Liten vädertjänst för modellflygare! :)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DrHanke

• maj 2006
    • 5250

Ursprungligen postat av Greystone
    Loggade en bugg å dina vägnar här:
    http://bugzilla.skybot.se/show_bug.cgi?id=5
    Bra med bug hantering, men om du ska vara så noga så var lika noga med dokumentationen om vad som gjort. Hatar att läsa fixed eller fixad eller liknande. Bättre att det står ex:

Bug:
    The numerical values for wind directions will sometimes be shown as more than
    360 degrees. This is most likely due to the wind changing more than one full
    rotation during the time interval. This is confusing to users.

Solution:
    Changed algorithm so values more than 360 can´t happens. Algorithm now samples values and calculate according to correct wind changes during whole period without taking 360 changes in formula.

Staging:
    Approved for 0.5.5

Release date:
    Next maintence interval (normal every wednesday aprox 23.00)

Vad som är bra med detta är att det är enkelt att finna dokumentation, release notes blir enkla, och framför allt jag vet nu hur funktionen efter att jag anmält och fått den fixad kommer att fungera. Bra med buggfixar men allt för många släpper bugfixar etc utan att de är dokumenterade och det blir lätt förvirrande med vad man pysslar med...

Återigen super bra tjänst Fick flyga hela kvällen trots att kollegorna sade det skulle bli regn å rusk... Vart vindstilla å helt perfekt precis som rapporten sa på EM idag
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• hjalleo
      • sep 2010
      • 766

Vilken underbar tjänst! Det är ju helt fantastiskt att kunna få ett mail om när man kan flyga. Tänk om man kunde få en prognos på när fältet är klippt också:sarcastic:.

Mvh Olov

Kommentar

• Greystone
        • sep 2010
        • 138

Står att läsa i incheckningskommentarerna. Men då det verkar finnas ett allmänt intresse av mer detaljerad information i buggarna så skall jag försöka skärpa mig.

Ursprungligen postat av DrHanke
        Bra med bug hantering, men om du ska vara så noga så var lika noga med dokumentationen om vad som gjort. Hatar att läsa fixed eller fixad eller liknande. Bättre att det står ex:

Bug:
        The numerical values for wind directions will sometimes be shown as more than
        360 degrees. This is most likely due to the wind changing more than one full
        rotation during the time interval. This is confusing to users.

Solution:
        Changed algorithm so values more than 360 can´t happens. Algorithm now samples values and calculate according to correct wind changes during whole period without taking 360 changes in formula.

Staging:
        Approved for 0.5.5

Release date:
        Next maintence interval (normal every wednesday aprox 23.00)

Vad som är bra med detta är att det är enkelt att finna dokumentation, release notes blir enkla, och framför allt jag vet nu hur funktionen efter att jag anmält och fått den fixad kommer att fungera. Bra med buggfixar men allt för många släpper bugfixar etc utan att de är dokumenterade och det blir lätt förvirrande med vad man pysslar med...

Återigen super bra tjänst Fick flyga hela kvällen trots att kollegorna sade det skulle bli regn å rusk... Vart vindstilla å helt perfekt precis som rapporten sa på EM idag

Kommentar

• Greystone
          • sep 2010
          • 138

Ursprungligen postat av hjalleo
          Vilken underbar tjänst! Det är ju helt fantastiskt att kunna få ett mail om när man kan flyga. Tänk om man kunde få en prognos på när fältet är klippt också:sarcastic:.

Mvh Olov
          Kul att du tycker om den!

Kommentar

• Greystone
            • sep 2010
            • 138

Ursprungligen postat av andv
            Verkar som en bra tjänst.

