Av Roger ser jag att jag inte heller är kvalificerad eftersom att jag också är medlem i SMFF ?

Jag skulle kunna tänka mig att medlemmarna vill ha en spridd styrelse från norr till syd men det innebär troligen att ingen i styrelsen känner den andre.

Som Sniffswe beskriver så är han långt från någon klubb - det är kanske en grupp som borde representeras i styrelsen?
                      Har man en klubb så är det nog lättare att fixa saker gemensamt. SMFF kräver framöver att man ska vara minst 10 personer i en klubb för att få vara med så jag ser helt klart ett behov av ett alternativ.

En annan orsak till inlägget är att tråden nästan dött och att det verkar glida med beslut om datum för årsmötet.
                      Om det saknas något för att sätta ett datum så är det ju bra att få veta det om det går att påverka.

Eller så är intresset så dåligt att man ska acceptera att det inte är några officiella möten utan att det får flyta på med ett bra forum och att försäkringen betalas in enligt plan?

Ursprungligen postat av Mjoelner
                      Patrik, det hör väl till normalt hyfs att man faktiskt frågar personer om dom kan tänka sig ställa upp innan man nominerar dom?
                      Sen har jag svårt att ta denna nominering som seriös utan jag uppfattar den mer som kritik mot att jag mfl överhuvudtaget vågat ifrågasätta något och öppnat käften.

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                        • 5250

Ursprungligen postat av genland
                        I dokumentet Ekonomi 2015 står det "Bidrag Genlanda 5000:-" detta är ju fel det skall vara 3000 kr....

MVH Kent
                        My bad, ripa 5000:- och genlanda 3000:- uppdaterad det.
                        //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                          • 5250

:thumbup:

Ett problem dock:
                          The requested URL /dokument/arsmote/2016/RCFF_verksamhetsberattelse_2015.pdf was not found on this server.
                          Den är inte klart därav så finns den inte heller...
                          //DrHanke

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                            • 5250

RCFF_ekonomi_2015.pdf saknar poster om shootout (och ev. bidrag beroende på hur ni tänker bokföra).
                            RCFF_ekonomi_2016.pdf innehåller bidragsposter. Var finns protokollen från styrelsemöten där dessa bidrag beslutas?
                            De är bokförda som bidrag 50%, även om de kallats för shootout så är det klubben som ansökt om pengar för en flygträff så jag gjorde dem som 50% men visst man kan ju särskilja dem om man vill.

Under styrelsemöten finns alla protokoll.
                            //DrHanke

Kommentar

• AM
                              Debattglad entusiast
                              • maj 2006
                              • 3464

Av Roger ser jag att jag inte heller är kvalificerad eftersom att jag också är medlem i SMFF ?
                              Jag ser inget hinder i det. Möjligtvis om du satt i SMFF's styrelse.
                              Det är ju det som är vitsen. Man ska kunna vara med i bägge förbunden om man vill.
                              Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• Mjoelner
                                • okt 2006
                                • 253

Tack för svaren!

Ursprungligen postat av DrHanke
                                Den är inte klart därav så finns den inte heller...
                                Jag antog att eftersom länken finns och Ove sagt att dokumenten var klara så skulle den funka.

De är bokförda som bidrag 50%, även om de kallats för shootout så är det klubben som ansökt om pengar för en flygträff så jag gjorde dem som 50% men visst man kan ju särskilja dem om man vill.
                                Nu blir jag lite förvirrad. Pratar vi om samma sak?
                                I RCFF_ekonomi_2015.pdf redovisas bidragen som -17338 kr, vilket motsvarar summan av bidragen till Genlanda, Skvadern & Ripa. De 16.000:- som beslutades som bidrag/shootout till ÖMFK saknas vad jag kan se helt.

Missar jag nåt, eller betalades inte dessa pengar ut?

Under styrelsemöten finns alla protokoll.
                                Då tråden Styrelsemöten 2016 är tom på protokoll så förstår jag svaret som att det under 2016 inte hölls några protokollförda styrelsemöten. Är det korrekt uppfattat?

Kommentar

Arbetssätt...