Liten vädertjänst för modellflygare! :)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik J
    • aug 2008
    • 71

Jag får heller inte detta att fungera..får samma medelande som Micke, har provat på både IE, och Macen hemma. anmälde mig till appen i stället..

Kommentar

• DrHanke
      • maj 2006
      • 5249

Jag har nu provat en hel del och felet är som följer:

Om du skapar en regel och inte väljer att ha rutan "Plats" ibockad så uppstår precis detta felet. Klicka i "Plats" rutan och allt funkar jag har provat med flera olika län nu och alla regler funkade direkt så länge det satt en bock i plats rutan.
      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• fortuna
        • feb 2011
        • 127

Hej Dr Hanke... Jo jag har testat det också, alla boxar eller ingen alls, eller var för sig så fungerar det inte.... oavsett vilken ruta jag bockar i och sedan väljer region , oavsett vilken det är,så fungerar det inte för mig iallafall.. säkert ett handhavande fel?.. :-)

Ursprungligen postat av DrHanke
        Jag har nu provat en hel del och felet är som följer:

Om du skapar en regel och inte väljer att ha rutan "Plats" ibockad så uppstår precis detta felet. Klicka i "Plats" rutan och allt funkar jag har provat med flera olika län nu och alla regler funkade direkt så länge det satt en bock i plats rutan.
        Senast redigerad av fortuna; 2011-07-15, 12:28.

Kommentar

• Greystone
          • sep 2010
          • 138

Njae, problemet är att det är så få platser inlagda för många av platstyperna, så om du till exempel väljer platstypen Idrottsplats så är det i princip bara Stockholm som har en sådan inlagd. Det leder till att komboboxen för "plats" är helt tom. Tom plats-kombobox betyder med andra ord att en plats för de filterinställningarna saknas. Stoppar in en bug på att man borde skriva någonting bättre än att bara låta den vara tom.

Ursprungligen postat av fortuna
          Hej Dr Hanke... Jo jag har testat det också, alla boxar eller ingen alls, eller var för sig så fungerar det inte.... oavsett vilken ruta jag bockar i och sedan väljer region , oavsett vilken det är,så fungerar det inte för mig iallafall.. säkert ett handhavande fel?.. :-)

Kommentar

• Carl
            • okt 2006
            • 104

Hej!
            Jag fyller i Gävleborg! När jag ska fylla i plats så händer inget alls!

Mvh. Carl
            Medlemskap: RCflyg
            Flyg: Rcfactory EPP. Sbach 55 cc, Pitts Pyton 50 cc, CAP 232 30 cc bensinmodeller, HK 450, HK 500 helikoptrar. Har även en gammal Bäver!
            Radio: Futaba FF9 Super, Futaba T 12 Z.

Kommentar

• DrHanke
              • maj 2006
              • 5249

Hmm jag satt å provade igenom listan, problemet nu är att jag har 10 platser jag vill ta bort men då får jag bara HTTP 500 fel så nu verkar det har skett andra saker? Jag kan lägga till platserna som anda inte kan göra men nu kan jag istället inte ta bort dem från listan
              //DrHanke

Kommentar

• Greystone
                • sep 2010
                • 138

Hej Carl,

Vilka platstyper har du klickat för när du väljer Gävleborg?

Ursprungligen postat av Carl
                Hej!
                Jag fyller i Gävleborg! När jag ska fylla i plats så händer inget alls!

Mvh. Carl

Kommentar

• Greystone
                  • sep 2010
                  • 138

Jag har suttit och lekt lite med deployment scripts idag. Du kan ju ha råkat testat lite samtidigt som jag gjorde det.

Hmm jag satt å provade igenom listan, problemet nu är att jag har 10 platser jag vill ta bort men då får jag bara HTTP 500 fel så nu verkar det har skett andra saker? Jag kan lägga till platserna som anda inte kan göra men nu kan jag istället inte ta bort dem från listan

Kommentar

• Greystone
                    • sep 2010
                    • 138

Ny version (0.4.9) med lite bättre validering och blandade interna förbättringar. Nu borde man i alla fall bli varnad om man filtrerar bort alla platser.

Kommentar

• Patrik J
                      • aug 2008
                      • 71

När jag ska välja plats är det tomt, oavsett om jag har alla bockar för platser i eller endast en, (oavsett vilken plats)
                      Detta är oberoende region.
                      Har prövar med Windows XP, Win7, MAC, IE8, Firefox, och safari.

Kommentar

• Greystone
                        • sep 2010
                        • 138

0.5.0 släppt - borde fungera bättre! Tack för hjälpen och tålamodet.

Ursprungligen postat av Patrik J
                        När jag ska välja plats är det tomt, oavsett om jag har alla bockar för platser i eller endast en, (oavsett vilken plats)
                        Detta är oberoende region.
                        Har prövar med Windows XP, Win7, MAC, IE8, Firefox, och safari.
                        Senast redigerad av Greystone; 2011-07-16, 02:31.

Kommentar

• fortuna
                          • feb 2011
                          • 127

Tack så mycket du fixade att jag kom igång med vädertjänsten.... hur gott som helst...

Kommentar

• Patrik J
                            • aug 2008
                            • 71

Yezz. Nu funkar det fint :-)Tack för hjälpen!!

Kommentar

• DrHanke
                              • maj 2006
                              • 5249

Hmm nu verkar det funka för er andra, men här har allt lagt av :( Kan inte skapa/ändra regler, kan bara se dem... Har fortfarande regler som jag provade med som jag nu inte blir av med. :(
                              //DrHanke

Kommentar

• Greystone
                                • sep 2010
                                • 138

Hmm. Maila mig på marcus@skybot.se så skall jag titta på det bums.

Hmm nu verkar det funka för er andra, men här har allt lagt av :( Kan inte skapa/ändra regler, kan bara se dem... Har fortfarande regler som jag provade med som jag nu inte blir av med. :(

Kommentar

Arbetssätt...