Liten vädertjänst för modellflygare! :)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Greystone
    • sep 2010
    • 138

Ursprungligen postat av Mr J
    Android är ju lite halvtrist eftersom så gott som varje fabrikat har en helsikes massa egna anpassningar.
    Så man är tyvärr ganska låst till vad ens telefonleverantör pytsar ut, jag uppgraderade nyligen min X-10:a.
    Så nu kör den ver 2.1. Om där sen är några större skillnader/kompatibilitetsproblem mot 2.2 vet jag inte.
    Ok. Vissa bitar av de APIer jag använt finns inte i 2.1, men jag har nu skrivit om de delarna så att det nu fungerar i 2.1-update1. Nu måste jag bara bestämma mig för hur jag vill att användargränssnittet skall fungera...

Kommentar

• Mr J
      • maj 2006
      • 4130

Ursprungligen postat av Greystone
      Ok. Vissa bitar av de APIer jag använt finns inte i 2.1, men jag har nu skrivit om de delarna så att det nu fungerar i 2.1-update1. Nu måste jag bara bestämma mig för hur jag vill att användargränssnittet skall fungera...
      Kul du jobbar med det, jag ser fram emot att testa appen när du vill ha synpunkter.
      /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• Greystone
        • sep 2010
        • 138

Den som har lust att testa tidiga alfabyggen är välkommen att ladda ner dem från http://hirt.se/SkyBotAndroid.apk. Det kommer att dyka upp nya byggen där med jämna mellanrum. Jag har ju ingen Android telefon, men den verkar fungerar hyffsat i emulatorn!

Kommentar

• Mr J
          • maj 2006
          • 4130

Hmm.. Länken pekar på en zipfil med en massa jox i, dock ingen apk-fil?
          /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• Greystone
            • sep 2010
            • 138

Apkfiler är zipfiler, lite som jarfiler är zipfiler. Lustigt: IE verkar helt sonika öppna apkfilen som en zip, medan Firefox låter dig välja att ladda ner filen som den är. Hmmm.

Kommentar

• Greystone
              • sep 2010
              • 138

Har lagt upp en zippad APK-fil för den som använder IE. Här är instruktioner: http://hirt.se/android.html

Kommentar

• Mr J
                • maj 2006
                • 4130

Typiskt Explorer att bara ändra utan att fråga...

Nu har jag installerat Apk'n, men efter inloggningen blir skärmen svart och on screen tangentbordet ligger kvar.
                Efter en stund får jag följande meddelande: Tyvärr! Aktiviteten SkyBot for Android (i programmet SkyBot for Android) svarar inte.
                Felet är repterbart.

Sony Ericsson Xperia X-10i, Android 2.1 -update1
                /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• Greystone
                  • sep 2010
                  • 138

Hm. Har en kompis som testar på sin HTC Hero, och där fungerar det bra. *suck* Om du har lust så får du gärna maila mig systemloggen.

Kommentar

• Greystone
                    • sep 2010
                    • 138

Min kompis tipsar om att man kan ladda ner apk-filen direkt, utan att det skall zippas en massa, genom att välja Inställningar->Program->Okända källor (Settings->Application->Uknown Sources på engelska). Sedan kan man öppna länken (http://hirt.se/SkyBotAndroid.apk) direkt i den inbyggda browsern. Klart enklast!

Kommentar

• Mr J
                      • maj 2006
                      • 4130

Hm. Har en kompis som testar på sin HTC Hero, och där fungerar det bra. *suck* Om du har lust så får du gärna maila mig systemloggen.
                      Det skulle jag gärna göra, om jag bara kunde hitta någon...
                      Jag hittar ingen funktion för att kika på nån logg i telefonmenyerna.
                      Och jag har sökt igenom telefonen efter nån *.log file, eller nån fil innehållande ordet SkyBot.
                      Nu söker jag förstås bara på SD-kortet, men jag vet inte hur jag kommer åt själva telefonen.
                      /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• Mr J
                        • maj 2006
                        • 4130

Min kompis tipsar om att man kan ladda ner apk-filen direkt, utan att det skall zippas en massa, genom att välja Inställningar->Program->Okända källor (Settings->Application->Uknown Sources på engelska). Sedan kan man öppna länken (http://hirt.se/SkyBotAndroid.apk) direkt i den inbyggda browsern. Klart enklast!
                        Smart, där sparar man ju ett par steg.
                        /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• Greystone
                          • sep 2010
                          • 138

Ursprungligen postat av Mr J
                          Det skulle jag gärna göra, om jag bara kunde hitta någon...
                          Jag hittar ingen funktion för att kika på nån logg i telefonmenyerna.
                          Och jag har sökt igenom telefonen efter nån *.log file, eller nån fil innehållande ordet SkyBot.
                          Nu söker jag förstås bara på SD-kortet, men jag vet inte hur jag kommer åt själva telefonen.
                          Det skall tydligen finnas en app på Market som är gratis som gör det enkelt att komma åt den - "Catlog - Logcat Reader".

Kommentar

• Mr J
                            • maj 2006
                            • 4130

Det gjorde det hela lite enklare :-)
                            Du har mail.
                            /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• Greystone
                              • sep 2010
                              • 138

Hej hopp!

Ledsen att det varit så tyst, men jag fick en liten bebis och helt plötsligt försvann all tid. Tänkte bara berätta lite goda nyheter:

1. Jag har köpt en snabb (sandy bridge) server för att köra skybot.
                              2. Jag har fixat snabb (1GB/s peak) co-location för servern.
                              3. Jag har uppgraderat all mjukvara.

Och så de dåliga nyheterna:
                              1. Jag väntar fortfarande på en av diskarna till servern...
                              2. ...vilket betyder att det hela inte är driftsatt än.
                              3. Det finns en hög risk att saker kommer att strula lite när jag byter till den nya miljön. Ber om ursäkt på förhand.

Kommentar

• Greystone
                                • sep 2010
                                • 138

Och nu så är allt uppe och snurrar på den nya servern! Säg till om det strular!

Kommentar

Arbetssätt...