Finns det möjlighet att lägga in mer platser? Typ Stockholm/Årsta, Stockholm/Lidingö, Stockholm/Gärdet
            Jodå! Jag inte släppt på så att man kan lägga in godtyckliga platser själv, men om du ger mig följande för varje plats du vill få in, så lägger jag gärna in dem:

* Region (exempelvis Stockholm)
            * Platsnamn (exempelvis Årstafältet)
            * GPS koordinater, decimalt (exempelvis 59.290371,18.046431)
            * Platstyp (exempelvis Idrottsplats)

Kommentar

• andv
              • sep 2010
              • 89

Trevligt, här kommer några:

Region, Platsnamn, GPS long, lat, typ:
              ------------------------------------------
              Stockholm, Gärdet, 59.34224, 18.10640, Idrottsplats
              Stockholm, Årstafältet, 59.29009, 18.04438, RC-flygfält

Kommentar

• Greystone
                • sep 2010
                • 138

Ursprungligen postat av andv
                Trevligt, här kommer några:

Region, Platsnamn, GPS long, lat, typ:
                ------------------------------------------
                Stockholm, Gärdet, 59.34224, 18.10640, Idrottsplats
                Stockholm, Årstafältet, 59.29009, 18.04438, RC-flygfält
                Kirrat!

Kommentar

• Greystone
                  • sep 2010
                  • 138

Någon som känner några fanatiska golfare som kan tänka sig att testa skybot? Maila gärna mig på marcus (at) skybot.se!

Kommentar

• uffe40
                    • aug 2007
                    • 334

Grillby,enköping,bålsta vore fint å få
                    Mvh uffe

Kommentar

• Greystone
                      • sep 2010
                      • 138

Ursprungligen postat av uffe40
                      Mvh uffe
                      Hej Uffe,

Om du vet:
                      * Region (exempelvis Stockholm)
                      * Platsnamn (exempelvis Årstafältet)
                      * GPS koordinater, decimalt (exempelvis 59.290371,18.046431)
                      * Platstyp (exempelvis Idrottsplats)

...så underlättar det väldans!

Kommentar

• Greystone
                        • sep 2010
                        • 138

Ursprungligen postat av uffe40
                        Mvh uffe
                        Grillby tillagd. Se mitt PM för de övriga!

Kommentar

• Greystone
                          • sep 2010
                          • 138

Nu har jag implementerat favorit-önkemål nummer 1!

Gå in på Min SkyBot för att konfigurera! Eftersom det blev en rätt stor omskrivning så finns det säkert buggar. Hojta om någonting skulle vara knas!

Ursprungligen postat av DrHanke
                          Allt bara funkar kanon, så bra att jag nästan aldrig går in på sidan Har dock några önskemål...

1, Epost notfieringen, bara en notifiering om dagen, jag har märkt att man kan få ett par notifieringar om dagen då vädret ändras och min uppsatta regler stämmer in. Men en bock ruta typ "meddela endast 1ggr /dag" alternativt "Skicka notering på morgonen för dagen"
                          ...

Kommentar

• Mr J
                            • maj 2006
                            • 4130

Jag provade precis, det gick inte så bra, jag klickade fram drop down menyn och ändrade Notifieringar från Omedelbart till Kvällar, när jag sen klickar på ändra så ändrar den själv tillbaka, samtidigt kommer en röd text i övre vänstra hörnet "Invalid password - nothing changed!" Så jag antar att passwordbytesrutinen och notifieringsbyterutinen bägge kräver gammalt och nytt password för att fungera, vilket inte verkar helt rätt...

Kommentar

• Greystone
                              • sep 2010
                              • 138

Njae, man måste (åtminstone) skriva in sitt password varje gång man ändrar. Kanske inte så intuitivt gränssnitt. Skall förbättra det, men det borde fungera om du skriver in ditt gamla password.

Ursprungligen postat av Mr J
                              Jag provade precis, det gick inte så bra, jag klickade fram drop down menyn och ändrade Notifieringar från Omedelbart till Kvällar, när jag sen klickar på ändra så ändrar den själv tillbaka, samtidigt kommer en röd text i övre vänstra hörnet "Invalid password - nothing changed!" Så jag antar att passwordbytesrutinen och notifieringsbyterutinen bägge kräver gammalt och nytt password för att fungera, vilket inte verkar helt rätt...

Kommentar

• Greystone
                                • sep 2010
                                • 138

Så, nu har jag laddat upp en version som i alla fall säger till att man måste skriva in lösen, _innan_ man klickar vidare.

Kommentar

Arbetssätt...