Men är det bra utrustning som följer med den?
Hur svårt plan kan man börja med?
Kollaps
X
-
det ser inte ut som några låg kvalitets saker.
E flite är väll inte ett super märke men det är absolut inget lågkvalite märke.
Detta har jag bara läst på forum här och där så jag har ingen praktisk erfarenhet av märket.glöm inte bilder och filmer:thumbup:
MVH
Daniel LKommentar
-
det du borde göra om du köper denna modell vilket inte är den bästa för en nybörjare doch inte den sämsta.
du borde sätta dig framför simulatorn och träna i den tills du kan starta, flyga i ca 5min och sedan landa på ett kontrollerat sätt. detta ska du klara av med alla plan i simulatorn. okej har du 70st plan så behöver du väll inte kunna riktigt alla, men du ska kunna behärska alla på ett sådant sett att du kan planera din flygning.
t.ex: flyga lite 8:or och nollor.
landa konrtollerat
sätt gärna på lite vind i simulatorn. få även vinden att ändra hastighet och riktning.
Försök också sätta dig i situationer som du inte kan och träna tills du kan ta dig ur dem med ett helt plan.
när du lärt dig detta så borde du kunna hantera planet något så där bra med mindre utslag.
Det bästa hade varit om du hade kunnat flyga dubbelkomando med någon så du får känna på det lite.
Försök att flyga med någon innan du köper planet vem vet du kanske ändrar dig.glöm inte bilder och filmer:thumbup:
MVH
Daniel LKommentar
-
E-Flite är en tillverkare som gör mycket prisvärda produkter.
Samma grupp som gör de populära Hangar 9 modellerna.
Kännetecknade för E-Flite är att dom lägger ner mycket energi på att leverera bra grejer som funkar för både nybörjare och sportpiloter.
Ser att ÖMH listar Sticken som en nyhet, det var den för 3 år sedan. Men det spelar mindre roll för dig.
Grejerna som levereras i kitet funkar bra.
Lycka till,
NyrothKommentar
-
/Daniel Gustafsson
Radio: JR DSX9
Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
Heli: E-sky Belt CP
Bil: Traxxas Slash 4x4
Båt: Princess med Zenoah 26cc
01010010010000110100011001000110Kommentar
-
Hej Daniel,
När jag använde sök funktionen för att hitta ''Mini stick'' då kommer det upp två svar, den ena är ARF kitet (endast flygplan) och där står det Nyhet i produktinformationen.
Mvh,
NiklasKommentar
-
Hej!
Har du långt till en flygklubb och vill flyga på närmsta fotbollsplan/åker så satsa på något helt byggt i plast (Depron eller liknande) ...inte en träkärra som du senast gav exempel på.
En träkärra går så lätt sönder. En plastkärra av Depron emellertid, håller för alla krascher du gör i början. Satsa på något högvingat med outrunnermotor runt metern i spänvidd, något du kan kasta iväg, som inte behöver startas från marken och som håller för lite hårda törnar.Kommentar
-
Håller med, om inte annat så kan de bete sig lite "speciellt" innan man trimmat in en ny modell/Daniel Gustafsson
Radio: JR DSX9
Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
Heli: E-sky Belt CP
Bil: Traxxas Slash 4x4
Båt: Princess med Zenoah 26cc
01010010010000110100011001000110Kommentar
-
Kan ju skriva vad jag beställde. Så får ni skriva om det är helt fel grejer eller inte.
Mini Ultra Stick, Hade beställt PNP versionen, men den var slut så jag fick ARF versionen istället med samma grejor som är installerade i PNP versionen.
Ack: Desire Power 2200mAh 3S 30C/55C
Laddare: iMax B8 + HopWo switchad nätaggregat 10A
Lim: CyA Pro medium
Köpte också ett par Dubro skidor och ett 1,5 mm balsaflak till att förstärka landstället.Kommentar
-
För mig som köper både från HongKong och hos svenska handlare, ser det ut som ett bra paket. Om nu laddaren skulle vara kass, har du ju köpt den från ÖMH, då är det ju enklare att reklamera den om den skulle strula. Det är ju struligare att göra om man köpt den från utlandet.
Vad har du tänkt dig för radio ?
Själv kör jag med Futaba 6EX 2.4 Ghz, kanon-nöjd med den, skulle dock inte skada med 10-20 modellminnen till...å billigare mottagare..
”Vir prudens non contra ventum mingit”Kommentar

Kommentar