Hej är ny och vill ha hjälp!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Casimir_rc
    • maj 2006
    • 371

Finns knappast så många sådana "passagerar plan" som klassas som nybörjarvänligt.... fast alla kan säkert flyg sådana men frågan är hur länge...

Du har fått ett par tips på passande flygplan och utrustning, varför inte ta en titt på dessa?
    Man kan inte börjar på toppen....

Kommentar

• Ben
      • jun 2009
      • 81

denna flyg verkar ju vara bra http://www.mamut.net/hab_ab/shop/ men har den allt för att gå upp

Kommentar

• DaEk
        • aug 2007
        • 411

Hur stor budget har du?

Ett bra sätt att börja är med en fin liten eltrainer. Beställa elektronik från kina och en billig 2.4ghz-sändare som till exempel spectrum DX 6, futaba 6ex eller ja, har du råd med en mer avancerad så är det kanske bättre...

Då landar du hyffsat lågt i pris men kan ändå använda prylarna till senare flyg..

Finns säkert massor av små trevliga el-trainers som kanske andra här har erfarenheter av. E-starter eller liknande...
        Mvh David!
        ---------------
        Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

Kommentar

• Ben
          • jun 2009
          • 81

gav fel länk menade denna flygplan !

Above All EDGE 540T

Mindre är mer!

Mellanstorleken på Above All EDGE 540T ger dig obegränsad flygglädje och avkoppling. Med stora roderutslag har du en fullblodsmasking att flyga stenhård 3D med, dra ner utslagen och du har en avkopplande söndagskärra!

<LI style="FONT-WEIGHT: bold">Profilerad stabbe och fena <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Klädd i Oracover Ultracote från Tyskland. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Delbar vinge, tar extremt liten plats. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Enkel spärr för luckan som gör det till en barnlek att byta batteri. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Kolfiberrör till vingen, starkt och ultralätt. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Landställ av profilerad kolfiber, starkt, ultralätt och snyggt. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Extraförstärkt landställsinfästning, bra för dig med gräsfält. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Förmonterat motorfäste med ilimmade islagsmuttrar, mycket snabbmonterad motor med andra ord. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Motorkåpa med förfräst hål för intag av kylluft, du slipper få glasfiberdamm i dig! <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Servohål i samma storlek som Hitec HS-65 <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Karborreband ingår för både ack och fartreglagets montage, du slipper köpa extra. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">All hårdvara ingår, hjul, stötstänger, ca gångjärn, snabbkopplingar <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Starka härdade specialhjulaxlar i aluminium <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Roderhorn i glasfiber, lätt och starkt och enkelt att montera. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Nylonvingbultar, så att du slipper använda gänglåsning. Lackade hjulkåpor i glasfiber, stilgt och tufft!

Spännvidd 1200mm

Vingyta 29dm2

Vikt 1000-1100g flygklar!!

Rekomenderad utrustning, den ingår alltså ej.

Motor Above All 3813-18
          Fartreglage 40A
          Propeller APC E 13x6,5
          Servon x 3 Hitec HS-65
          Servo sidroder Hitec HS-65MG
          Spinner Plastspinner 40mm Vit / 40mm
          Servokabel 2st till höjd+sidroderservo
          Y-kabel till skevroderservona
          Servokabellås
          Ack för 3D flyg
          11,1V 2200mAh
          Kontakter MPX 3 par
          Mottagare 5-6

Bifogade filer
          Senast redigerad av Ben; 2009-07-29, 18:22.

Kommentar

• Casimir_rc
            • maj 2006
            • 371

ööö... :S det står ju vad du behöver till för saker för att kunna flyga; "Rekomenderad utrustning, den ingår alltså ej...."

Kommentar

• jocke1963
              • dec 2007
              • 2709

Edgen är inte direkt någon bra nybörjarkärra, då den kräver "att man flyger den hela tiden", dvs inte som en trainer, som till viss del rätar ut sig själv efter en sväng. Du kommer tycka det är jobbigt att flyga den, då den hela tiden måste passas för att inte krascha....

Varför har du inte lyssnat på alla råd du har fått hittills i denna tråd ?
              ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• jaka
                • maj 2007
                • 1484

Hej!
                Ben...Du har fått ett erbjudande från mig att komma ut och prova något av våra flygplan i Väsby modellflygare!. -Ta den chansen så att du får se vad det radiostyrt modellflyg handlar om ...nu fammlar du i blindo!

Hälsningar!
                Jan Karlsson
                Tel:0736-973107

Kommentar

• DaEk
                  • aug 2007
                  • 411

Word!!

Ben, tror det blir bäst om du följer med jaka ut på fältet och får prova modellflyg på riktigt och där kan få goda råd om vad du skall ha senare...
                  Mvh David!
                  ---------------
                  Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

Kommentar

• Ben
                    • jun 2009
                    • 81

De är att min kompis har helikopter sen har jag fått testat den men jag blev sugen på att köpa ett flygplan ! jag tänkte mig att gå ut med min polare.
                    och nu verkar de vara försent för sommarlovet vara slut! men ni sa att jag ska till en klubb det är att min farsa ej är ledig på onsdag bara på lördag och söndag._.

Förlåt att jag har iriterat er så mkt :(

Kommentar

• jaka
                      • maj 2007
                      • 1484

Hej!
                      Det går bra att komma ut vilken dag som helst. Bara att slå mig en signal så bestämmer vi tid.
                      Hälsningar!
                      Jan K
                      Väsby Modellflygare
                      Bifogade filer
                      Senast redigerad av jaka; 2009-07-30, 09:46.

Kommentar

• Ben
                        • jun 2009
                        • 81

Ok då när jag e i sverige ska jag försöka fixa en dag jag kan komma med farshan!
                        Plus den där planet du visade e den för nybörjare?

Kommentar

• Matsa
                          • nov 2006
                          • 613

Ja det är nog skolkärran Ben
                          I hangaren:
                          TopFlite Giant Zero Saito R3-60cc * TopFlite Giant P51 Mustang DLE-55cc
                          * TopRC F4U Corsair Moki-S 180 "pågående bygge" * :crazy_pilot:

Kommentar

• jocke1963
                            • dec 2007
                            • 2709

Ursprungligen postat av Matsa
                            Ja det är nog skolkärran Ben
                            Lura inte pojken, Matsa....

Här är ju kärrorna de skolflyger med i Upplands Väsby:
                            ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• Ben
                              • jun 2009
                              • 81

fan va synd! Den där flygplanet får man ett gammal minne av sas :/

Kommentar

• Ben
                                • jun 2009
                                • 81

om de var för nybörjare skulle jag 100% köpa en sån

Kommentar

Arbetssätt...