Hej är ny och vill ha hjälp!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ben
    • jun 2009
    • 81

Hej är ny och vill ha hjälp!!

Hejsan jag var inne på youtube sen hittade jag coola rc flygplan och undrar vart man kan köpa sånna [ame="http://www.youtube.com/watch?v=SQIrJ8pLU-A"]YouTube - RC Airbus A340 Air France[/ame]
    elr liknande . Och vart man får köra de ?
    Nån åldersgräns för att köra de?
  • Supersonic
    • jan 2009
    • 75

Hejsan Ben.

Kul att du är intresserad av den här hobbyn! Också kul att du har höga ambitioner. Om du är helt ny på R/C så skulle jag rekomendera att du letar upp din lokala klubb och ber dem om hjälp. Airbusen på filmen är väldigt cool, men kostar säkert flera hundratusentals kronor. Dessutom krävs det mycket erfarenhet och övning innan man kan flyga en på ett säkert sätt.

Det krävs dock inget "körkort" för att flyga en. Men om du verkligen satsar på modellflyget så finns det inga hinder för vad du kan tänkas göra i framtiden! Om du fortfarande är intresserad så tveka inte att fråga runt här på forumet och på olika klubbar!

Kommentar

• mulder
      • nov 2006
      • 1033

Ursprungligen postat av Ben
      Hejsan jag var inne på youtube sen hittade jag coola rc flygplan och undrar vart man kan köpa sånna YouTube - RC Airbus A340 Air France
      elr liknande . Och vart man får köra de ?
      Nån åldersgräns för att köra de?
      Hej.

Var bor du? Vi kan lättare tipsa om närliggande klubbar till er då /Mulder

Kommentar

• DaEk
        • aug 2007
        • 411

Hej!

Kul att du är intresserad av denna fantastiska hobby. Dock så är kärran du länkar till verkligen inte lämplig för nybörjare. Det sitter 4 jetmotorer på den. Kostar säkert 30000 styck och själva planet i fråga tror jag han har tillverkat själv, om inte så kosta det garanterat skjortan. Så ett nypris på den kärran är över 200000 garanterat.

Dem kärrorna som brukar rekomenderas till nybörjare är inte alls lika fräscha och snygga, dem är mer lättflugna (att flyga är svårt, men lätt när man kan det) och framförallt billigare. Bra nybörjarplan kan ligga på tusenlappen, eller om man vill börja med bra prylar direkt ligga på 4000 och uppåt.

Så om du är intresserad av att börja modellflyga, så ta kontakt med en klubb, få goda råd av dem och se vad dem flyger med. Sen när du flugit några år och fått lite rutin, då kan du börja snegla mot sådanna modeller (om du har den plånboken).

Kommentar

• ronas 22
          • jan 2009
          • 104

Detta kan jaka förklara för dig bra
          /ronas kockaya
          mfk stratos:thumbup:

Kommentar

• Ben
            • jun 2009
            • 81

jag har ett spel på datan jag bryckar köra flight simulator x deluxe edition men där kör man i ett flygplan ganska kul men är de inte samma sätt och köra sådant . har kört s¨ånna där mini som finns i teknik magasinet de var enkla Men finns de liknande som den här rc planet ? typ biligare

Kommentar

• DaEk
              • aug 2007
              • 411

Vet inte vad du menar med liknande modeller, skall det vara jetdrift eller skalamodell av passagerarplan?

Hur som helst, inga av dessa är lämpliga att börja med.

Finns modeller som flyger helt ok i runt 1000-kronorsklassen att testa om man tycker det är kul med modellflyg. Kolla art-tech cessna som finns på www.aircpro.com som är en alldeles utmärkt firma att handla ifrån.

Kommentar

• Ben
                • jun 2009
                • 81

Du vet airfrance modelen där nere vill ha liknande plan fast billigare typ elr blir det billigare om man bygger och köper delar själv? Men om de finns nåt linknande!
                tack för era svar elafal ;D

Kommentar

• jaka
                  • maj 2007
                  • 1490

Hej!
                  Har för mig att Horizon i USA sålde ett 2motorigt trafikflygplan med Outrunnermotorer.
                  1500-2500:-, naturligtvis utan radio. Runt metern i spänvidd.
                  -Men en sån kärra börjar man ju inte med!

Var bor du någonstans? Blir lättare att tipsa dig om flygklubbar på det viset. En klubb är nästan nödvändigt om du ska lära dig flyga.

Kommentar

• Ben
                    • jun 2009
                    • 81

Hahah :P men e mest sugen på de vet ej vrf Men jag har kört flight simulator och är de inte samma som att styra ett sånt plan ?

Kommentar

• Ben
                      • jun 2009
                      • 81

Plus en fråga till :P måste man vara med en klubb för att man ska köra upp de här planen? kan man inte styra de ett ställe med gräs?

Kommentar

• Mr X
                        • apr 2007
                        • 1055

Köp en flygsim eller ladda ner en gratis ver och träna i så får du själv se om du kan flyga direkt eller behöver mera träning.

Liknande men billigare flyg är väl det här skulle jag säga.
                        RC Åland
                        RC Åland på facebook
                        På tok för många flygande saker.

Kommentar

• Ben
                          • jun 2009
                          • 81

Men jag har ju flight simulator har använd från den där 2004 altså microsofts har x nu spelar! jag brukar flyga typ arlanda till göteborg ...

Kommentar

• Ben
                            • jun 2009
                            • 81

du tack för den där men hur lång är de här? tack den var nice hoppas de kommer fler nice :P
                            Men finns de några med motorer med?
                            Senast redigerad av Ben; 2009-06-21, 17:58.

Kommentar

• Ben
                              • jun 2009
                              • 81

Kollar på länkar där finns ju jätte bra sidor Denna sida är ju grymt bra

Kommentar

Arbetssätt...