Liten vädertjänst för modellflygare! :)
Kollaps
X
-
Det räcker fint, resultatet blir ju detsamma, jag får inte mail om jag inte önskar det, men slipper knappa in parametrarna i en en ny regel varje gång jag vill aktivera notifieringarna./\/\vh // /\/\r J.Kommentar
-
-
Skybot är uppe igen. Dessvärre så knasades namnserverinställningarna för domänen till när domänen flyttades, vilket gör att det är svårt att hitta till webtjänsten. Namninställningarna har dock uppdateras, men det kan ta en liten stund innan förändringarna propagerats. Tillsvidare så skall dock e-mail skickas ut korrekt. Beklagar allt strul!Kommentar
-
Fungerar nu igen (testade ifrån min mobil).Skybot är uppe igen. Dessvärre så knasades namnserverinställningarna för domänen till när domänen flyttades, vilket gör att det är svårt att hitta till webtjänsten. Namninställningarna har dock uppdateras, men det kan ta en liten stund innan förändringarna propagerats. Tillsvidare så skall dock e-mail skickas ut korrekt. Beklagar allt strul!
Kommentar
-
Tolkar det som att man vill ha samtliga prognosalternativ i telefonapparna. Idag finns det tre alternativ i komboboxen (som poweruser, annars två):
* Graf (graf för 48h, och tabell under med det som matchar reglerna)
* Karta (liten vindindikator + termometer på karta)
* Bamse Vindindikator (annan sorts vindindikator + termometer på karta)
Vilken av kartprognosalternativen är bäst? (Ja, jag skall hitta på bättre namn vart det lider.
) Finns det något sätt att förbättra dem ytterligare?
Kommentar
-
Android är ju lite halvtrist eftersom så gott som varje fabrikat har en helsikes massa egna anpassningar.
Så man är tyvärr ganska låst till vad ens telefonleverantör pytsar ut, jag uppgraderade nyligen min X-10:a.
Så nu kör den ver 2.1. Om där sen är några större skillnader/kompatibilitetsproblem mot 2.2 vet jag inte./\/\vh // /\/\r J.Kommentar
-
Var lite strul med min (hemma-) server ett litet tag, men det är fixat. Så nu är vädret nog så dåligt. Fick nyss ett mail om att jag kan flyga klockan 10 på tisdag. Heh.
Arbetar på att skaffa en riktig produktionsserver med lite redundans och bättre lina. Snart så!
Kommentar

Kommentar