FrSky HORUS

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Benpa
    • jun 2009
    • 101

FrSky HORUS

Fick ett fint paket från England i dag, Horus "textured" version.
    Har efter ett ganska långt uppehåll "nästan 6 år" börjat med FPV quadracer, och har byggd flertalet nu, 2st Alien 5tum bland annat, och kände att min gamla futaba 7c inte riktigt räckte till längre.

Skall lägga in OpenTx och titta lite mer på radion i morgon.

Blir även lite filmsnuttar på Youtube med alla galna saker , radio, mottagare mm inom kort
    Bifogade filer
    // Benny Pålsson
    min youtube kanal: www.youtube.com/mrbenpa

/Multiplex Funjet Ultra/Cularis/Blizzard/Funcub/ Flygande Vingar/ Futaba 7c FASST/ Frsky Taranis Plus SE/RacerrrDrönare blabla.......
  • uffe_46

• jul 2015
    • 734

Var beställde du den ?

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Kanske härifrån - http://www.t9hobbysport.com/frsky-ho...hz-transmitter
      Finns i lager...
      Roger

Kommentar

• Mr J
        • maj 2006
        • 4130

Finns här: http://airmedia.se/
        /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• Utmanaren2002
          • aug 2006
          • 231

Spännande!
          Jag har en X9E och kommer eventuellt att byta till Horus om OpenTx funkar lika bra som i X9E!
          Kör international firmware. Hur tänker du göra med OpenTx? EU eller INT?
          Lycka till med implementeringen
          En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

Kommentar

• Benpa
            • jun 2009
            • 101

Beställde den hos t9hobbysport.com , 4 dagars leverans, kanon! enda är att man måste köpa en reseadapter på kjell & compani för ca 99kr , eller hos någon annan såklart, eftersom det är engelsk kontakt.
            Har otroligt ont om tid i ett par dagar nu, men skall försöka greja lite mer med den på kvällarna. Men byggkvalitén är det inget fel på, skulle man klaga lite lätt i tidigt skede så är det svarta "rullhjulet" lite väl känsligt, men det är en vanesak antar jag. Sedan är den ganska tung! men det tycker i alla fall jag är ganska skönt, härliga gummigrepp på baksidan, bra display och sköna spakar. Får fundera på om OpenTx skall läggas in, måste "forska" lite först.
            Sedan är den ju inte direkt billig, men vilka roliga saker är det nu för tiden
            // Benny Pålsson

/Multiplex Funjet Ultra/Cularis/Blizzard/Funcub/ Flygande Vingar/ Futaba 7c FASST/ Frsky Taranis Plus SE/RacerrrDrönare blabla.......

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7942

Intressant - men jag kör med "låda på magen" och har inte sett nån "låda" ännu för denna sändare. Har sett fästen för selen men de ger ju inget stöd för händerna...
              Roger

Kommentar

• Benpa
                • jun 2009
                • 101

Du får börja flyga med "koffert på magen" i stället, man får ju med en sådan
                // Benny Pålsson

Kommentar

• Benpa
                  • jun 2009
                  • 101

Tack!

Jag vet inte riktigt än hur jag skall gå tillväga med OpenTx, får kolla mer framåt helgen, har haft lite för stressigt denna veckan. Stopp i avloppet, samma dag som jag fick Horusen så hade jag massa jobb, tankade i all stress bensin på dieselbilen! ve å fasa, så nu är det lite svårt att fokusera helhjärtat på radion medans bilen står på verkstaden....men mer info kommer, skall försöka så gott jag kan.
                  // Benny Pålsson

Kommentar

• McRegor
                    • maj 2006
                    • 7942

Varför inte testa med det "operativsystem" som är förinstallerat på Horus innan du byter ?
                    F ö avundas jag dig inte - både avloppsproblem och bilproblem samtidigt - inte kul. Lös dom problemen först innan du kastar dig över din nya Horus. F ö borde dom väl kunnat hitta på ett annat namn är Horus kan man tycka...
                    Roger

Kommentar

• Benpa
                      • jun 2009
                      • 101

Du har rätt. skall ut i helgen och testflyga lite, OpenTx kan man lägga in sedan, ingen brådska egentligen.
                      Jag håller med om namnet, helt bedrövligt haha
                      // Benny Pålsson

Kommentar

• McRegor
                        • maj 2006
                        • 7942

Ser verkligen fram emot dina erfarenheter, Benny. Har själv en Taranis och en Futaba 10C och har funderat på att ersätta dessa båda med en Horus. Men jag måste först hitta en bra lösning för att använda den som "låda på magen"... Behöver plats för en extra HF-modul och det kravet uppfyller ju både Taranis och Horus - men det är väl i stort sett de enda mera avancerade sändare som gör det idag.
                        Roger

Kommentar

• Gasman
                          RCFF - Administratör
                          • aug 2006
                          • 553

//Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
                          Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

www.strangnasmodellflygare.se

Kommentar

• Benpa
                            • jun 2009
                            • 101

Ursprungligen postat av Gasman
                            Jodå, det vet nog kanske de flesta, men det smakar lite illa när man säger det på Svenska
                            // Benny Pålsson

Kommentar

• McRegor
                              • maj 2006
                              • 7942

Mmmm - och inte är det så mycket bättre på engelska heller...
                              Roger

Kommentar

Arbetssätt...