Hej är ny och vill ha hjälp!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocke1963
    • dec 2007
    • 2709

Ursprungligen postat av Ben
    Men jag vill köpa ett flyg och lära mig själv ! vill bara veta vilket flygplan som passar nybörjare bäst och tål krasher ! Det är grejen plus jag vet att man ska rc sim de har jag Men tack ni alla andra.
    Hoppas jag inte gjort nåt dumt :/?
    Du har inte gjort nå´t dumt, du är ju på väg in i den underbara rc-flygvärlden... :thumbup:

Vi vill bara varna dig för att det ÄR svårt i början och tränar man inte i simulator, eller får hjälp av kunniga gamla gubbar som oss, blir det i slutändan dyrt för dig med alla krascher och du kanske tröttnar på denna underbara hobby.. Så, kämpa på, men lyssna på våra råd, så kommer du ha roligt med detta länge.

INGET plan tål riktiga krascher särskilt bra, vare sig plast/foam eller trä.
    Jag skrotade min El-Lajban i söndags, fick radiostörning, (använder min gamla kina-skräp-radio i den kärran..) kärran flög in i ett träd mellan 2 kraftiga grenar. Vingen höll iofs, men stabbe och fena blev smulor. Det går dock att laga...

Kommentar

• Ben
      • jun 2009
      • 81

Vrf skortade du den kunde gett dig 1 kr för den o.o elr
      Senast redigerad av Ben; 2009-06-23, 16:18.

Kommentar

• Ben
        • jun 2009
        • 81

Tack alla för hjälpen ! Men nu behöver jag hjälp igen Hur tar man bort tråden ?

Kommentar

• jocke1963
          • dec 2007
          • 2709

Tack alla för hjälpen ! Men nu behöver jag hjälp igen Hur tar man bort tråden ?
          Varför ?

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7943

Hej,
            Ta bort tråden ?
            Varför ?
            Tänk på att många har hjälpt dig och offrat en massa tid för att svara på dina frågor...
            Sen bara - bort med allt....
            Alltid kan det finnas nåt i tråden som en annan nybörjare kan ha hjälp av så jag är definitivt motståndare till att lättsinnigt plocka bort trådar - speciellt en sådan här lång tråd som många engagerat sig i och offrat en massa tid på !
            Om flera agerar på samma sätt som du tänkt göra så finns det snart inga som känner för att hjälpa till genom kommentarer i frågetrådar.
            //Roger

Kommentar

• matbos
              • jul 2008
              • 1444

Ursprungligen postat av Gramse
              Ben, du är ett troll :thumbup:

Ja vem vet kanske det stämmer hoppas inte

Kommentar

• Strömquist
                • nov 2007
                • 216

Ben, inte ska du ta bort tråden. Behöver du mer hjälp så kan du ju bara starta en ny tråd med frågan, eller ställa frågan i denna tråd om den är relaterad till det som sagts tidigare.

Eller du kanske inte är så van vid dessa forum ?

Kommentar

• Ben
                  • jun 2009
                  • 81

ok :P

Kommentar

• Ben
                    • jun 2009
                    • 81

Jag kollade runt i köp och sälj här! men jag såg en nice flygplan och undrar om denna är bra för mig nybörjare Han vill ha 800för den .
                    Bifogade filer

Kommentar

• matbos
                      • jul 2008
                      • 1444

Såg fin ut men du kommer nog att behöva lite hjälp med den. Ser ut som en cub. Vad ingår ? är den helt tom så kommer det att gå ett antal kronor innan den är flygklar.

Kommentar

• Ben
                        • jun 2009
                        • 81

Han skrev detta : Hej på er!

Säljer min väl flygande tylorcraft för andra projekt.Säljer bara Flygplan
                        Pris 800kr+Frakt.
                        Kärran bara flygit 10ggr flyger som en dröm snällt inga klipp här inte.

Kommentar

• Mr X
                          • apr 2007
                          • 1055

Han skrev detta : Hej på er!

Säljer min väl flygande tylorcraft för andra projekt.Säljer bara Flygplan
                          Pris 800kr+Frakt.
                          Kärran bara flygit 10ggr flyger som en dröm snällt inga klipp här inte.
                          Du måste räkna med att slutpriset blir ca 4000 - 5000kr före du har alla prylarna.
                          RC Åland
                          RC Åland på facebook
                          På tok för många flygande saker.

Kommentar

• Ben
                            • jun 2009
                            • 81

Är den bara tom? de står att den har fllygit?

Kommentar

• jocke1963
                              • dec 2007
                              • 2709

Vrf skortade du den kunde gett dig 1 kr för den o.o elr
                              Din fråga fick mig att kika i garaget igår när jag kom hem. Du skulle kunna få en gammal kärra jag inte längre flyger, den längst till vänster på bilden.

Det är en av mina första kärror, i nån form av depron, ca 80cm spännvidd, lagad ett antal ggr..
                              Sitter 4 servon och och en borstlös motor, så du måste skaffa en radio med mottagare, samt ett farteglage och en lipoack för att få upp den i luften.

(Jag skrotade ju inte El-Lajban:en helt, den går ju att laga, vilket jag skrev..)

Edit, glömde ju oxå skriva att den inte är den mest nybörjarvänlga kärran, då det är ett profil-plan, dvs helt platt kropp och vinge, och ganska svårflugen för en nybörjare. Lite tung i konstruktionen oxå, men det gör ju iofs att den går lite bättre att flyga ute än ett vanligt lätt depronplan..
                              Senast redigerad av jocke1963; 2009-06-24, 12:42.

Kommentar

• M.B
                                • aug 2008
                                • 633

Är den bara tom? de står att den har fllygit?
                                Han har flugit den men han säljer den tom. Det står ju Säljer bara Flygplan och då är de bara flygplanet inget annat

Kommentar

Arbetssätt...