Hej är ny och vill ha hjälp!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jaka
    • maj 2007
    • 1484

Hej!
    Visst är allt vi sysslar med i viss mån leksaker!
    I morrn t.ex (Lördag 15/8) ska vi, ca 10000-15000 hojåkare köra mälaren runt (start i Solna vid riksskatteverket) med våra hojar (leksaker...visst!).

Kommentar

• Sigun
      • aug 2007
      • 3942

Ursprungligen postat av Ben
      ... jag sa ju knappt att jag tänkte så jag bara berätade lite ._: menade ej att jag kan flyga om jag kört fsx :S
      Videoten säger ju att den kostar 2000 något Jag har bara budget till 1100 :/
      Då föreslår jag att du inväntar tills din budget är 2000kr, 1100kr räcker inte till något vettigt plan Ben. Under tiden dina pengar växer så kan du ta skolflyg lektioner hos Jaka och lära dig flyga !.

/Martin

Kommentar

• Ben
        • jun 2009
        • 81

Men som sagt när jag läst hela inläget så säger de att en 1000lapp räcker för en nybörjare om du säger 2000 blir jag lite tveksam :/

Kommentar

• DaEk
          • aug 2007
          • 411

Snart är hösten här, och sen kommer vintern. Sen kanske nästa säsong börjar i mars. Du har alltså mer än ett halvår på dig att få ihop 2000. Lugna puckar.
          Mvh David!
          ---------------
          Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

Kommentar

• Casimir_rc
            • maj 2006
            • 371

Tyvärr räcker inte 1100kr så långt...
            Jag skulle föreslå att du väntar tills du har fått tillräckligt med pengar för att kunna köpa ett 'bra' plan. Under tiden som du väntar så läser du dig fram till vad Rc Flyg går ut på och vad som behövs för att kunna flyga (komponenter) och givetvis hur allt fungerar, dessutom lära sig vad som klassas som bra och dåligt.
            Sedan när du har lärt dig sätter du ihop ett paket och fråga om valet av delar/komponenter för att vara säker på att du har valt rätt. Du kan också ta flyglektioner som Sigun sa.
            Genom att hela tiden fråga efter nya plan och ignorera svaren du får så leder det ingen vart, dvs. ingen orkar sedan svara mera. Så läs igenom!

Ibland tar det sin tid att få något man vill ha men vänta bara så kommer den dagen också

Kommentar

• Ben
              • jun 2009
              • 81

Ben är en åsna

Kommentar

• speedo_4
                • okt 2007
                • 153

Ursprungligen postat av Casimir_rc
                Tyvärr räcker inte 1100kr så långt...
                Jag skulle föreslå att du väntar tills du har fått tillräckligt med pengar för att kunna köpa ett 'bra' plan. Under tiden som du väntar så läser du dig fram till vad Rc Flyg går ut på och vad som behövs för att kunna flyga (komponenter) och givetvis hur allt fungerar, dessutom lära sig vad som klassas som bra och dåligt.
                Sedan när du har lärt dig sätter du ihop ett paket och fråga om valet av delar/komponenter för att vara säker på att du har valt rätt. Du kan också ta flyglektioner som Sigun sa.
                Genom att hela tiden fråga efter nya plan och ignorera svaren du får så leder det ingen vart, dvs. ingen orkar sedan svara mera. Så läs igenom!

Ibland tar det sin tid att få något man vill ha men vänta bara så kommer den dagen också
                Kan säga att 1100 kr visst räcker till ett plan. Vår klubb har tillverkat ett training plan med radio och allt för 900 kr. Ja ni läser rätt. 900 kr. Är standard med höjd sida å ska säga att det flyger kanon. Finns film å bild på hemsidan.

Så visst går det att skapa flyg för under 1000 lappen.
                Futaba skare va.

Medlem i Ljungans vänner.

Kommentar

• jaka
                  • maj 2007
                  • 1484

Hej!
                  Det är klart man kan bygga ett plan för under 1000 spänn men inte om man är total novis och inte är med i en klubb. Då är man ju hänsvisad till alla foam kärror som finns.

Nej! Ben kom ut till oss i Upplands Väsby (Närmast) så får du provflyga våra skolkärror så får du se vad det handlar om.
                  Bifogade filer

Kommentar

Arbetssätt...