Stämmer bra Kenneth var väl det som var lilla baktanken.... :lol: nu när man äntligen har bestämt för vilken Warbird man skulle satsa på. Trånat länge efter en lite större Warhawk. Även om den är i ARF utförande tänkte jag försöka göra den så skalalik som möjligt. :p
Sitter och lurar på setupen och är jätteglad för alla råd och tips. Närmaste jag kommit en warbird är ju en kyosho "spit".
Men jag har fortfarande fått två olika versioner hur man omvandlar en 2 bladig till likvärdig trebladig. :roll:
Om man nu skulle välja saito 180 som drar en 2 bladig propeller
t.e.x 17/8 motsvarar det då en 16/8 trebladig...till och med författarn till saitos hemsida var lite osäker
i såna fall skulle man kunna använda den proppen som bokis snackar om har lurat på den....och hur skulle den se ut skalamässigt 16 i diameter låter lite stort på en 1/6 skala warbird....eller ?
Man är ju inte van med så stora proppar.
Alternativer är ju Saito 150 med 15/8 trebladig
Ska lära mig klistra in bilde snart....hehe
Sitter och lurar på setupen och är jätteglad för alla råd och tips. Närmaste jag kommit en warbird är ju en kyosho "spit".
Men jag har fortfarande fått två olika versioner hur man omvandlar en 2 bladig till likvärdig trebladig. :roll:
Om man nu skulle välja saito 180 som drar en 2 bladig propeller
t.e.x 17/8 motsvarar det då en 16/8 trebladig...till och med författarn till saitos hemsida var lite osäker
i såna fall skulle man kunna använda den proppen som bokis snackar om har lurat på den....och hur skulle den se ut skalamässigt 16 i diameter låter lite stort på en 1/6 skala warbird....eller ?
Man är ju inte van med så stora proppar.
Alternativer är ju Saito 150 med 15/8 trebladig
Ska lära mig klistra in bilde snart....hehe

Kommentar