Liten vädertjänst för modellflygare! :)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DrHanke
    • maj 2006
    • 5250

Allt bara funkar kanon, så bra att jag nästan aldrig går in på sidan Har dock några önskemål...

1, Epost notfieringen, bara en notifiering om dagen, jag har märkt att man kan få ett par notifieringar om dagen då vädret ändras och min uppsatta regler stämmer in. Men en bock ruta typ "meddela endast 1ggr /dag" alternativt "Skicka notering på morgonen för dagen"

2, I mail notifiering kunna välja "Tabell" eller "Karta". Tabell menas som det är idag och Karta är bildvarienten du har på hemsidan med kompassrosen i högra hörnet med min/max värden. Lat av naturen och vill inte behöva logga in för att se hur vinden ligger.

3, I uppsala lägga till Uppsala stad, samt i Stockholm lägga till Vaxholm.
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Mr J
      • maj 2006
      • 4130

Håller med om punkt 1, man känner sig lite lätt spammad ibland...

Kommentar

• Greystone
        • sep 2010
        • 138

Hejsan!

Nummer 3 kan jag fixa omedelbart. Nummer 1 och 2 ligger nu högt på todo-listan, strax efter ett par interna pryttlar! Något särskilt ställe i Uppsala stad resp. Vaxholm?

Ursprungligen postat av DrHanke
        Allt bara funkar kanon, så bra att jag nästan aldrig går in på sidan Har dock några önskemål...

1, Epost notfieringen, bara en notifiering om dagen, jag har märkt att man kan få ett par notifieringar om dagen då vädret ändras och min uppsatta regler stämmer in. Men en bock ruta typ "meddela endast 1ggr /dag" alternativt "Skicka notering på morgonen för dagen"

2, I mail notifiering kunna välja "Tabell" eller "Karta". Tabell menas som det är idag och Karta är bildvarienten du har på hemsidan med kompassrosen i högra hörnet med min/max värden. Lat av naturen och vill inte behöva logga in för att se hur vinden ligger.

3, I uppsala lägga till Uppsala stad, samt i Stockholm lägga till Vaxholm.

Kommentar

• DrHanke
          • maj 2006
          • 5250

1, Vaxholm centrum blir bra

2, Uppsala, Tjocksta/Hammarby/Charlottenberg/Ängeby nått av ställena i nämnd ordning beroende på vad som finns. Jag tog flera olika namn i närheten bara för att, så ta inte med alla...

3, Täby, Hagby ytterligare ett ställe...
          //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Greystone
            • sep 2010
            • 138

Nu är Vaxholm och Tjocksta upplagda. Täby fanns redan (Hagby var så nära). Snart kommer man dock kunna lägga till sina egna ställen!

Ursprungligen postat av DrHanke
            1, Vaxholm centrum blir bra

2, Uppsala, Tjocksta/Hammarby/Charlottenberg/Ängeby nått av ställena i nämnd ordning beroende på vad som finns. Jag tog flera olika namn i närheten bara för att, så ta inte med alla...

3, Täby, Hagby ytterligare ett ställe...

Kommentar

• Patrik J
              • aug 2008
              • 71

Gärna Kungälv, Rollsbo skulle vara najs!!

Kommentar

• Greystone
                • sep 2010
                • 138

Nu är Västra Götaland / Kungälv tillagd!

Ursprungligen postat av Patrik J
                Gärna Kungälv, Rollsbo skulle vara najs!!

Kommentar

• fortuna
                  • feb 2011
                  • 127

Är det bara jag som inte får det att fungerar...har provat flera ggr men får detta felmeddelande... Ps jag ska kanske nämna att jag använder gooole chrome som webbläsare.. jag har inte sett eller läst att det ska ha nåhon betydelse...
                  HTTP status 500
                  type Exception report
                  description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.
                  exception

java.lang.NumberFormatException: null java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:443) java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:514) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.getLocation(Log inRequiredServlet.java:86) se.skybot.web.NewRuleServlet.handleRequest(NewRule Servlet.java:38) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.doPost(LoginReq uiredServlet.java:63) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:637) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:717)note The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/6.0.28 logs.

Kommentar

• Greystone
                    • sep 2010
                    • 138

Hmmm. När får du det där? Verkar som om du försöker skapa en ny regel, men att platsen saknar ID. Vilken plats försöker du skapa regeln för?

Ursprungligen postat av fortuna
                    Är det bara jag som inte får det att fungerar...har provat flera ggr men får detta felmeddelande... Ps jag ska kanske nämna att jag använder gooole chrome som webbläsare.. jag har inte sett eller läst att det ska ha nåhon betydelse...
                    HTTP status 500
                    type Exception report
                    description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.
                    exception

java.lang.NumberFormatException: null java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:443) java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:514) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.getLocation(Log inRequiredServlet.java:86) se.skybot.web.NewRuleServlet.handleRequest(NewRule Servlet.java:38) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.doPost(LoginReq uiredServlet.java:63) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:637) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:717)note The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/6.0.28 logs.

Kommentar

• fortuna
                      • feb 2011
                      • 127

Jag försöker skapa en ny regel, men oavsett vilket län jag väljer så får jag inga platser att välja....Om det går att fungera så vill jag gärna ha Karlshamn i Blekinge..
                      Ursprungligen postat av Greystone
                      Hmmm. När får du det där? Verkar som om du försöker skapa en ny regel, men att platsen saknar ID. Vilken plats försöker du skapa regeln för?

Kommentar

• Greystone
                        • sep 2010
                        • 138

Jag försöker skapa en ny regel, men oavsett vilket län jag väljer så får jag inga platser att välja....Om det går att fungera så vill jag gärna ha Karlshamn i Blekinge..
                        Har du klickat för RC-flygfält? En del län har bara RC-flygfält inlagda. Skall lägga till Karlshamn bums.

Tips: Om man hittar en bugg eller vill lägga till en plats eller liknande så kan man numera gå till http://bugzilla.skybot.se!

Kommentar

• Greystone
                          • sep 2010
                          • 138

Nu skall Karlshamn finnas!

Kommentar

• fortuna
                            • feb 2011
                            • 127

Hej Igen
                            När jag går in i programet så finns REGION Blekinge med... men oavsett vilken ruta jag väljer eller vilken region finns inga platser att välja och jag får upp samma fel som förra gången...
                            Jag ska gå in på länken du hänvisat och se om jag hittar samma fel där...
                            Mvh Micke
                            Ursprungligen postat av Greystone
                            Nu skall Karlshamn finnas!

Kommentar

• fortuna
                              • feb 2011
                              • 127

Jag är väl en nöt? får inte detta att fungera, har provat med en annan webbläsare och stängt av "säkersurf" men inte då.... synd för det verkar vara en bra grej annars..
                              Mvh Micke

Hej Igen
                              När jag går in i programet så finns REGION Blekinge med... men oavsett vilken ruta jag väljer eller vilken region finns inga platser att välja och jag får upp samma fel som förra gången...
                              Jag ska gå in på länken du hänvisat och se om jag hittar samma fel där...
                              Mvh Micke

Kommentar

• Greystone
                                • sep 2010
                                • 138

Hmmmm. Klart skumt. Maila mig på marcus@skybot.se så får vi gå till botten med det.

Kommentar

Arbetssätt...