Flight Stabilizer?
Kollaps
X
-
Thomas - visst, det är en stabiliseringsenhet som man sätter mellan servona och mottagaren. Men glöm inte att beställa kablarna du behöver mellan dessa enheter - de har "servokontakt-honor" (kontakthylsorna alltså) i båda ändar. Jag har kört föregångaren utan problem men denna version är nog bättre och jag har faktiskt en sån här liggandes också som skall testas i min nya Cloud Surfer så småningom.
RogerKommentar
-
Thomas - exakt som McRegor skriver, du behöver dessa för 13 kr
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dproduct=67860
//RKommentar
-
Nu börjar det likna något. Pass Thru, "rate" och stabil samt motor arm fungerarpå skrivbordet kopplad via PWM-kablar till FrSky X8R. Förstår bara inte vart PPM ska anslutas när servo pin 1 är upptagen av ESC.?Det är bara F1xx som fungerar på Baseflight.
Du kan köra den lika bra utan gps.
Man kan välja bort den i config fliken.
Men den växlar beteende själv om den inte finner gps.
Det är bara Failsafe som förändras.
Istället för return to home så kommer den att lägga sig i en stor cirkel.
Förhoppningsvis kommer den att plocka upp signalen tillbaka och fortsätta flyga.
Annars stänger den motorn och fotrsätter sjunka i cirkel./LeifKommentar
-
CH1 på mottagarsidan brukar vara PPM input.Kommentar
-
Kommentar
-
Jag har föresten för mig att Hoppsan_84 byggde in en NAZE32 mini i en FrSky mottagare för ett tag sedan.
Han kanske kan bjuda på lite DIY inspiration?Kommentar
-
Vad kul att du minns våra tidigare diskussioner.Jag har föresten för mig att Hoppsan_84 byggde in en NAZE32 mini i en FrSky mottagare för ett tag sedan.
Han kanske kan bjuda på lite DIY inspiration?
Jag byggde in en Arduino Pro mini i en mottagare det stämmer. Flög bra som jag minns det med din 8bit kod.Kommentar
-
S6R finns nu hos T9 hobby! Hämtade mitt ex alldeles nyss bara för att upptäcka att jag behöver en "FrSky STK" adapter för att ansluta till PC-USB. Konfigurering från Tx kräver OpenTx 2.2 och den vill jag inte installera i min X9E. Provat att ansluta via en "FDD lite_rev2" (som går att uppdatera Rx, sensorer m.m) men då kraschar S6R config programmet. :(Frsky kommer snart släppa mottagaren S6R, med stabilisering och inställningar via taranis eller pc.
http://www.frsky-rc.com/product/pro.php?pro_id=167/LeifKommentar

Kommentar